ΔΙΑΤΡΟΦΗΑΣΚΗΣΗ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πώς θα καταλάβεις αν παίρνεις αρκετή πρωτεΐνη

Η πρωτεΐνη αποτελεί απαραίτητο συστατικό μιας ισορροπημένης διατροφής. Πώς καταλαβαίνουμε αν καταναλώνουμε αρκετή και πού τη βρίσκουμε;

Η επαρκής πρωτεϊνική και ενεργειακή πρόσληψη σε καθημερινή βάση είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού.

Πόση πρωτεΐνη χρειαζόμαστε και που θα τη βρούμε;

Περίπου το 10% -35% των ημερήσιων θερμίδων που καταναλώνουμε θα πρέπει να προέρχεται από πρωτεΐνη. Ενδεικτικά αν καταναλώνουμε 2000 θερμίδες την ημέρα, τότε το 20% των θερμίδων αυτών (400 θερμίδες) θα πρέπει να είναι από πρωτεΐνη. Δεδομένου ότι ένα γραμμάριο πρωτεΐνης έχει 4 θερμίδες, 100 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά ημέρα σε μια διατροφή 2000 θερμίδων είναι επαρκής ποσότητα.

Αν δεν θέλετε να μπλέξετε με θερμίδες, ένας καλός μπούσουλας για αρχή είναι να πολλαπλασιάσετε το σωματικό σας βάρος με 0,8 για να βρείτε πόσα γραμμάρια πρέπει να λαμβάνετε ημερησίως. Το νούμερο που θα βγει είναι ενδεικτικό και πάλι, και πιθανώς να χρειάζεστε παραπάνω αν γυμνάζεστε έντονα, αν είστε έγκυος ή αν θηλάζετε.

Πώς θα καταλάβω ότι δεν λαμβάνω αρκετή;

Κάποια σημάδια τα οποία συνδέονται με έλλειψη πρωτεΐνης είναι τα εξής:

Άγχος/κατάθλιψη: τα αμινοξέα στην πρωτεΐνη ενεργοποιούν τους νευροδιαβιβαστές σεροτονίνη και ντοπαμίνη

Κακή ανάρρωση από τραυματισμούς: η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη για την αναδόμηση και την επούλωση των ιστών

Τριχόπτωση: η πρωτεΐνη ενισχύει την παραγωγή κολλαγόνου στα μαλιά, το δέρμα και τα νύχια

Αδυναμία συγκέντρωσης: τα αμινοξέα βοηθούν στην σωστή εγκεφαλική λειτουργία

Συνεχόμενος πόνος στους μύες: όπως αναφέραμε και πιο πάνω, η πρωτεΐνη βοηθά στην αναδόμηση των ιστών και την επούλωση τους

Συνεχόμενη κούραση: η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη για τις μεταβολικές λειτουργίες στο σώμα

Προβλήματα στην πέψη: η πρωτεΐνη βοηθά και στην πέψη

Από πού την λαμβάνω;

Άπαχες πηγές πρωτεΐνης είναι το ψάρι, η γαλοπούλα και το κοτόπουλο, ενώ τα φασόλια, το τόφου ή το τέμπε είναι καλές επιλογές για όσους ακολουθούν χορτοφαγική δίαιτα. Άλλες εξίσου καλές επιλογές τροφών είναι το γιαούρτι, το αυγό και τα όσπρια.

Φροντίστε σε κάθε σας γεύμα να έχετε αρκετή ποσότητα πρωτεΐνης, για παράδειγμα αντί στο πρωινό σας να καταναλώνετε μόνο υδατάνθρακες, όπως τα δημητριακά ή ψωμί με μέλι, δοκιμάστε να βάλετε ένα αυγό ή γιαούρτι.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
SPONSORED LINKS

"Ζει κανείς μονάχα μια φορά και, για τον τρόπο που ζω εγώ, μια φορά είναι αρκετή."

Frank Sinatra

  • 610 - Ο Ηράκλειος φτάνει με πλοίο από την Αφρική στην Κωνσταντινούπολη και ανατρέπει τον Βυζαντινό Αυτοκράτορα Φωκά.
    1883 - Ξεκινά για το παρθενικό του ταξίδι το θρυλικό τρένο Οριάν Εξπρές.
    1908 - Φονεύεται στο χωριό Ράκοβο Φλώρινας ο οπλαρχηγός του Μακεδονικού αγώνα Παύλος Ρακοβίτης.
    1916 -Ολοκληρώνεται η Ιταλική κατοχή στη Βόρειο Ήπειρο.
    1919 - Απελευθέρωση της Ξάνθης από τον Ελληνικό Στρατό (ΙΧ Μεραρχία).
    1943 - Σε τρίωρη ομιλία του μπροστά σε συγκέντρωση των Γερμανών τοποτηρητών στο κατεχόμενο Πόζναν, ο Χάινριχ Χίμλερ περιγράφει την εξολόθρευση των Εβραίων με λεπτομέρεια. Η ομιλία αυτή μαγνητοσκοπήθηκε και σώζεται μέχρι σήμερα. Στη δίκη της Νυρεμβέργης αποτέλεσε σημαντικότατο αποδεικτικό στοιχείο για τα εγκλήματα των εθνικοσοσιαλιστών.
    1944 - Η Ιταλική Φρουρά της Σάμου παραδίδεται στο διοικητή του Ιερού Λόχου, συνταγματάρχη Χριστόδουλο Τσιγάντε.
    1957 - Οι Σοβιετικοί εκτοξεύουν τον πρώτο τεχνητό δορυφόρο, τον Σπούτνικ 1.
    2005 - Επίσημη έναρξη των διαπραγματεύσεων ένταξης της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
    2009 - Νίκη του ΠΑΣΟΚ με 10,5 μονάδες διαφορά και 160 έδρες «έβγαλε» η κάλπη. Πεντακομματική Βουλή με ΠΑΣΟΚ 43,92%, Νέα Δημοκρατία 33,48% 91, Κ.Κ.Ε. 7,54% 21, ΛΑ.Ο.Σ 5,63% 15 και ΣΥ.ΡΙΖ.Α. 4,60% 13 να την αποτελούν. Την επόμενη μέρα ο Γιώργος Παπανδρέου ορκίστηκε πρωθυπουργός.

© 2002-2021 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2