Social Gaming: Ένα online... xρυσωρυχείο

Μπορεί να μην μας γεμίζουν το μάτι, αλλά οι εταιρείες πίσω από τα παιχνίδια των social networks επενδύουν εκατομμύρια δολλάρια ετησίως για να στηρίξουν τις εφαρμογές τους. Στη λίστα πρόσφατα μπήκε και η WonderHill, συγκεντρώνοντας 7 εκατομμύρια δολλάρια για τον ίδιο σκοπό.
Social Gaming: Ένα online... xρυσωρυχείο
Ιδιαίτερα δημοφιλή έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια τα online παιχνίδια των social networks (facebook, myspace κτλ), σε τέτοιο βαθμό ώστε εν έτει 2009 να μιλάμε για επενδύσεις εκατομμυρίων δολαρίων για την προώθησή τους. Την αρχή έκανε η Zynga (Mafia Wars, Poker) συγκεντρώνοντας ούτε λίγο ούτε πολύ περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια για τον προγραμματισμό των παιχνιδιών της. Εκτός από τα δικά της παιχνίδια, η εταιρεία έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο που επιτρέπει σε τρίτους προγραμματιστές να γίνουν μέλος του δικτύου της. Μέχρι σήμερα έχει μαζέψει περίπου 1.3 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες και 20 εκατομμύρια εγγεγραμμένους. Εν συνεχεία, ακολούθησε η Playfish. Με 17 εκατομμ. δολάρια budget έφτιαξε τίτλους όπως τα Pet Society, Bowling Buddies και Geo Challenge εκτινάσσοντας την δημοτικότητά τους στα ύψη. Οι δύο αυτές εταιρείες κυριάρχησαν στον χώρο για το 2008, αλλά όπως φαίνεται και άλλοι "γλυκάθηκαν" από την επιτυχία τους και θέλησαν να πάρουν μερίδιο από την πίτα.

Πρόσφατα, η νεοφερμένη Wonderhill ανακοίνωσε ότι συγκέντρωσε 7 εκατομμ. ευρώ για τον πρώτο γύρο χρηματοδότησης των εφαρμογών της. Συγκεκριμένα πρόκειται για τις εφαρμογές Green Spot (για το Myspace) και Dog World (για Myspace και Facebook). Η εταιρεία έχει έδρα στο Σαν Φρανσίσκο με επικεφαλής τον James Currier, πρώην διευθύνων σύμβουλο της Tickle και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Lindel Lab (Second Life) και δημιουργική ομάδα τους Nick Rush και Stan Chudnovsky. Στην παρούσα φάση στους επενδυτές, συμπεριλαμβάνονται οι εταιρείες Charles River Ventures and Shasta Ventures. Ο Saar Gur από την Charles Rivers δικαιολόγησε την επένδυση της εταιρείας του λέγοντας πως "η δημιουργική ομάδα (της Wonderhill) αποτελείται από πραγματικούς βετεράνους του είδους". Τα παιχνίδια που θα αναπτύξει η εταιρεία, σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του επικεφαλής, δεν θα περιέχουν βία. Θα έχουν ένα "μαγευτικό χαρακτήρα" και θα βασίζονται στην "συνεργασία μεταξύ των παικτών.", σύμφωνα με τον Nick Rush.

Γίνεται ολοένα και περισσότερο σαφές πλέον, ότι το μέλλον του online gaming στηρίζεται στην μεγάλη επιτυχία των social networks. Όσο περνάει ο καιρός θα βλέπουμε και μεγαλύτερες επενδύσεις κεφαλαίων σε αυτόν τον τομέα, πράγμα απόλυτα φυσιολογικό μιας και τα έσοδα είναι τεράστια. Πιθανότατα σε λίγα χρόνια να μπορούμε να μιλάμε πλέον, για μία ολοκαίνουργια γενιά παιχνιδιών που θα απευθύνεται εξ'ολοκλήρου στους χρήστες των Social Networks. Δείτε την άποψη του Mark Pincus (διευθυντή της Zynga) πάνω στο θέμα:







Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v