ΔΙΑΤΡΟΦΗΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΥΓΕΙΑ

Πώς θα έχει υγιές βάρος το παιδί μου;

Πώς θα εξασφαλίσουμε ότι τα παιδιά μας τρώνε σωστά και πώς θα προλάβουμε την υπέρμετρη αύξηση του βάρους τους;

Πώς θα έχει υγιές βάρος το παιδί μου;

Για όλους τους γονείς το υγιές βάρος για τα παιδιά τους, καθώς και η πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας είναι πολύ σημαντικό ζήτημα.

Μελέτες έχουν δείξει πως η αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας οφείλεται κυρίως σε περιβαλλοντικούς παράγοντες, αλλά και στον τρόπο ζωής και διατροφής.

Πώς μπορείτε ως γονείς να την προλάβετε;

Σωστή ανάπαυση

Τα παιδιά που κοιμούνται λιγότερες ώρες από το προτεινόμενο αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο παχυσαρκίας. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας χρειάζονται μέχρι και 12 ώρες ημερησίως, τα παιδιά σχολικής ηλικίας 10, ενώ οι έφηβοι 9.

Διατροφική ισορροπία

Η σωστή, ισορροπημένη διατροφή είναι ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι για την ανάπτυξη και την καλή υγεία του παιδιού σας. Δώστε στο παιδί σας αρκετά φρούτα και λαχανικά, όπως και δημητριακά ολικής άλεσης, πηγές άλιπης πρωτεΐνης και γαλακτοκομικά με χαμηλά ή 0% λιπαρά. Παράλληλα, αποφύγετε να του προσφέρετε καθημερινά πλούσιες σε θερμίδες τροφές (π.χ. γλυκά, τηγανιτά, fast food, τυριά με πολλά λιπαρά) και μειώστε την κατανάλωση χυμών και αναψυκτικών. Τέλος, δώστε προσοχή στις ποσότητες τροφής που καταναλώνει το παιδί, ώστε να μην είναι πολύ μεγάλες.

Και άσκηση

Ενθαρρύνετε το παιδί σας να είναι δραστήριο, για τουλάχιστον μία ώρα κάθε μέρα. Μπορείτε να επιλέξετε δραστηριότητες στις οποίες θα συμμετέχει ολόκληρη η οικογένεια, ώστε να του δώσετε ακόμα μεγαλύτερο κίνητρο. Ζητήστε από το παιδί σας βοήθεια με τις δουλειές του σπιτιού, και όταν φτάσει στην κατάλληλη ηλικία, βοηθήστε το να βρει μια δραστηριότητα που να του αρέσει και όχι να είναι αγγαρεία για εκείνο, επειδή «πρέπει».

Προσοχή στις ετικέτες

Ένας γενικός κανόνας, για να ελέγξετε αν ένα τυποποιημένο τρόφιμο που θα δώσετε στο παιδί έχει πολλές ή λίγες θερμίδες, είναι να παρατηρήσετε στην ετικέτα των συστατικών του τις θερμίδες ανά μερίδα. Έτσι, για παράδειγμα, 40 θερμίδες ανά μερίδα είναι μικρή ποσότητα θερμίδων, 100 θερμίδες ανά μερίδα είναι μέτρια ποσότητα θερμίδων, όμως 400 θερμίδες ανά μερίδα είναι πολλές, ειδικά για ένα παιδί.

Η σωστή επιβράβευση

Μην υπόσχεστε στο παιδί σας νόστιμα – αλλά ανθυγιεινά – σνακ ως αντάλλαγμα για να κάνουν τις δουλειές τους, ή να διαβάσουν. Μπορείτε όμως να χρησιμοποιείτε την ανταμοιβή, για να δοκιμάσουν νέα τρόφιμα. Χρειάζεται όμως προσοχή, έτσι ώστε το μέσο επιβράβευσης να μην είναι κάποια λιχουδιά («πχ φάε τις φακές και μετά θα μπορείς να φας παγωτό’») διότι έτσι υπονομεύεται η αποτελεσματικότητα αυτής της τεχνικής. Και, φυσικά, ποτέ δεν πρέπει να στερείτε από το παιδί σας φαγητό σαν τιμωρία.

Μην απαγορεύετε και μην πιέζετε

Η υψηλού βαθμού παρέμβαση των γονέων – είτε μέσω της απαγόρευσης ορισμένων τροφίμων, είτε μέσω της πίεσης για κατανάλωση συγκεκριμένων ποσοτήτων ή συγκεκριμένων ‘’καλών’’ τροφίμων – τα κάνει πιο επιρρεπή στην παχυσαρκία. Ενδείκνυται μία μέτριου βαθμού απαγόρευση - προγραμματίστε λόγου χάρη, ποιες λιχουδιές και κάθε πότε μπορούν να τις τρώνε (πχ κάθε Σ/Κ ή 2-3 φορές την εβδομάδα).

