Porsche Cayman: Ελαφρύτερη, ταχύτερη, ισχυρότερη

Η Porsche γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα της νέας Cayman στην Έκθεση Αυτοκινήτου 2012 του Λος Άντζελες και μας παρουσιάζει το καινούριο της «στολίδι» που δεν επιδέχεται σύγκριση στην κατηγορία των σπορ ελαφριών design αυτοκινήτων.
Porsche Cayman: Ελαφρύτερη, ταχύτερη, ισχυρότερη
Tην έκθεση αυτοκινήτου που πραγματοποιείται στο Λος Άντζελες επέλεξε η Porsche για να παρουσιάσει τη νέα Cayman. Η τρίτη γενιά της Cayman εξελίχθηκε εκ νέου: Είναι χαμηλότερη και μεγαλύτερη, ελαφρύτερη και ταχύτερη, αποδοτικότερη και ισχυρότερη.

Το μεγαλύτερο μεταξόνιο, το φαρδύτερο μετατρόχιο και οι μεγαλύτεροι τροχοί αναβαθμίζουν τις οδηγικές επιδόσεις αυτού του "κεντρομήχανου" σπορ αυτοκινήτου σε ένα επίπεδο που είναι ασύγκριτο στην συγκεκριμένη κατηγορία.

Το νέο διθέσιο είναι – μετά την 911 Carrera και την Boxster – το τρίτο σπορ μοντέλο της Porsche που διαθέτει πρωτοποριακό σχεδιασμό αμαξώματος μειωμένου βάρους. Η νέα Cayman είναι έως και 30 χλγρ. ελαφρύτερη, ανάλογα με την έκδοση και το επίπεδο εξοπλισμού, ενώ καταναλώνει έως και 15% λιγότερο καύσιμο ανά 100 χιλιόμετρα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, παρά τον ισχυρότερο κινητήρα και τις βελτιωμένες οδηγικές της επιδόσεις.

Η νέα γενιά του μοντέλου παρουσιάζεται σε δύο κλασικές για την Porsche εκδόσεις: την Cayman και την Cayman S. Το βασικό μοντέλο διαθέτει έναν εξακύλινδρο κινητήρα μπόξερ 2,7 λίτρων, ισχύος 275 ίππων. Επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 266 χλμ/ώρα. Η κατανάλωση καυσίμου (NEDC) κυμαίνεται μεταξύ 7,7 και 8,2 λ./100 χλμ, ανάλογα με το κιβώτιο ταχυτήτων.

Ο κινητήρας 3,4 λίτρων της Cayman S αποδίδει 325 ίππους, ενώ η καλύτερη δυνατή επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ/ώρα είναι 4,7 δευτερόλεπτα. Η Cayman S έχει τελική ταχύτητα 283 χλμ/ώρα, ενώ η τιμή της κατανάλωσης καυσίμου (NEDC) κυμαίνεται μεταξύ 8,0 και 8,8 λ./100 χλμ, ανάλογα με το κιβώτιο ταχυτήτων.

Και τα δύο σπορ coupé διαθέτουν στο βασικό τους εξοπλισμό εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το επτατάχυτο κιβώτιο Porsche (PDK) διατίθεται προαιρετικά, προσφέροντας καλύτερη επιτάχυνση και μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου.



Ο «έξτρα» εξοπλισμός

Η Porsche αναβαθμίζει την Cayman με νέο προαιρετικό εξοπλισμό. Το σπορ coupé διατίθεται πλέον για πρώτη φορά με ενεργό αυτόματο πιλότο (Adaptive Cruise Control/ACC), ένα σύστημα που ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ανάλογα με την κίνηση και την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Επιπλέον διατίθεται ένα ειδικά μελετημένο ηχοσύστημα της Burmester. Ένα ακόμα νέο χαρακτηριστικό της Cayman είναι το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί Entry & Drive, το οποίο διατίθεται προαιρετικά.

Σε ό,τι αφορά την εξωτερική εμφάνιση το μεγαλύτερο μεταξόνιο και οι τροχοί νέας σχεδίασης 18 και 19 ιντσών τονίζουν το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο σχεδιασμός της καθορίζεται από ακριβείς γραμμές και αυστηρά σχηματισμένες αιχμές. Το παρμπρίζ έχει μετακινηθεί εμπρός και η γραμμή της οροφής φτάνει στο άκρο του πίσω μέρους. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικές είναι οι δυναμικές εσοχές στις πόρτες, οι οποίες διοχετεύουν αέρα απευθείας στον κινητήρα, μέσω πλαϊνών εισαγωγών.

Μοναδικό στη νέα γενιά του σπορ coupé είναι το μεγάλο πίσω καπό, κατασκευασμένο από αλουμίνιο, καθώς και το πίσω μέρος με τα καμπυλωτά του άκρα. Η νέα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, λεπτή αεροτομή, σε σύγκριση με αυτή της Boxster, ανοίγει σε μεγαλύτερο ύψος και μεγαλύτερη γωνία. Η συνολική εμφάνιση της Cayman είναι ξεκάθαρα διαφοροποιημένη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Οι νέες Cayman & Cayman S θα βρίσκονται στην Ελλάδα τον ερχόμενο Μάρτιο με βασική τιμή 91.000€ και 112.200€ αντίστοιχα.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v