Jaguar XK: Αιλουροειδές ”δρόμου”

Η νέα Jaguar XK είναι αυτό που περίμενε κανείς σε ποιότητα κατασκευής και σπορ διάθεση: ”Βρετανικά” υπέροχη. Προχωρά όμως λίγο περισσότερο στην τεχνολογία. Εξ ολοκλήρου κατασκευασμένη από αλουμίνιο, η νέα χαρακτηριστικά πολυτελής XK χρειάστηκε και έλαβε τη συμβολή της αεροναυπηγικής. Αποτέλεσμα; Το ελαφρύτερο ίσως αυτοκίνητο στην κατηγορία, επιτάχυνση στα 100 χ.α.ω. σε 6,2 sec, αλλά και τιμή πάνω από 110.000 ευρώ...

Η πολυτέλεια και η ξεχωριστή παρουσία των μοντέλων της Jaguar υπήρξε πάντοτε το σήμα κατατεθέν της θρυλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Μπορεί ορισμένα μοντέλα να μην ήταν τόσο σπορ όσο τα πρώτα οχήματα, ίσως κάποια άλλα να υστερούσαν σε χώρους, σε ποιότητα υλικών ή και σε σπορ προσανατολισμό, όμως πάντοτε κατάφερναν να αποτελούν ”ιδιαίτερη κλάση”.

Η νέα Jaguar XK διατηρεί τα αγγλοσαξωνικά της γονίδια αναφορικά με την πολυτέλεια και το σχεδιασμό, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα στην τεχνολογία.

Το πλαίσιό της κατασκευάζεται εξολοκλήρου από αλουμίνιο, για την ανάπτυξη, σχεδίαση και κατασκευή του οποίου χρειάστηκε να επιστρατευθεί τεχνολογία δανεισμένη από την αεροναυπηγική.

Ως εκ τούτου και σύμφωνα με την Jaguar, η XK είναι περισσότερη άκαμπτη, στρίβει με περισσότερη ασφάλεια, επιταχύνει γρηγορότερα και είναι σαφώς ελαφρύτερη από τα ανταγωνιστικά μοντέλα.

Όπως και η προηγούμενη XK θα διατίθεται σε coupe και cabrio, ενώ θα εφοδιάζεται με κινητήρα 4,2 κ. εκ., που αποδίδει 298 ίππους. Με το γκάζι στο πάτωμα επιταχύνει έως τα πρώτα 100 χ.α.ω. σε 6,2 sec (coupe) ή 6,3 sec (cabrio), ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου.

Αναφορικά με τις αναρτήσεις το νέο μοντέλο φέρει διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτική ράβδο τόσο εμπρός όσο και πίσω.

Παράλληλα εξοπλίζεται με το Adaptive Speed Control, σύστημα που ελέγχει αυτόματα και μέσω ”ραντάρ” την απόσταση με το προπορευόμενο όχημα και ρυθμίζει ανάλογα την ταχύτητα και την απόσταση- κάτι που εξαρτάται από τις παραμέτρους που έχει επιλέξει ο οδηγός. Περιττό θα ήταν να αναφέρουμε την ύπαρξη ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου πρόσφυσης και συμπεριφοράς στο δρόμο. (TCS, DSC).

Oι διαφορές με την προηγούμενη XK γίνονται πιο αισθητές στο εσωτερικό, το οποίο παρέμεινε πολυτελές, χωρίς να είναι τόσο ”βαρύ” όσο της προκατόχου: Περισσότεροι από 22 συνδυασμοί ξύλου, δέρματος και αλουμινίου, smart key system και μια εντυπωσιακή οθόνη αφής 7 ιντσών, μέσω της οποίας ελέγχονται οι περισσότερες οδηγίες.

Για την ιστορία αναφέρουμε τους αερόσακους, το διζωνικό κλιματισμό, το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης και το κορυφαίο ηχοσύστημα.

Η Jaguar XK Coupe κοστίζει περί τα 111.000 ευρώ και η Cabrio 122.000 ευρώ, ενώ αναμένεται στη χώρα μας τον Απρίλιο.

Άρης Δαμουλάκης

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v