Kia: Ανώτερος τεχνολογικά ο βενζινοκινητήρας 1.0 T-GD
Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της Kia εντυπωσιάζει με το προηγμένο σύστημα ψύξης και την ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγή για μειωμένους ρύπους.
Παλαιότερο των 360 ημερών
αποστολή στην Σλοβακία του Σπύρου Ρέκκα
Μου άρεσε τόσο πολύ η απόδοση και τα χαρακτηριστικά του νέου τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.0 T-GDI, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του με το Kia cee'd GT Line, που άρχισα να ψάχνω το τεχνολογικό του υπόβαθρο. Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της Kia, αναπτύχθηκε εσωτερικά στο κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρίας στο Namyang στην Κορέα, διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης, προηγμένο σύστημα ψύξης του κινητήρα και μια ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγή για καθαρότερες εκπομπές ρύπων. Ο νέος downsized κινητήρας, διαθέτει πρόσφατα ανεπτυγμένα μπεκ έξι οπών με τεχνολογία διάτρησης λέιζερ. Αντί μίας έγχυσης του μίγματος καυσίμου-αέρα σε συγκεκριμένους χρόνους μέσα στο θάλαμο καύσης, οι οπές των μπεκ, ψεκάζουν απευθείας στον θάλαμο καύσης σε μορφή βεντάλιας επιτυγχάνοντας μια πιο ομοιογενή κατανομή καυσίμου σε όλο τον κύλινδρο. Ο ψεκασμός υποστηρίζεται από μια αντλία υψηλής πίεσης, η οποία είναι σε θέση να παρέχει πίεση καυσίμου έως και 200 bar.
Η υιοθέτηση αυλών εισαγωγής ευθείας γεωμετρίας – αντί ελαφρώς κυρτών αυλών που τοποθετούνται στον σημερινό κινητήρα της Kia 1.6 GDI – βελτιώνει περαιτέρω τη ροή αέρα προς τον θάλαμο καύσης για ακόμη καλύτερη απόδοση καύσης. Οι ευθείς αυλοί εισαγωγής καταλήγουν σε μεγαλύτερο στόμιο, μειώνοντας έτσι την αντίσταση του αέρα σε όλα τα στάδια εισαγωγής αέρα στον κινητήρα, βελτιώνοντας τους στροβιλισμούς του αέρα για καλύτερο βαθμό πλήρωσης, πιο αποδοτική καύση και την μείωση της τάσης προαναφλέξεων.
Ο single-scroll στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων του T-GDI συνδυάζεται με ηλεκτρικά ελεγχόμενη διαχείριση πίεσης, το οποίο βελτιώνει την απόδοση της τουρμπίνας εξαιτίας μίας αποτελεσματικότερης διαχείρισης της εκτόνωσης πίεσης. Ενώ ο συμπιεσμένος αέρας αναμένει να σταλεί προς τον θάλαμο καύσης, το μοτέρ εκτόνωσης πίεσης αναμένει την ίδια χρονική στιγμή, να ανοίξει την waste-gate ώστε να βελτιωθεί η ροή καυσαερίων. Αυτό το καινοτομικής σχεδίασης σύστημα επιτυγχάνει υψηλές ροπές, καλύτερη απόκριση κινητήρα από οποιαδήποτε θέση πεντάλ γκαζιού και βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου στα υψηλά φορτία. Στον κινητήρα του Kia cee’d GT Line, η μέγιστη ροπή των 17,4 χλγμ. είναι διαθέσιμη σε ένα μεγάλο εύρος στροφών 1.500-4.100 σ.α.λ., με την μέγιστη ισχύ να αποδίδεται στις 6.000 σ.α.λ.
Ο κινητήρας είναι εξοπλισμένος επίσης με μία ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, η οποία επιτρέπει μία μικρή μείωση της θερμοκρασίας καυσαερίων. Πέρα από την βελτίωση των επιδόσεων και την καλύτερη οικονομία καυσίμου στα υψηλά φορτία, εδώ η μείωση των θερμοκρασιών στα καυσαέρια έχει ως αποτέλεσμα καθαρότερους ρύπους, αφού ο καταλύτης μπορεί έτσι να λειτουργεί αποδοτικότερα. Η θερμοκρασία του κινητήρα ελέγχεται μέσω ενός συστήματος ψύξης διπλού θερμοστάτη. Αυτό επιτρέπει την ανεξάρτητη ψύξη του κορμού του κινητήρα από την κυλινδροκεφαλή. Έτσι ο θερμοστάτης της κυλινδροκεφαλής ανοίγει στους 88°C κρατώντας την κυλινδροκεφαλή ψυχρότερη και μειώνοντας έτσι την τάση για προαναφλέξεις, ενώ ο θερμοστάτης του κορμού του κινητήρα ανοίγει στους 105°C για να διατηρείται πιο θερμός έχοντας ως αποτέλεσμα την μείωση των μηχανικών τριβών και την αύξηση του βαθμού απόδοσης.
Το Kia cee'd GT Line θα είναι διαθέσιμο σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα στο 4ο τρίμηνο του 2015 και διαθέτει τη μοναδική 7ετή (ή 150.000 χιλιόμετρα) εργοστασιακή εγγύηση της Kia.