Η νέα γενιά του Toyota Hilux φέρνει νέο αέρα στα pick-up και συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του απερχόμενου μοντέλου.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Τα pick-up είναι αυτοκίνητα πολλαπλών χρήσεων. Εκτός από την συμβολή τους στις αγροτικές εργασίες αποτελούν πολύτιμο σύμμαχο και όσων λατρεύουν τα σπορ. Οι ικανότητες τους να κινούνται σε off road διαδρομές είναι σημαντικό στοιχείο στην επιτυχία τους.
Η νέα γενιά του Toyota Hilux φέρνει νέες τεχνολογίες στη κατηγορία και συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του απερχόμενου μοντέλου. Το θρυλικό Hilux που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1968, και ένα χρόνο αργότερα σε όλη την Ευρώπη, κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά pick-up επί μία 50ετία χρόνια σχεδόν.
Μέχρι σήμερα, το δημοφιλές pick-up έχει καταγράψει αθροιστικά παγκόσμιες πωλήσεις πάνω από 18 εκατομμύριων μονάδων. Στην Ευρώπη, περίπου 34.000 Hilux πουλήθηκαν το 2015, αντιπροσωπεύοντας ένα μερίδιο 23,1% στην κατηγορία, και κάνοντας το Hilux ευρωπαϊκό best seller στην αγορά pick-up.
Διάσημο για το τρίπτυχο "ποιότητα αντοχή και αξιοπιστία", συνεχίζει να εντυπωσιάζει με τα κατορθώματά του στο Β. Πόλο, τα ηφαίστεια της Ισλανδίας και την ήπειρο της Ανταρκτικής, αλλά και με τους κορυφαίους τερματισμούς του στο Ράλι Ντακάρ.
Η 8η γενιά Hilux, που διατίθεται σε εκδόσεις Single Cab, 4θέσια Extra Cab και 5θέσια Double Cab. Εξοπλίζεται με νέο ισχυρότερο πλαίσιο τύπου σκάλας, ενισχυμένη δομή καρότσας, αναβαθμισμένες ικανότητες 4x4 και βελτιωμένη ικανότητα ρυμούλκησης. Ταυτόχρονα, το νέο Hilux απαντά στην αυξημένη χρήση των pick-up σε σπορ δραστηριότητες τα τελευταία χρόνια, με πιο μοντέρνο σχεδιασμό, μεγαλύτερη άνεση, προηγμένο εξοπλισμό και βελτιωμένη ασφάλεια, στοιχεία που το κάνουν πιο κομφό και ξεκούραστο από ποτέ. Ικανοποιώντας τις απαιτήσεις των χρηστών για ένα ανθεκτικό, ακούραστο επαγγελματικό εργαλείο και παράλληλα ένα στυλάτο, άνετο 4x4 ελεύθερου χρόνου, το νέο Hilux προσφέρει σημαντικές βελτιώσεις σε έξι βασικούς τομείς:
- Σχεδίαση – απεριόριστη στιβαρότητα και αντοχή σε κακοτράχαλες συνθήκες σε συνδυασμό με πιο πολιτισμένη λειτουργία και εμφάνιση που κάνει περήφανους ακόμα και τους επαγγελματίες χρήστες.
- Άνεση – πιο ευρύχωρο και άνετο εσωτερικό που συνδυάζει την πρακτικότητα και λειτουργικότητα ενός SUV με χαρακτηριστικά NVH (θορύβων, κραδασμών & τριγμών) επιπέδου επιβατικού αυτοκινήτου.
- Ασφάλεια – πολύ ανθεκτική δομή αμαξώματος που απορροφά τα φορτία πρόσκρουσης, Toyota Safety Sense περιλαμβάνει PCS με λειτουργία Ανίχνευσης Πεζού (Pedestrian Detection), LDA και RSA, και ολοκληρωμένα συστήματα ελέγχου πέδησης με ABS, EBD, VSC και Trailer Sway Control (TSC).
- QDR – νέο, ανθεκτικότερο πλαίσιο τύπου σκάλας, ενισχυμένη δομή καρότσας και συστήματα Active Traction Control (A-TRC), Downhill Assist Control (DAC) και Hill-start Assist Control (HAC) αναβαθμίζουν τις δυνατότητες 4x4 σε επίπεδα Land Cruiser.
- Ικανότητες επαγγελματικού οχήματος – μεγαλύτερος, ανθεκτικότερος και πιο πρακτικός χώρος φόρτωσης, και βελτιωμένη ικανότητα ρυμούλκησης μέχρι 3,5 Τ.
- Συνολικό κόστος χρήσης – νέος κινητήρας 2.4 D-4D με κορυφαία οικονομία καυσίμου. Στην κεντρική κονσόλα κυρίαρχο στοιχείο είναι η ενσωματωμένη, στιβαρή οθόνη αφής 7” του συστήματος πολυμέσων που θυμίζει tablet. Η οθόνη έχει μετακινηθεί πιο κοντά στα εμπρός καθίσματα για ευκολία πρόσβασης, ενώ η λειτουργία της είναι απλή και διαισθητική, μέσω χωρητικών διακοπτών ανώτερης ποιότητας και χειριστηρίων αφής.
