Mazda 2: Και fit και... profit

Είναι όσο μικρό, όσο ευέλικτο, όσο γρήγορο χρειάζεται να είναι αυτοκίνητο πόλης. Και είναι και οικονομικό. Το νέο μικρό της Mazda, μάλιστα, βραβεύτηκε και ως το πιο ασφαλές της κατηγορίας. Ποιο τολμά να το ανταγωνιστεί;
Mazda 2: Και fit και... profit
Ενα ικανότατο αυτοκίνητο «πόλης» με επαρκείς δυνατότητες για μετακίνησεις και εκτός αυτής και μια συνολικά ενδιαφέρουσα πρόταση σε προσιτή τιμή είναι το Mazda 2. Εξωτερικά ακολουθεί τη φιλοσοφία που βρίσκουμε και στα περισσότερα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας, δηλαδή μια «επιθετική» σχεδίαση με τη χαρακτηριστική μάσκα και τα τραβηγμένα φωτιστικά σώματα να αποτελούν σήμα κατατεθέν.

Εξοπλίζεται με 2 κινητήρια σύνολα 1,3 (με 75 ή 86 ίππους) και 1,5 λίτρων αντίστοιχα. Το μοτέρ των 1,3 λίτρων (με τα 86 άλογα) είναι επαρκές για το αμάξωμα των 975 κιλών χωρίς βέβαια να απογειώνει το μοντέλο.

Στο δρόμο το Mazda 2 είναι εύχρηστο, «βολικό» και δεν θα κουράσει τον οδηγό.
Η ρύθμιση της ανάρτησης, το τιμόνι με την καλή πληροφόρηση αλλά και το μοτέρ δεν θα προβληματίσουν τον συνετό... οδηγό. Πολύ καλός σύμμαχος και ο επιλογέας ταχυτήτων με τις κοντές σχέσεις.

Παράλληλα δίνει την αίσθηση και είναι αρκετά σταθερό και τηρουμένων των αναλογιών «κρατά γερά» όταν ο οδηγός έχει μια πιο παιχνιδιάρικη διάθεση στις στροφές. Ωστόσο στις υψηλές ταχύτητες ο κινητήρας πιέζεται σχετικά και γίνεται αρκετά θορυβώδης.

Η τελική ταχύτητα υπερβαίνει τα 170χλμ, η επιτάχυνση (0-100χ.α..ω) κυμαίνεται στα 13 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ροπή είναι στα 12,5χλγμ.

[Δείτε video με το νέο Mazda 2]

Το εσωτερικό είναι ένα από τα δυνατά σημεία του μοντέλου καθώς η σχεδίαση είναι μοντέρνα, σπορ και διακρίνεται για την εργονομία και την πρακτικότητά της. Κορυφαίο σημείο αποτελεί η θέση του επιλογέα ταχυτήτων που βρίσκεται ψηλά στο τελείωμα της κονσόλας. Με την πρώτη ματιά και επαφή δε σε κερδίζει αλλά στο δρόμο και εν ώρα χρήσης παίρνει το αίμα της πίσω αφού βολεύει αφάνταστα στις αλλαγές.

Ο χειρισμός των λειτουργιών που βρίσκονται στο ταμπλό είναι απλός και δεν απαιτεί εξοικείωση, οι θέσεις για τα μικροαντικείμενα είναι άφθονες με το ντουλαπάκι του συνοδηγού να έχει (και) χώρο σε στυλ γραμματοκιβωτίου για την τοποθέτηση διαφόρων χαρτιών, φυλλαδίων κλπ.

Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται άνετα και έχουν άφθονο χώρο (για τα δεδομένα της κατηγορίας), ενώ το μεγαλύτερο περιθώριο βρίσκεται... καθ΄ ύψος όπου πραγματικά η αποσταση έως την οροφή είναι μεγαλούτσικη.

Ενστάσεις είχαμε για την ποιότητα των πλαστικών του ταμπλό αλλά στα μοντέλα αυτής της κατηγορίας η τοποθέτηση τέτοιων υλικών είναι μια συνήθης πρακτική. Σε κάθε περίπτωση η ποιότητα και το φινίρισμα δεν παραπέμπουν σε παλαιότερα ιαπωνικά μοντέλα. Θα θέλαμε επίσης λίγο περισσότερο χρώμα σε ένα εσωτερικό λίγο μουντό ή σκοτεινό με τις λευκές ενδείξεις του πίνακα οργάνων να σπαν τη «μονοτονία».

Περιορισμένοι είναι επίσης και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες αν και σε αυτή την κατηγορία και ειδικά στο τρίθυρο μοντέλο που οδηγήσαμε το παραπάνω χαρακτηριστικό είναι μάλλον δευτερεύον.

Ο εξοπλισμός για την κατηγορία είναι πλήρης και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αερόσακους οδηγού/συνοδηγού, οροφής αλλά και πλευρικούς, κλιματισμό, ABS με ΕBD και ΕΒΑ, ζάντες αλουμινίου. Ο αγοραστής θα έχει στη διάθεσή του ακόμα immobilizer, προβολείς ομίχλης, ραδιοCD με MP3 και υδραυλικό τιμόνι ρυθμιζόμενιο καθ΄ύψος.

Αξίζει ακόμη να αναφερθεί, όπως αναφέρει και η Mazda ότι το 2 βραβεύτηκε από το Euro NCAP με πέντε αστέρια στον τομέα της προστασίας των επιβατών. Βραβεύτηκε με 4 αστέρια για την προστασία των παιδιών και με 2 αστέρια για την προστασία των πεζών.

Οι τιμές του Mazda 2 ξεκινούν από τα 10.765 ευρω ευρώ και ανάλογα με την έκδοση μπορεί να ξεπεράσουν και τα 15.000 ευρώ.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v