Είπε «άντε γεια» στη Renault

Το πρωτότυπο Dacia Manifesto σηματοδοτεί την αρχή της ανεξαρτητοποίησης της ρουμανικής εταιρείας.
Είπε «άντε γεια» στη Renault

Η Dacia έκανε αυτό που πρέπει να πράξει κάθε αυτοκινητοβιομηχανία. Να κοιτάξει μπροστά και να απεμπολήσει τα βαρίδια που την φρενάρουν. Η ρουμανική εταιρεία που σώθηκε με τα λεφτά και την τεχνογνωσία της Renault, ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία και αξιοποιεί τις ευκαιρίες που δίνουν οι νέες τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία. Έκανε όλους να παραμιλάνε όταν αποκάλυψε το πρωτότυπο Manifesto και έδωσε τον διαφορετικό τόνο στον ρουμάνικο μανδύα της.

Το ταμείο στη Renault

Βέβαια για να λέμε όλη την αλήθεια, πίσω από την «κίνηση ανεξαρτοποίησης» της Dacia βρίσκεται η ηγεσία της Renault που είδε τις δυνατότητες της ρουμάνικης μάρκας και την έσπρωξε μπροστά. Το ταμείο όμως και της Dacia, ανήκει στη Renault οπότε το κέδρος πηγαίνει στη γαλλική εταιρεία που δείχνει να ξεπερνά τις τελευταίες δυσκολίες στη κερδοφορία και στην ανάπτυξη.

Το Manifesto είναι ένα πρωτότυπο που συγκεντρώνει και αναδεικνύει όλες τις αξίες που πρεσβεύει η Dacia. Πρόκειται για ένα μοντέλο που συγκεντρώνει όλα τα ουσιώδη, ενώ ταυτόχρονα είναι ‘cool’, στιβαρό και κατασκευασμένο για εξορμήσεις στην ύπαιθρο, αποδοτικό αναφορικά με την οικονομία που εξασφαλίζει, αλλά και σε σχέση με το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Το πρωτότυπο αποτελεί το πεδίο δοκιμών για νέες ιδέες, καθώς ορισμένα από τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του, πρόκειται να ενσωματωθούν στα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής της Dacia.

Προσιτό

Με το πρωτότυπο Manifesto, η μάρκα επιβεβαιώνει με εμφατικό τρόπο το όραμα της για ένα ουσιώδες, ‘cool’, στιβαρό, προσιτό και περιβαλλοντικά αποδοτικό αυτοκίνητο. Πρόκειται για ένα πεδίο δοκιμής ιδεών, ένα όχημα που συνδέεται με τη φύση, φιλικό προς το περιβάλλον και γεμάτο καινοτομίες, μερικές από τις οποίες θα ενσωματωθούν στα μελλοντικά μοντέλα της γκάμας της Dacia.

Το πρωτότυπο, δεν είναι ένα μελλοντικό μοντέλο που θα μπει στην παραγωγή: αποτελεί μια δήλωση του στόχου της μάρκας να υποστηρίξει τους πελάτες της, καθώς αυτοί στρέφονται όλο και περισσότερο προς τις υπαίθριες εξορμήσεις, διευρύνοντας παράλληλα τις αξίες και τα χαρακτηριστικά πάνω στα οποία έχει χτιστεί η επιτυχία των αυτοκινήτων της Dacia.



Λιτό

Eπαναπροσδιορίζει την έννοια του τι είναι βασικό και αναγκαίο σε ένα αυτοκίνητο προσφέροντας μία ακόμα πιο λιτή και αυθεντική εμπειρία. Τίποτα δεν παρεμβάλλεται ανάμεσα στους επιβάτες και το περιβάλλον – ούτε πόρτες, ούτε παράθυρα, ούτε παρμπρίζ. Η ενσωμάτωση με τη φύση είναι καθολική. Και καθώς εσείς απολαμβάνετε τις δραστηριότητες στην ύπαιθρο, δεν υπάρχει τίποτα πιο βολικό από μια επιφάνεια εργασίας στη θέση της πίσω πόρτας, που εξυπηρετεί διάφορες ανάγκες.

Οικονομική προσέγγιση

Οι επιβάτες μπορούν να βρεθούν τόσο κοντά στη φύση, και την ίδια στιγμή να παραμένουν συνδεδεμένοι χάρη στις υπηρεσίες που διατίθενται μέσω του smartphone τους: Η απλή, αποτελεσματική και οικονομική προσέγγιση που η Dacia ονομάζει Bring-Your-Own-Device (Φέρτε τη δική σας συσκευή), καθιστά δυνατή την πλήρη ενσωμάτωση ενός smartphone στο ταμπλό και στο trip computer του αυτοκινήτου. Αυτό το σύστημα είναι ήδη διαθέσιμο σε αρκετά από τα μοντέλα της μάρκας και θα εξελιχθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον.

