Οδηγήσαμε το ανανεωμένο Toyota Auris

Οδηγούμε το ανανεωμένο Toyota Auris στους δρόμους των Βρυξελλών και μεταφέρουμε εντυπώσεις από το νέο ιαπωνικό μοντέλο.
Οδηγήσαμε το ανανεωμένο Toyota Auris
Αποστολή στις Βρυξέλλες του Σπύρου Ρέκκα

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου με την υψηλότερη αξία που αγγίζει τα 28,9 δις δολάρια, έχει τον τρόπο της να προηγείται των εξελίξεων και να βάζει γκολ. Η νέα επιτυχία της που θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τις ισορροπίες στη κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων, είναι η εφαρμογή του προγράμματος ανανέωσης του Auris. Η ιαπωνική πρόταση αν και έχει μπροστά της δημοφιλή μοντέλα δείχνει έτοιμη να πρωταγωνιστήσει. Tο best seller VW Golf, η νέα γενιά του Opel Astra, κ.α. θα αντιπαρατεθούν με το ιαπωνικό προϊόν το οποίο όπως διαπίστωσα ανασυντάχθηκε σε όλους τους τομείς. Οι δρόμοι στις Βρυξέλλες είναι βαρετοί, γιατί λόγω του επίπεδου γεωγραφικού ανάγλυφου στερούνται έντονων κλίσεων. Άσε που είναι αψεγάδιαστοι τόσο στην κατασκευή όσο και στη χάραξη. Τι να πω για τα μεγάλα και υγιή δένδρα, τα όμορφα σπίτια χωρίς επιπλέον παράνομους ορόφους και την υποδειγματική καθαριότητα; Πιο ωραία είναι στην Ελλάδα, όπου ο καθένας κάνει ότι θέλει…

Σε αυτό το τοπίο και σε ασφάλτινο πεδίο, οδήγησα το ανανεωμένο Auris και δεν σας κρύβω ότι, εντυπωσιάστηκα από την ιαπωνική στροφή. Ουσιαστικά οι μεθοδικοί Ιάπωνες με την συμβολή των ευρωπαίων μηχανικών και συμβούλων, αναβάθμισαν τα βασικότερα σημεία του μικρομεσαίου μοντέλου και το έριξαν στη μάχη των πωλήσεων. Ξεκίνησα την πρώτη επαφή μαζί του, με την έκδοση που καλοβλέπουν οι οικολόγοι και όσοι μπορούν να δώσουν τουλάχιστον 20.000 ευρώ. Αναφέρομαι στην υβριδική η οποία έχει δεχθεί όλο το πακέτο αναβάθμισης και αποτελεί το 50% των συνολικών πωλήσεων του ιαπωνικού αυτοκινήτου.

Η απόδοση του υβριδικού συστήματος το οποίο απαρτίζεται από έναν βενζινοκινητήρα 1.800 κ.εκ. και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, δεν έχει αλλάξει. Κάτω από το γκάζι βρίσκονται 136 ίπποι. Άλλαξε όμως σε ένα βαθμό, προς το καλύτερο, η οδική συμπεριφορά και μειώθηκε αισθητά ο θόρυβος από το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, όταν ζητάς άμεση επιτάχυνση από το μηχανικό σύνολο. Ακόμη όμως κάνει ενοχλητικό θόρυβο. Ευπρόσδεκτες και οι αναβαθμίσεις στον εσωτερικό χώρο.

Η αντιληπτή ποιότητα έχει αυξηθεί σημαντικά, ο πίνακας οργάνων υιοθετεί τώρα μία πιο σπορτίφ σχεδίαση με το στροφόμετρο και το ταχύμετρο να τοποθετούνται αριστερά και δεξιά της νέας έγχρωμης οθόνης TFT πολλαπλών πληροφοριών 4.2". Η πάνω και η εμπρός επιφάνεια του ταμπλό έχουν ίδιο φινίρισμα, από μαλακό υλικό με την ίδια υφή παντού. Πολυάριθμα επιμέρους στοιχεία, όπως οι αεραγωγοί, οι λαβές θυρών και το πλαίσιο του λεβιέ ταχυτήτων έχουν ανασχεδιαστεί με κριτήριο μία πιο ποιοτική εμφάνιση. Το σχήμα, το υλικό της βαφής και το χρωμιωμένο φινίρισμα των ένθετων είναι σε αρμονία. Νέα σχέδια ταπετσαριών καθισμάτων ολοκληρώνουν την αίσθηση προηγμένης, ανώτερης ποιότητας που αποπνέει το περιβάλλον της καμπίνας.

Η υβριδική μονάδα πιάνει τα πρώτα 100χλμ./ώρα σε 10,9΄΄, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Έχει χαμηλές εκπομπές CO2 μόλις 79 γραμ./χλμ. Μέση εργοστασιακή κατανάλωση 3,5 λίτρα βενζίνη/100χλμ. Στο τεστ έκαψε 5 λίτρα/100χλμ. Ελπίζω η νέα φορολογία να ευνοήσει τα υβριδικά αυτοκίνητα και να μην τα αδικήσει επειδή στη πλειοψηφία τους έχουν μοτέρ υψηλού κυβισμού. Η πολιτεία οφείλει να δείξει το ενδιαφέρον της για το περιβάλλον.
Το μεσημέρι και ενώ η εξωτερική θερμοκρασία ανέβαινε στις Βρυξέλλες, βρέθηκα πίσω από το τιμόνι της έκδοσης που ταιριάζει γάντι στην ελληνική αγορά. Δεν αναφέρομαι σε κάποιο ντίζελ, γιατί οι Ιάπωνες τάχθηκαν αμέσως στο πλευρό της τάσης που θέλει, τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα να περάσουν σε δεύτερο πλάνο. Δεν έφεραν ούτε ένα, έστω για δείγμα ντίζελ Auris, στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση. Αρκέστηκαν μόνο στο υβριδικό και στο νέο βενζινοκίνητο, που αναμένεται να σπάσει τα ταμεία. Πως αλλάζουν τα πράγματα!

