Kia cee'd GT Line 1.0 T-GD: Βάζει...γυαλιά στο ντίζελ

Μετά την ντίζελ, δοκιμάζουμε και την βενζινοκίνητη έκδοση του νέου Kia cee'd GT Line και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Kia ceed GT Line 1.0 T-GD: Βάζει...γυαλιά στο ντίζελ
αποστολή στη Σλοβακία του Σπύρου Ρέκκα

Στην πρώτη μου ανταπόκριση από την Ζίλινα της Σλοβακίας, όπου είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το νέο σπορ Kia cee'd GT Line, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης, σημείωσα τις ενστάσεις μου για την πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6. Η κριτική μου εστιάστηκε, στο θόρυβο που παράγει ο κινητήρας, στη λειτουργία του νέου επτατάχυτου κιβώτιου διπλού συμπλέκτη (DCT) και στην οδική συμπεριφορά. Είμαι αυστηρός κριτής, γιατί εκτιμώ ότι η κορεάτικη μάρκα έχει απίστευτες δυνατότητες εξέλιξης και προσαρμογής στις επιταγές των οδηγών. Περίμενα περισσότερα από το κορεάτικο αυτοκίνητο, γιατί πιστεύω πως η Kia είναι μια από τις πλέον ελπιδοφόρες μάρκες στο παγκόσμιο χάρτη της αυτοκίνησης. Επίσης σε ένα τόσο όμορφο, καλοφτιαγμένο και δυναμικής σχεδίασης μοντέλο, αξίζουν τα καλύτερα στοιχεία. Ειλικρινά, αν οι κορεάτες σε συνεργασία με τους ευρωπαίους μηχανικούς, προσέξουν μερικές λεπτομέρειες θα αναβαθμίσουν περαιτέρω το προϊόν τους, το οποίο είναι ικανό να κατατροπώσει πολλά αντίστοιχα ευρωπαϊκά μοντέλα.

Με αυτές τις σκέψεις, κάθισα στο μελετημένο κάθισμα του οδηγού για να κάνω το δεύτερο τεστ οδήγησης. Τώρα όμως είχα στα χέρια μου την βενζινοκίνητη έκδοση, η οποία αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογικής υπόστασης της μάρκας στον τομέα των βενζινοκινητήρων. Η Kia έχει επενδύσει τεράστια ποσά στην εξέλιξη του σχετικού προγράμματος και προβάλει έντονα τα τεχνολογικά στοιχεία της μικρής μονάδας. Το μοτέρ πήρε μπροστά με την μια και ξεκίνησα την διαδρομή. Μόλις βγήκα από τον χώρο του τεράστιου και επιβλητικού εργοστασίου της μάρκας, χαμήλωσα την ένταση της φωνής στο σύστημα πλοήγησης και έδωσα μεγάλη προσοχή στον κινητήρα. Το μοτέρ παρά την μικρή χωρητικότητα, μόλις 1.000 κ.εκ. και την ύπαρξη μόνο τριών κυλίνδρων έδειξε από την αρχή τις διαθέσεις του. Ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.000 κ.εκ. T-GDI της Kia, παράγει 120 ίππους και 17,4 χλγμ. ροπής. Διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό του, το σύστημα εξοικονόμησης καυσίμων της Idle Stop & Go και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων. Ανεβάζει στροφές σαν ηλεκτρικό, δείχνει ετοιμοπόλεμο και αν το πιέσεις σου προσφέρει 120 ίππους.

Το κιβώτιο έξι σχέσεων με τον μελετημένο και εργονομικό λεβιέ, σύμμαχος μου. Πρώτη σχέση, δεύτερη, τρίτη και το αυτί ‘’κολλημένο΄΄στο μοτέρ, για να ακούσω τον θόρυβο που κάνει το νέο κορεάτικο σύνολο. Η έκπληξη μου είναι μεγάλη, γιατί ο λιλιπούτειος βενζινοκινητήρας, παράγει λιγότερο θόρυβο από τον ντίζελ 1.6 και το σημαντικότερο, έχει διαφορετική χροιά. Λιγότερο τραχύς και πιο κοντά στα νέα στάνταρ που καθορίζουν την ποιότητα κύλισης. Επίσης, εδώ φάνηκε και η αξία της νέας ηχομόνωσης που διαθέτει το αυτοκίνητο.

Τι άλλο μένει; Η απόδοση του. Μέχρι τις 2.000 σ.α.λ. δεν με ικανοποίησε, γιατί είναι ράθυμο και δείχνει ανέτοιμο να μπει στη μάχη με το χρονόμετρο. Μόλις όμως η βελόνα του στροφόμετρου ξεπεράσει τις 2.000 σ.α.λ., μεταμορφώνεται σε ένα δυναμικό και υπάκουο σύνολο. Η απόδοση του είναι καλή και με ικανοποίησε στα δύσκολα σημεία της διαδρομής και στο προσπέρασμα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 11,1΄΄, η τελική ταχύτητα είναι 190 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,9 λίτρα/100χλμ., εκπομπές CO2 115 γραμ./χλμ.

Έκπληξη όμως ήταν και η συμπεριφορά των στοιχείων που καθορίζουν την οδική συμπεριφορά και την αίσθηση που προσλαμβάνει ο οδηγός. Καμία σχέση με το ΄΄μαλακό’’ ντίζελ. Εδώ οι αναρτήσεις έχουν σκληρή ρύθμιση, και κρατάνε αποφασίστηκα το αμάξωμα στο δρόμο. Οι αποσβέσεις των ανωμαλιών, γίνονται σε σχεδόν ιδανικό τρόπο και στις λακκούβες δεν σου ‘’φεύγει’’ η μέση. Νοιώθεις τη στιβαρή κατασκευή, την ποιότητα συναρμολόγησης και τα premium στοιχεία που του προσέδωσε η κορεάτικη μάρκα.

Όσο για το τιμόνι, λες και είναι μια άλλη κατασκευή, που την έφτιαξε και την ρύθμισε διαφορετική ομάδα μηχανικών. Το σύστημα διεύθυνσης, δεν έχει κενά στην ευθεία θέση, είναι πιο ακριβές και πιο άμεσο, ότι σημάδι θέλει ο κεφάτος οδηγός που αναζητά την οδηγοκεντρική προσέγγιση.

Για μένα είναι πολύ καλύτερο από το ντίζελ 1.6 και αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση, που θα έπρεπε να την προτιμήσουν όσοι ξεκολλήσουν από την παγίδα των ντίζελοκινητήρων. Αν κάνετε πάνω από 15.000 χλμ. τον χρόνος, κυρίως στον αυτοκινητόδρομο και πηγαίνετε ταξίδι να δείτε το ντίζελ, αν όμως κινήστε στην πόλη και η πιο συχνή μακρινή διαδρομή είναι μέχρι το Λουτράκι το βενζινοκίνητο σύνολο είναι μονόδρομος.
Το Kia cee'd GT Line θα είναι διαθέσιμο σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα στο 4ο τρίμηνο του 2015 και θα διαθέτει τη μοναδική 7ετή (ή 150.000 χιλιόμετρα) εργοστασιακή εγγύηση της Kia. Η οικογένεια Kia cee’d σχεδιασμένη και κατασκευασμένη στην Ευρώπη, εξακολουθεί να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο παραγωγής της Kia στη Ζίλινα της Σλοβακίας. Με πωλήσεις που φθάνουν στις 75.960 μονάδες σε όλη την Ευρώπη το 2014, το cee'd παραμένει ένα από τα μοντέλα best seller της μάρκας.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v