Cabrios: Τα τέσσερα που οδηγούν την ελληνική αγορά

Παρά τα αντικειμενικά, πρακτικά τους μειονεκτήματα τα "ανοικτά" αυτοκίνητα θα έχουν πάντα τους φανατικούς οπαδούς τους. Ξεχωρίζουμε τέσσερα από τα οικονομικότερα cabrios και βρίσκουμε τι τα κάνει τόσο δημοφιλή στην ελληνική αγορά.
Cabrios: Τα τέσσερα που οδηγούν την ελληνική αγορά
Η καθημερινή συνύπαρξη με ένα «ανοικτό» αυτοκίνητο είναι μια σχετικά δύσκολη υπόθεση για τον οδηγό: Το εσωτερικό του μοντέλου, μαζί βέβαια με τους επιβαίνοντες, είναι εκτεθειμένο στα στοιχεία της φύσης (συνήθως τον ήλιο), οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι κατά βάση αυξημένοι, ενώ απουσιάζει η προστασία που παρέχει από τα αδιάκριτα βλέμματα ένα κλειστό μοντέλο.

Επιπλέον τα cabrio είναι κατά βάση ακριβότερα από τα κλειστά και αν το μοντέλο φέρει υφασμάτινη κουκούλα τότε χρειάζεται επιπλέον «φροντίδα», συγκριτικά με ένα Coupe Cabriolet (CC).

Όλα αυτά όμως δεν φαίνεται να έχουν και μεγάλη αξία για το αγοραστικό κοινό, το οποίο, τηρουμένων των αναλογίων, δείχνει σταθερά την προτίμησή του στα ανοικτά μοντέλα είτε cabrio, είτε CC. Μάλιστα αν δεν υπήρχαν τα γνωστά οικονομικά προβλήματα και η υπερφορολόγηση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, η πορεία τους στην εγχώρια αγορά θα ήταν σίγουρα καλύτερη.

Το In2life παρουσιάζει ορισμένα από τα πιο δημοφιλή ανοικτά μοντέλα με κύριο, αλλά όχι μοναδικό γνώμονα, τη χαμηλή τιμή αγοράς.

Fiat 500C

To 500αράκι της Fiat ακολουθεί την κλασική ιταλική συνταγή, δηλαδή σπιρτόζικους κινητήρες με μια γοητευτική σχεδίαση, χωρίς όμως τα γνωστά μηχανικά και ηλεκτρικά προβλήματα. Επιπλέον το 500, με τις τόσες επιλογές που προσφέρει σε χρώματα και αυτοκόλλητα, προσφέρει στον υποψήφιο αγοραστή την πολυτέλεια του «customize» και μιας αίσθησης μοναδικότητας, που πολύ λίγα μοντέλα μπορούν να προσφέρουν.

To εσωτερικό είναι μοντέρνο, σπορ και σχετικά άνετο, τηρουμένων των μικρών διαστάσεων του μοντέλου. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται ράδιοCD με Mp3 Player, air condition, αερόσακοι τεσσάρων τύπων, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος.
Περιλαμβάνονται επίσης κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα, κλειδί με ενσωματωμένο τηλεχειρισμό θυρών.

Το μοντέλο προσφέρεται με τρεις κινητήρες αλλά η φθηνότερη έκδοση φέρει το μοτέρ των 1,2 λίτρων και των 69 αλόγων. Η μέγιστη ροπή είναι στα 10,4kg στις 3.000 στροφές, ενώ ο μικτός κύκλος κατανάλωσης βρίσκεται περί τα 6,4 λίτρα.

Η οροφή βγαίνει σε τρία χρώματα, κόκκινο, μαύρο και μπεζ, ανοίγει μέσω συρόμενου μηχανισμού και διαθέτει ένα ενδιάμεσο στάδιο ανοίγματος. Το μοντέλο διατίθεται σε 11 εξωτερικούς χρωματισμούς και ο υποψήφιος αγοραστής έχει την δυνατότητα να διανθίσει το 500αράκι του με πάρα πολλά αυτοκόλλητα.