Είχα ενημερωθεί από το σαλόνι της Γενεύης, ότι ο νέος βενζινοκινητήρας 1.200 κ.εκ. είναι 16 βάλβιδος, τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού και πως προσφέρει το επίπεδο επιδόσεων ενός κινητήρα 1.6 αλλά με κατανάλωση και εκπομπές CO2 αισθητά μικρότερες. Η ελαφριά, πολύ συμπαγής μονάδα υιοθετεί πολυάριθμες προηγμένες τεχνολογίες, όπως άμεσο ψεκασμό, βελτιωμένο Dual Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW), κυλινδροκεφαλή με αυλούς υψηλού στροβιλισμού, ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, ένα μικρού βάρους σύστημα κίνησης βαλβίδων, μεταβλητού ελέγχου σύστημα ψεκασμού λαδιού και αυλούς εισαγωγής από ρητίνη. Το τούρμπο, ο άμεσος ψεκασμός που επιτρέπει πολλαπλούς ψεκασμούς και το νέο VVT-iW συνεργάζονται ώστε να επιτυγχάνεται υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές, καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση. Ο νέος κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 116 ίππων και μεγάλη ροπή 18,6 χλγμ. από τις 1.500 έως 4.000 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, προσφέρει στο Auris 1.2 ανταγωνιστικό χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ωρα, 10,1΄΄ και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα.

Η μέση επίσημη κατανάλωση είναι 4,7 λίτρα/100χλμ., με εκπομπές CO2 μόλις 109 γραμ./χλμ. Το κιβώτιο Multidrive S μειώνει περαιτέρω τις τιμές κατανάλωσης και ρύπων, στα 4,6 λίτρα /100 χλμ. και 106 γραμ./χλμ. αντίστοιχα.

Η διαδρομή στα δάση που βρίσκονται στα περίχωρα των Βρυξελλών με το βενζινοκίνητο Auris ήταν μια καλή εμπειρία. Πρώτα έδωσα μεγάλη προσοχή στην λειτουργία και απόδοση του νέου μοτέρ που έχει απορροφήσει σημαντικούς πόρους για να δημιουργηθεί και που σύντομα, θα προσφέρει τις υπηρεσίες του και σε άλλα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας. Πράγματι είναι ένα από τα καλύτερα σύνολα της κατηγορίας του με υψηλά χαρακτηριστικά. Το στροφόμετρο ανεβαίνει χωρίς δισταγμούς, η παροχή ισχύος είναι άμεση και υπεραρκετή για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Όμως κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. το μοτέρ δεν ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού. Η υψηλή ροπή σώνει συχνά το παιχνίδι της απόδοσης παρεμβαίνοντας ακαριαία. Ο θόρυβος είναι σε μέτρια επίπεδα. Οι επιβάτες όμως δεν ενοχλούνται γιατί υπάρχει αποτελεσματική ηχομόνωση. Η μέση κατανάλωση στο τεστ ήταν πάνω από την εργοστασιακή (4,7 λίτρα/100χλμ.), το ηλεκτρονικό όργανο έδειξε 6,1 λίτρα/100χλμ. Στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων δίνω μέση βαθμολογία, γιατί τόσο η αίσθηση όσο και η λειτουργία θέλουν βελτίωση.

Και η οδική συμπεριφορά; Μετά την γκρίνια και τα συγκριτικά τεστ οι Ιάπωνες ανασκουμπώθηκαν. Οι παρεμβάσεις στη μπροστινή ανάρτηση, στο σύστημα διεύθυνσης και η υιοθέτηση μιας νέας διάταξης με διπλά ψαλιδιά στον πίσω άξονα, τους επέτρεψαν να ανέβουν πολλά σκαλοπάτια σε αυτή την αξιολόγηση.

Το ανανεωμένο Auris στέκεται καλά στο δρόμο. Στις απότομες αλλαγές πορείας ακολουθεί ικανοποιητικά τις εντολές του οδηγού. Το τιμόνι είναι πιο σταθερό και στιβαρό σε σχέση με το αρχικό μοντέλο. Οι αναρτήσεις δουλεύουν υπερωρίες και ειδικά η πίσω διάταξη κάνει την μεγάλη διαφορά. Πολύ καλύτερο από το μοντέλο που ήταν στη γκάμα μέχρι πριν λίγες ημέρες.

Τιμές πώλησης, 1.2 βενζίνη από 17.840 ευρώ (Safety Sense, Multimedia Sense II, ζάντες αλουμινίου κ.α.), 1.33 βενζίνη 99 ίππων 15.200 ευρώ, 1.8 Hybrid 20.000 ευρώ και 1.4 ντίζελ 18.300 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v