Το Facebook και οι Έλληνες χρήστες

Με αφορμή τα 5α γενέθλια της φημισμένης ιστοσελίδας , το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, κοινοποίησε μια άκρως ενδιαφέρουσα έρευνα σχετικά με το πώς αντιμετωπίζουν το facebook οι έλληνες χρήστες.
Το Facebook και οι Έλληνες χρήστες
«Πες μας την Γνώμη σου για το Facebook». Με αυτόν τον τίτλο διεξήχθη την περίοδο Δεκέμβριος 2009- Ιανουάριος 2009 η έρευνα του εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών υπό την επίβλεψη του κ. Γεώργιου Δουκίδη και η οποία αφορούσε το πιο διαδεδομένο site κοινωνικής δικτύωσης και πως αυτό αντιμετωπίζεται από τους Έλληνες χρήστες. Η έρευνα έγινε σε άτομα ηλικίας 18-35 ετών, που αποτελούν και την πλειοψηφία των χρηστών του, σύμφωνα με παγκόσμιες έρευνες. Τα αποτελέσματα που εκπονήθηκαν παρουσιάζουν αρκετό ενδιαφέρον, δεδομένου ότι τους τελευταίους μήνες το Facebook "μιλάει" και ελληνικά.

Όπως ήταν αναμενόμενο το 62% του δείγματος χρησιμοποιούν αποκλειστικά και μόνο το facebook και δεν είναι εγγεγραμμένοι σε άλλη ιστοσελίδα, ενώ το ίδιο ποσοστό αυξάνεται στις ηλικίες 25-35 φτάνοντας ένα 75%! Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα αποτελέσματα για την συχνότητα επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας. Ένα μεγάλο ποσοστό των χρηστών(59%) επισκέπτεται το facebook συχνότερα από μια φορά την μέρα, για χρόνο που φτάνει ακόμα και την μισή ώρα. Το 14% μάλιστα αφιερώνει παραπάνω από 45 λεπτά για την πλοήγησή του στην ιστοσελίδα, γεγονός που επιβεβαιώνει κάτι που μας ήταν λίγο πολύ γνωστό: η ενασχόληση με το facebook αποκτά χαρακτηριστικά συνήθειας ή ακόμα και εθισμού.

Όσον αφορά στα κίνητρα χρήσης της ιστοσελίδας, η έρευνα έδειξε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών το χρησιμοποιεί για να βρει παλιούς φίλους και γνωστούς, αλλά και για να παίζει τα εκατοντάδες online games που προσφέρονται δωρεάν από το site (pet society, geo challenge κτλ.). Ο τρίτος επικρατέστερος λόγος χρήσης έχει να κάνει με τα προσωπικά στοιχεία φίλων και γνωστών, ενώ ένα 40% του δείγματος δηλώνει ότι επιδιώκει να γνωρίσει και νέο κόσμο μέσω του δημοφιλούς social network. Θα μπορούσε κανείς να σχολιάσει ότι τα συγκεκριμένα αποτελέσματα ενισχύουν τις απόψεις ότι το facebook αποτελεί μιας πρώτης τάξης ευκαιρία για αρκετό κόσμο να επιδοθεί σε ένα είδος "ηλεκτρονικού κουτσομπολιού", παρακολουθώντας ουσιαστικά τα online στοιχεία των φίλων και των γνωστών του. (φωτογραφίες, σχόλια, προγραμματισμένες κινήσεις κτλ.)

H εμπιστοσύνη των χρηστών απέναντι στο facebook είναι διαχωρισμένη σε τρία σχεδόν ίσα μέρη. Το 33% δηλώνει ότι το εμπιστεύεται απόλυτα, ενώ το 38% δηλώνει ξεκάθαρα πως δεν το εμπιστεύεται καθόλου. Το υπόλοιπο 1/3 μοιάζει αναποφάσιστο ανάμεσα στα 2. Εντυπωσιακό είναι το ποσοστό (42%) των χρηστών που θεωρεί την ιστοσελίδα απολύτως απαραίτητη, ενδεικτικό της ολοένα και στενότερης σχέσης που αποκτούν οι χρήστες με το Site. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι όσον αφορά στην ποιότητα της σχέσης  των ελλήνων χρηστών με το facebook, το 83% του δείγματος θα έπαυε να χρησιμοποιεί την ιστοσελίδα, αν η χρήση της απαιτούσε συνδρομή.

Γενικότερα, αποδειχτηκε αυτό που όλοι γνωρίζουμε. Ότι ολοένα και περισσότερος κόσμος εγγράφεται στο Facebook και  για πολλούς από αυτούς η ιστοσελίδα είναι απαραίτητη στην καθημερινότητά τους. Αποτελέσματα λίγο έως πολύ γνωστά, τα οποία όμως χρήζουν περαιτέρω κοινωνιολογικής ανάπτυξης.

Ν.Γ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v