Όπως και τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας και των διαστάσεών του δείχνει να τα καταφέρνει καλύτερα στην πόλη και γύρω από αυτή παρά στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους. Ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσει τον οδηγό ακόμη και όταν βγει σε μεγάλο αυτοκινητόδρομο.

Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από τα 14.480 ευρώ με την απόσυρση, ενώ χωρίς ανεβαίνει στα 15.350 ευρώ. Η έκδοση Lounge, που είναι κατά τι ακριβότερη δίνει έμφαση κυρίως στην πολυτέλεια, ενώ διαθέτει χειριστήρια στο τιμόνι.

Mazda MX-5

Το MX-5 είναι ένα από τα δημοφιλέστερα ανοικτά μοντέλα στην Ελλάδα με ενθουσιώδεις οπαδούς. Πρωτοπαρουσιάστηκε το 1989, βρίσκεται ήδη στη τρίτη γενιά και ξεχωρίζει, μεταξύ άλλων, λόγω της σπορ σχεδίασης αλλά και της πίσω κίνησης. Στην πράξη είναι το φθηνότερο πισωκίνητο της αγοράς, γεγονός που υπόσχεται απίστευτες συγκινήσεις και οδηγική ευχαρίστηση στους… μυημένους.

Το μοτέρ των 1,8 λίτρων αποδίδει περί τα 126 άλογα στις 6.500σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 17kgm στις 4.500σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα βρίσκεται λίγο κάτω από τα 200χλμ, ενώ τα πρώτα 100χλμ από στάση έρχονται σε περίπου 9,4 δευτερόλεπτα. Η κίνηση μεταδίδεται μέσω 5τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων.

Το εσωτερικό του μοντέλου είναι σπορ και ποιοτικό, χωρίς προβλήματα λειτουργικότητας. Μπορεί να φιλοξενήσει άνετα έως δύο επιβάτες οι οποίοι ωστόσο ίσως χρειαστεί να κάνουν ορισμένες παραχωρήσεις στις αποσκευές που θα πάρουν μαζί τους.

Επίσης, οι χώροι για μικροαντικείμενα θα μπορούσαν να είναι περισσότεροι αλλά σε ένα μοντέλο με σπορ προσανατολισμό αυτό δεν έχει τελικά και μεγάλη σημασία. Το ταμπλό και το τιμόνι είναι καλοσχεδιασμένα και ισορροπούν επιτυχημένα μεταξύ της εργονομίας και της πολυτέλειας.

H τιμή για το MX-5 1,8 Base ξεκινά από τα 22.100 ευρώ. Στη συγκεκριμένη έκδοση ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τριών ειδών αερόσακους, ABS, DSC, ραδιο CD, έξι ηχεία. Περιλαμβάνει επίσης κεντρικό κλείδωμα, θερμαινόμενους καθρέπτες, immobilizer.

Αν κάποιος δεν αρκείται στα παραπάνω μπορεί να επιλέξει την έκδοση με το μοτέρ των 2,0 λίτρων και των 147 αλόγων που χαρίζουν τελική ταχύτητα 210χλμ και μέγιστη ροπή 19,2kgm. Mε το δυνατότερο μοτέρ ενισχύεται ο σπορ χαρακτήρας αλλά και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας του μοντέλου. Ωστόσο η τιμή αγοράς υπερβαίνει τα 30.000 ευρώ.

Peugeot 207 CC

H πρώτη γενιά του 207CC είχε μια ιδιαίτερα επιτυχημένη εμπορική πορεία στην χώρα μας και όχι άδικα αφού προσέφερε το «όνειρο» ενός ανοικτού αυτοκινήτου με την ασφάλεια και την πρακτικότητα ενός κλειστού σε μια αρκετά δελεαστική τιμή, τουλάχιστον για τα δεδομένα της εποχής.

