Ο Όμιλος PSA (Peugeot- Citroen), ξεκινά την προσπάθεια νέων μετρήσεων κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η πρώτη απογοήτευση που νοιώθει κάθε οδηγός μόλις αποκτήσει το καινούργιο του αυτοκίνητό είναι η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με την κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Ενίοτε η διαφορά ξεπερνά και τα 3 λίτρα/χλμ. ακόμη και αν ο οδηγός ακολουθεί τους κανόνες της οικονομικής οδήγησης.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μετράνε την κατανάλωση μέσω συγκεκριμένων διαδικασιών και τροπών κίνησης του αυτοκινήτου, που όμως απέχουν κατά πολύ από τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης στην πόλη, στο περαστικό περιβάλλον και στον αυτοκινητόδρομο.
Ο Όμιλος PSA(Peugeot- Citroen), ξεκίνησε την προσπάθεια νέων μετρήσεων κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης 2016, ανακοίνωσε τα πρώτα αποτελέσματα μετρήσεων κατανάλωσης καυσίμου που πραγματοποιήθηκαν σε τρία δημοφιλή μοντέλα του ομίλου και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Πρόκειται για μία ακόμη πρωτοβουλία του PSA στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Τα αποτελέσματα προέρχονται από μία διαδικασία που εξέλιξαν δύο ανεξάρτητοι μη κυβερνητικοί οργανισμοί - το Ινστιτούτο Transport & Environment (T&E) και τον Περιβαλλοντικό Σύνδεσμο France Nature Environment (FNE) - και πιστοποιούνται από την Bureau Veritas. Αυτό το πρωτόκολλο, διασφαλίζει στους πελάτες προϊόντων PSA τις μετρήσεις κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες, από ανεξάρτητους μη κερδοσκοπικούς φορείς. Από το Νοέμβριο του 2015, ο Όμιλος PSA είχε ανακοινώσει την σταδιακή έναρξη της δημοσίευσης μετρήσεων σε πραγματικές συνθήκες κίνησης, στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης της πληροφόρησης προς τους πελάτες σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου.
Ο Όμιλος PSA είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που υιοθετεί αυτή την τακτική διαφάνειας και ανακοινώνει τις μετρήσεις κατανάλωσης τριών από τα δημοφιλέστερα μοντέλα του Ομίλου. Η διαδικασία μέτρησης έγινε βάσει ενός πρωτοκόλλου που ανέπτυξε το Transport & Environment και περιλαμβάνει μετρήσεις σε δημόσιους δρόμους κοντά στο Παρίσι (25,5 χλμ. αστικής διαδρομής, 39,7 χλμ. υπεραστικής, και 31,1 χλμ. σε μεγάλο αυτοκινητόδρομο) υπό πραγματικές οδηγικές συνθήκες, με επιβάτη και αποσκευές, σε ανωφέρειες και κατωφέρειες, καθώς και με την χρήση συστήματος κλιματισμού. Βασισμένες στο πρόγραμμα που προβλέπει ο Ευρωπαϊκός Κύκλος RDE (Real Driving Emissions), οι μετρήσεις της κατανάλωσης πραγματοποιούνται με φορητά συστήματα μέτρησης των εκπομπών (PEMS) που εγκαθίστανται σε κάθε όχημα. Η διεθνής εταιρεία επιθεώρησης και πιστοποίησης Bureau Veritas, διασφαλίζει τις προδιαγραφές μέτρησης βάσει του πρωτοκόλλου, όσο και την ακρίβεια και την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων.
Οι αρχικές μετρήσεις συγκρίθηκαν με εκείνες που έγιναν από πελάτες και αποδείχθηκε πως η διαδικασία μέτρησης του Transport & Environment ανταποκρίνεται στο οδηγικό στιλ ενός τυπικού οδηγού. Ειδικότερα το Peugeot 308 με κινητήρα ντίζελ 1.6 BlueHDi ισχυος 120 ιππων, S&S BV M6 Allure, εχει κατανάλωση βάσει του πρωτοκόλλου 5 λιτρα/100χλμ. Η μέτρηση κατανάλωσης από πελάτες εδειξε 5-5,1 λιτρα/100χλμ. Ο Όμιλος PSA είναι ο ηγέτης στην Ευρώπη με τον χαμηλότερο μέσο όρο εκπομπής ρύπων. Με εχέγγυο την τεχνολογική του υπεροχή, σκοπεύει μελλοντικά να εισηγηθεί για την τυποποιημένη και εναρμονισμένη διαδικασία μετρήσεων για τα ελαφρά οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο. Πριν το καλοκαίρι του 2016, ο Όμιλος, θα ανακοινώσει τις επίσημες μετρήσεις κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες για την γκάμα των μοντέλων της Peugeot.
Gilles Le Borgne, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος, Έρευνας & Εξέλιξης: "Όπως είχαμε ανακοινώσει τέλη 2015 και μετά από συνεργασία με το Transport & Environment, τον Περιβαλλοντικό Σύνδεσμο της Γαλλίας και την Bureau Veritas, η διαδικασία έχει πλέον επικαιροποιηθεί και τα αρχικά αποτελέσματα συμπίπτουν με τα δεδομένα μετρήσεων από πελάτες”. Greg Archer, Διεθυντής Καθαρών Οχημάτων στο Transport & Environment: “Η διαδικασία που εξελίξαμε με τον Όμιλο PSA Peugeot Citroën είναι αναπαράξιμη και αντιπροσωπευτική. Επιβεβαιώνει την μέτρηση της κατανάλωσης ενός τυπικού οδηγού και σε πραγματικές συνθήκες κίνησης. Αυτή η δοκιμή αποδεικνύει πως τα τεστ στους δρόμους είναι αξιόπιστα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μετρηθούν οι πραγματικές εκπομπές CO2. Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες που προβάλλουν την οικονομία καυσίμου των μοντέλων τους”.