Στο πρωτότυπο παρουσιάζεται ακόμα μία καινοτομία η οποία πρόκειται να ενσωματωθεί στα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας: Το YouClip, ένα απλούστατο σύστημα το οποίο εξασφαλίζει τη χρήση μίας πληθώρας εύχρηστων και φορητών αξεσουάρ.



Μόνο ένας προβολέας

Τέλος, καθώς συχνά η έννοια του ‘cool’ υπερκαλύπτει εκείνη της χρηστικότητας στη Dacia, το Manifesto έχει ένα μονό φωτιστικό σώμα που μπορεί να αφαιρεθεί και να χρησιμοποιηθεί σαν πανίσχυρος φακός χειρός. Η λογική πίσω από αυτό είναι η απάντηση στην ερώτηση, γιατί να χρησιμοποιούμε δύο φωτιστικά σώματα καθώς το ένα παρέχει όλο το φωτισμό που χρειαζόμαστε;

Τα αυτοκίνητα της Dacia φημίζονται για τη στιβαρότητα και την αξιοπιστία τους. Το Duster, το Jogger και το Sandero Stepway, για παράδειγμα, ξεχωρίζουν ως μοντέλα στα οποία οι πελάτες μπορούν να βασίζονται για τις υπαίθριες εξορμήσεις τους. Το πρωτότυπο ξεπερνά αυτά τα όρια, μετατρέποντας το αυτοκίνητο σε μέσο σύνδεσης του ανθρώπου με τη φύση.

Μεγάλοι τροχοί

Το πρωτότυπο ενσωματώνει όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα όχημα εκτός δρόμου, όπως η κίνηση και σε όλους τους τροχούς, η ιδιαίτερα μεγάλη απόσταση από το έδαφος, οι μεγάλοι τροχοί και το αμάξωμα που είναι φτιαγμένο να αντέχει στη σκληρή χρήση, ακόμα και στο πιο δυσπρόσιτο έδαφος.

Το πρωτότυπο είναι πλήρως αδιάβροχο: μπορείτε να πλύνετε το εσωτερικό του με το λάστιχο.

Τα αφαιρούμενα καλύμματα των καθισμάτων μετατρέπονται στη στιγμή, σε sleeping bags.



Αρθρωτές μπάρες οροφής

Η σχάρα οροφής μπορεί να μεταφέρει κάθε είδος φορτίου καθώς οι μπάρες μεταφοράς προσαρμόζονται σε κάθε τύπο διαμόρφωσης. (Η Dacia έχει ήδη υιοθετήσει τις πρωτοποριακές αυτές αρθρωτές μπάρες οροφής στο Sandero Stepway και Jogger, ενώ σύντομα θα τοποθετηθούν και στο Duster).

Μία αφαιρούμενη μπαταρία τροφοδοτεί με ρεύμα μία οικιακή παροχή, μετατρέποντας έτσι το πρωτότυπο σε πηγή ενεργείας για κάθε υπαίθρια δραστηριότητα που χρειάζεται παροχή ρεύματος.

Ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα

Με το πρωτότυπο, η μάρκα προβάλλει το όραμά της για ένα αυτοκίνητο με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Καθώς το μοντέλο είναι μικρό και ελαφρύ καταναλώνει λιγότερη ενέργεια. Αυτή η ανάγκη για οικονομικές μετακινήσεις είναι κάτι που χαρακτήριζε ανέκαθεν τις επιλογές που έκανε η Dacia - το Jogger, για παράδειγμα, είναι 300 κιλά ελαφρύτερο από τους 7θέσιους ανταγωνιστές του.

Ανακυκλωμένο πλαστικό

Ένα μεγάλο μέρος του πρωτότυπου είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένο πλαστικό και υλικά που προέρχονται από χρησιμοποιημένα και κατεργασμένα πολυμερή, που ονομάζονται Starkle.

Στο εσωτερικό τοποθετούνται επίσης φυσικά υλικά όπως ο φελλός που καλύπτει το ταμπλό. Και, όπως στα τελευταία μοντέλα της Dacia, οι διακοσμητικές επενδύσεις χρωμίου, λάμπουν δια της απουσίας τους.

Ελαστικά για μια ζωή

Τα πρωτοποριακά ελαστικά χωρίς αέρα είναι ακόμα ένα καινοτόμο χαρακτηριστικό καθώς στοχεύουν τόσο στην φιλικότητα προς το περιβάλλον, όσο και στην οικονομία. Η θεμελιώδης αρχή είναι η αντοχή στο χρόνο: τα συγκεκριμένα ελαστικά δεν κινδυνεύουν να σκάσουν και διαρκούν όσο και το ίδιο το αυτοκίνητο.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v