Η δεύτερη γενιά είναι αναβαθμισμένη σχεδόν σε όλους τους τομείς και παραμένει προσιτή (ειδικά μετά την απόσυρση αλλά και των χρηματοδοτικών προγραμμάτων της γαλλικής εταιρίας). Το Peugeot 207CC στην έκδοση Sport και με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων κοστίζει περί τα 17.785 ευρώ (με απόσυρση).

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, air condition, ραδιοCD, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα. Περιλαμβάνει ακόμη πλήθος αερόσακων, ABS, 16άρες ζάντες αλουμινίου, isofix.

To μοτέρ των 1,6 λίτρων αποδίδει περί τα 120 άλογα στις 6.000σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή είναι στα 16,3kgm και στις 4.300σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα βρίσκεται στα επίπεδα των 195χλμ με επιτάχυνση (0-100χλμ) σε 9,7 δευτερόλεπτα. Το εσωτερικό του μοντέλου με τα λευκά όργανα και τα στοιχεία του αλουμινίου είναι σπορ, χωρίς όμως ακρότητες και δεν θα ξενίσει ένα οδηγό που θα επιλέξει τις χαλαρές βόλτες με ανοικτή την οροφή.

Εξωτερικά το μπροστινό σημείο φέρει την χαρακτηριστική για Peugeot μάσκα με τα τραβηγμένα φωτιστικά σώματα και το ευμεγέθες λιοντάρι της γαλλικής εταιρίας. Το μοντέλο έχει μήκος 4,04 μέτρα, πλάτος 1,97 και ύψος 1,39 μέτρα, ενώ με κλειστή την οροφή το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 187 λίτρα. Με ανοικτή αυξάνεται στα 449 λίτρα.

Σημειώνεται ότι το ίδιο μοντέλο βγαίνει και με κινητήρα που αποδίδει 150 άλογα αλλά σε τιμή που ξεκινά από περίπου 19.800 ευρώ

Μini One Cabrio

Όσο και αν φαίνεται παράδοξο το Mini One Cabrio αποτελεί μια από τις πιο προσιτές επιλογές στην «κατηγορία» των ανοικτών μοντέλων (και μάλιστα με υφασμάτινη οροφή). Στην ουσία συμπυκνώνει και προχωρά ένα βήμα παραπάνω όλη τη φιλοσοφία του Mini δηλαδή ένα ξεχωριστό μοντέλο με έμφαση στην πολυτέλεια, τη διαφορετικότητα και το στυλ αλλά και παραχωρήσεις σε χώρους και πρακτικότητα.

Στα συν του μοντέλου θα προσθέταμε την εξαιρετική συμπεριφορά στον δρόμο, με το κοφτερό τιμόνι και το πλαίσιο που κάνει τον οδηγό να νιώθει ότι βρίσκεσαι σε άλλο βολάν. Ωστόσο, τα μόλις 98 άλογα του 1,6 κινητήρα που φορά το One δεν θα επιτρέψουν σε οδηγό και επιβάτες να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις δυνατότητες του μοντέλου. Χαρίζουν τελική ταχύτητα της τάξεως των 180χλμ με τα πρώτα 100χλμ από στάση σε 11,3 δευτερόλεπτα και μέγιστη ροπή περί τα 153nm στις 3.000 στροφές.

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων air condition, υπολογιστής ταξιδίου, κεντρικό κλείδωμα. Για τον προαιρετικό εξοπλισμό ούτε λόγος να γίνεται καθώς η Mini προσφέρει πάρα πολλές επιλογές. Το εσωτερικό του μοντέλου είναι ξεχωριστό και μοντέρνο με το μεγάλο όργανο στο κέντρο του ταμπλό να δεσπόζει. Η εργονομία είναι καλή και δεν παρουσιάζει αστοχίες, ενώ οι πίσω επιβάτες θα πρέπει να κάνουν ορισμένες παραχωρήσεις στην άνεσή τους. Η τιμή του Mini One Cabrio ξεκινά από τα 24.405 ευρώ.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης


Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v