Ένας νέος πίνακας οργάνων περιλαμβάνει μεγάλα, σαφή αναλογικά ταχύμετρο και στροφόμετρο στις δύο πλευρές της έγχρωμης οθόνης πολλαπλών πληροφοριών 4.2” TFT. Το περιεχόμενό της αλλάζει γρήγορα και εύκολα μέσω του διακόπτη του τιμονιού, ενώ οι σημαντικότερες πληροφορίες προβάλλονται στο πάνω τμήμα τις οθόνης για να ελαχιστοποιείται η διάσπαση της προσοχής του οδηγού από την αλλαγή του πεδίου ορατότητας κατά την οδήγηση. Οι θόρυβοι από τον κινητήρα, το δρόμο και τον αέρα μέσα στην καμπίνα έχουν μειωθεί δραστικά, αναβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης των επιβατών στην προηγμένη καμπίνα. Υιοθετήθηκαν ολοκληρωμένα ηχοαπορροφητικά και ηχομονωτικά μέτρα. Αφρός διόγκωσης ψεκάζεται στη δομή του αμαξώματος, ενώ αφρώδες υλικό χρησιμοποιείται σε όλα τα σημεία στεγανοποίησης για αποφυγή της μετάδοσης θορύβου.
Το μέγιστο πλάτος χώρου φόρτωσης έχει αυξηθεί από 1.544 σε 1.645 χιλ. Η πίσω πόρτα φέρει τώρα ισχυρότερους μεντεσέδες τύπου συνδέσμων, ενώ χρησιμοποιούνται βαρέως τύπου ατσάλινες βάσεις για τα αμορτισέρ που την κρατούν ανοικτή. Αν και κατά 100 κ.εκ. μικρότερος σε κυβισμό από τον προκάτοχό του, ο νέος κινητήρας της Toyota 2.4 D 4D Global Diesel (GD) συνδυάζει βελτιωμένη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ο νέος, 16βάλβιδος, τετρακύλινδρος κινητήρας DOHC εφοδιάζεται με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και intercooler. Η μονάδα παράγει 160 ίππους στις 3.400 rpm, και μέγιστη ροπή 40,2 χλγμ. μεταξύ 1.600 και 2.000 σ.α.λ.
Εκδόσεις με μετάδοση σε δύο τροχούς συνδυάζονται με ένα βελτιωμένο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις συνδυάζονται είτε με το βελτιωμένο μηχανικό 6άρι ή με ένα νέο αυτόματο 6-τάχυτο Super ECT.
Το νέο Hilux επιταχύνει από 0 – 100 χλμ./ώρα σε 12,8΄΄ (6A/T) ή 13,2’’ (6MT) δεύτερα. Οι εκδόσεις 2x4 έχουν τελική ταχύτητα 175 χλμ./ωρα ενώ οι εκδόσεις 4x4 φτάνουν μέχρι 170 χλμ./ώρα. Με απόδοση καυσίμου βελτιωμένη κατά 9% περίπου σε σχέση με τον μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα που αντικαθιστά, ο νέος 2.4 D-4D έχει μέση κατανάλωση 6,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 169 γραμ./χλμ.
Συνδυάζοντας μία κάμερα και ένα ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος για βέλτιστη ανίχνευση, το σύστημα Toyota Safety Sense διαθέτει σύστημα προ-σύγκρουσης Pre-Collision System (PCS) με λειτουργία ανίχνευσης πεζού - Pedestrian Detection, Lane Departure Alert (LDA) και Road Sign Assist (RSA).
Σε ταχύτητες μεταξύ 10 χλμ./ώρα και 170 χλμ./ώρα, το Pre-Collision System ανιχνεύει προπορευόμενα οχήματα και μειώνει τον κίνδυνο σύγκρουσης. Εάν διαπιστωθεί τέτοιος κίνδυνος, προειδοποιεί τον οδηγό να φρενάρει με ένα ηχητικό και οπτικό σήμα. Το PCS προετοιμάζει επίσης το σύστημα φρένων ώστε να προσφέρει έξτρα πίεση πέδησης όταν ο οδηγός πατά φρένο. Εάν ο οδηγός δεν καταφέρει να αντιδράσει έγκαιρα, το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα, μειώνοντας την ταχύτητα κατά περίπου 40 χλμ./ώρα ή ακόμα και ακινητοποιώντας το όχημα για να αποτραπεί η σύγκρουση ή να μειωθεί η σφοδρότητά της.
Το σύστημα μπορεί ακόμα να ανιχνεύει ενδεχόμενες συγκρούσεις με πεζούς, και στην περίπτωση αυτή το αυτοματοποιημένο φρενάρισμα λειτουργεί σε ταχύτητες μεταξύ 10 χλμ./ώρα και 80 χλμ./ώρα, και μπορεί να μειώσει την ταχύτητα κατά περίπου 30 χλμ./ώρα. Το σύστημα Lane Departure Alert παρακολουθεί τις σημάνσεις στις λωρίδες και βοηθά στην αποφυγή ατυχημάτων και μετωπικών συγκρούσεων που προκαλούνται από την ακούσια αλλαγή λωρίδας. Εάν το όχημα αρχίζει να εκτρέπεται από τη λωρίδα του χωρίς ενεργοποίηση του φλας, το LDA προειδοποιεί τον οδηγό με ένα ηχητικό και οπτικό σήμα, και μία δόνηση στο τιμόνι.
Το Road Sign Assist αναγνωρίζει πινακίδες κυκλοφορίας όπως όρια ταχύτητας και απαγορευτικά προσπέρασης, παρέχοντας πληροφορίες στον οδηγό στην οθόνη πολλαπλών πληροφοριών.