Toyota Fine-Comfort Ride: με την δύναμη των κυψελών καυσίμου

Το Toyota Fine-Comfort Ride παρουσιάζεται στη Γενεύη και ονειρεύεται τη μετακίνηση σε μία κοινωνία με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα.
Toyota Fine-Comfort Ride: με την δύναμη των κυψελών καυσίμου
αποστολή στη Γενεύη

Στην 88η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης που θα παραμείνει ανοιχτή έως την Κυριακή 18 Μάρτιου, η Toyota παρουσιάζει ένα ακόμη πρωτότυπο το οποίο φέρει μονάδα κυψελών καυσίμου. Πρόκειται για το Toyota Fine-Comfort Ride, το οποίο περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα διερεύνησης των μελλοντικών δυνατότητων των ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου.

Τα βασικά στοιχεία του εντυπωσιακού αυτοκινήτου που αποτελεί μια μελέτη για τους μηχανικούς της ιαπωνικής φίρμας: Πρωτότυπο μελλοντικού premium saloon (sedan) με την ισχύ μιας κυψέλης καυσίμου υδρογόνου με ηλεκτροκινητήρες στους τροχούς, για μηδενικές εκπομπές ρύπων και αυτονομία περίπου 1.000 χλμ. Το σύστημα κίνησης επιτρέπει ένα ευρύχωρο εσωτερικό με ευρύχωρη διάταξη καθισμάτων. Εξοπλισμένο με λειτουργία Agent και οθόνη αφής με δυνατότητα πρόσβασης από όλους τους επιβάτες. Ιδιαίτερο και αεροδυναμικό αμάξωμα σε σχήμα διαμαντιού που αντιγράφει το σχήμα του ρόμβου.

Το Toyota Fine-Comfort Ride είναι ένα ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου (FCEV) που ‘οραματίζεται’ τη μετακίνηση σε μία κοινωνία με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα, κάνοντας προηγμένη χρήση υδρογόνου και ανανεώσιμης ενέργειας. Η ιδέα ήταν να υπάρξει ένα “νέο είδος of premium saloon” με ευέλικτη διάταξη, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μόνο με ηλεκτρικά οχήματα. Μπορεί επίσης να κάνει χρήση μεγάλης ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας, χρησιμοποιώντας το υδρογόνο.

Το όχημα, που παρουσιάζεται στην Ευρώπη για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, είναι εξαιρετικά φιλικό προς το περιβάλλον με μηδενικές εκπομπές CO2 ή επικίνδυνες ουσίες “substances of concern” (SoC) στο ταξίδι. Επίσης είναι πρακτικό στη χρήση, έχοντας μεγάλη αυτονομία και μέτριο χρόνο ανεφοδιασμού με υδρογόνο περίπου τριών λεπτών.

Το τμήμα του αμαξώματος στην περιοχή της καμπίνας έχει σχήμα διαμαντιού που αυξάνει το πλάτος από μπροστά προς το κέντρο, πριν στενέψει προς τα πίσω (αντιγράφοντας το σχήμα του ρόμβου). Αυτό μεγιστοποιεί το χώρο για τα καθίσματα της δεύτερης σειράς και επιτρέπει μία αεροδυναμικά αποδοτική σχεδίαση.

Η ευέλικτη διάταξη της καμπίνας είναι άμεσο πλεονέκτημα της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας: τοποθετώντας μοτέρ στους τροχούς αντί ενός μοτέρ κάτω από το καπό, οι τροχοί μπορούν να βρίσκονται στις γωνίες του οχήματος. Ένα κάλυμμα κάτω από το αμάξωμα συμβάλει σε ένα υψηλό επίπεδο ευστάθειας και αθόρυβης λειτουργίας, όπως αναμένεται από ένα premium saloon.

Το Toyota Fine-Comfort Ride ενσαρκώνει την έννοια της μελλοντικής μετακίνησης, που δεν είναι πλέον μία απλή ‘μεταφορά’ αλλά μπορεί να προσφέρει πρόσθετη αξία, μέσα από ένα εξαιρετικά άνετο περιβάλλον. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με λειτουργία ψηφιακού βοηθού και οθόνη αφής, διατεταγμένη με γνώμονα τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, για εύκολη πρόσβαση στις πληροφορίες από όλους.

Τα καθίσματα έχουν ευέλικτη ρύθμιση, ώστε να προσαρμόζονται σε διαφορετικούς σωματότυπους. Η διάταξη των καθισμάτων είναι τέτοια, ώστε να χρησιμοποιείται σαν χώρος για ατομικές ή ομαδικές μετακινήσεις και επικοινωνίες.

Το αυτοκίνητο λειτουργεί ομαλά και αθόρυβα και κάνει πλήρη χρήση της υψηλής ικανότητας παραγωγής ηλεκτρισμού μέσω του υδρογόνου. Το εσωτερικό είναι πλήρως εξοπλισμένο, ενώ το αυτοκίνητο μπορεί να πετύχει αυτονομία περίπου 1.000  χλμ.(Ιαπωνικός κύκλος δοκιμών JC08). Είναι εξαθέσιο, με μήκος 4.83 μ., πλάτος 1.95 μ., ύψος 1.65 μ. και μεταξόνιο 3.450 χιλ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v