Ταυτόχρονα, μην τα πιέζετε να φάνε υγιεινά, γιατί μπορεί να έχετε τα αντίθετα αποτελέσματα. Αντίθετα, ενθαρρύνετε έμμεσα την κατανάλωση αυτών των τροφίμων με διάφορους τρόπους: παρουσιάστε με έξυπνο τρόπο τα λαχανικά (πχ φατσούλες στο πιάτο) ή προσκαλέστε τα παιδιά να βοηθήσουν στην προετοιμασία τους. Μία πρόσκληση στην κουζίνα με τη μορφή παιχνιδιού αποτελεί μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία να μάθουν για τα τρόφιμα και κατ’ επέκταση να συμμετέχουν συνειδητά στην προσπάθεια βελτίωσης της διατροφής τους.

Ψυχολογική υποστήριξη

Μην μειώνετε και μην προσβάλετε ποτέ το παιδί σας για το βάρος του. Μάθετέ του ότι το βάρος δεν είναι κάτι που επηρεάζει την αξία του ανθρώπου, και πως κανένας δεν έχει δικαίωμα να κρίνει. Αν χρειαστείτε βοήθεια, τότε η συνεργασία παιδοενδοκρινολόγου - διαιτολόγου - ψυχολόγου μπορεί να βοηθήσει στην αλλαγή της διατροφικής συμπεριφοράς. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την επιτυχία της παρέμβασης η εκπαίδευση να γίνεται με διαδραστικό τρόπο, ώστε το παιδί να συμμετέχει και να νιώθει ότι παίρνει τον έλεγχο στη διαδικασία αυτή με την υποστήριξη της ομάδας και της οικογένειας.

Με πληροφορίες από Iatronet.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
SPONSORED LINKS

"Ζει κανείς μονάχα μια φορά και, για τον τρόπο που ζω εγώ, μια φορά είναι αρκετή."

Frank Sinatra

  • 610 - Ο Ηράκλειος φτάνει με πλοίο από την Αφρική στην Κωνσταντινούπολη και ανατρέπει τον Βυζαντινό Αυτοκράτορα Φωκά.
    1883 - Ξεκινά για το παρθενικό του ταξίδι το θρυλικό τρένο Οριάν Εξπρές.
    1908 - Φονεύεται στο χωριό Ράκοβο Φλώρινας ο οπλαρχηγός του Μακεδονικού αγώνα Παύλος Ρακοβίτης.
    1916 -Ολοκληρώνεται η Ιταλική κατοχή στη Βόρειο Ήπειρο.
    1919 - Απελευθέρωση της Ξάνθης από τον Ελληνικό Στρατό (ΙΧ Μεραρχία).
    1943 - Σε τρίωρη ομιλία του μπροστά σε συγκέντρωση των Γερμανών τοποτηρητών στο κατεχόμενο Πόζναν, ο Χάινριχ Χίμλερ περιγράφει την εξολόθρευση των Εβραίων με λεπτομέρεια. Η ομιλία αυτή μαγνητοσκοπήθηκε και σώζεται μέχρι σήμερα. Στη δίκη της Νυρεμβέργης αποτέλεσε σημαντικότατο αποδεικτικό στοιχείο για τα εγκλήματα των εθνικοσοσιαλιστών.
    1944 - Η Ιταλική Φρουρά της Σάμου παραδίδεται στο διοικητή του Ιερού Λόχου, συνταγματάρχη Χριστόδουλο Τσιγάντε.
    1957 - Οι Σοβιετικοί εκτοξεύουν τον πρώτο τεχνητό δορυφόρο, τον Σπούτνικ 1.
    2005 - Επίσημη έναρξη των διαπραγματεύσεων ένταξης της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
    2009 - Νίκη του ΠΑΣΟΚ με 10,5 μονάδες διαφορά και 160 έδρες «έβγαλε» η κάλπη. Πεντακομματική Βουλή με ΠΑΣΟΚ 43,92%, Νέα Δημοκρατία 33,48% 91, Κ.Κ.Ε. 7,54% 21, ΛΑ.Ο.Σ 5,63% 15 και ΣΥ.ΡΙΖ.Α. 4,60% 13 να την αποτελούν. Την επόμενη μέρα ο Γιώργος Παπανδρέου ορκίστηκε πρωθυπουργός.

© 2002-2021 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2