Οδηγούμε το ηλεκτρικό Audi Q4 e-tron 40

Δοκιμάσαμε εν μέσω καύσωνα το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Audi, και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Οδηγούμε το ηλεκτρικό Audi Q4 e-tron 40

Το θερμόμετρο έδειχνε 41 βαθμούς. Βρισκόμαστε στην εθνική οδό και μπροστά μας ανοιγόταν ένα δρόμος που ήταν το βούτυρο στο ψωμί του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού SUV της Audi, του Q4 e-tron 40.

Το αυτοκίνητο με την αγέρωχη όψη ήταν έτοιμο να φτάσει στην άκρη του δρόμου και να προβάλει τα οφέλη από την ηλεκτροκίνηση τόσο στην οδήγηση όσο και στο περιβάλλον που μας στέλνει καθημερινά πολλά ανησυχητικά μηνύματα. Από τον τρίτο κατά σειρά καύσωνα που έπληξε την χώρα μας μέχρι τις καταστροφικές πλημύρες τη Γερμανία και στο Βέλγιο όπου δεκάδες πολίτες χάθηκαν στα λασπωμένα νερά των πόλεων και των χωριών.

Το θηρίο πετάχτηκε μπροστά

Ο κλιματισμός στο φουλ, η διάθεση μας στα ύψη και το γκάζι στο πάτωμα. Το θηρίο μήκους 4,588 μ. πετάχτηκε μπροστά. Το ηλεκτρικό σύστημα παραγωγής ενέργειας δούλευε ρολόι όπως αρμόζει σε κάθε μοντέλο της πολυτελούς γερμανικής φίρμας.

Σχεδόν κανένας θόρυβος, λες και ήταν σταματημένο. Στιβαρό, με πρωτόγνωρη αίσθηση ασφάλειας. Το βλέμμα καρφωμένο στο δρόμο. Το εξελιγμένο Head-up Display, έδινε όλες τις πληροφορίες και δεν προλάβαινε να καταγραφεί τον ρυθμό που ανεβαίνει η ταχύτητα. Έφτασε στα 160 χλμ./ώρα σε ελάχιστο χρόνο και τότε η ηλεκτρονικός κοφτής μπήκε στο παιχνίδι της κίνησης με το βαρύ αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων(2.210 κιλά).

Θυμίζει τρένο

Η οδική συμπεριφορά δεν δέχεται κριτική. Θυμίζει τρένο και δεν προβληματίζει τον οδηγό παρά το αυξημένο βάρος. Η ποιότητα κύλισης, η πολυτέλεια και η φινέτσα, στο ανώτερο επίπεδο της πολυτελούς κατηγορίας. Η πρωτοποριακή κατασκευή του και η φροντίδα της Audi, σε κάθε λεπτομέρεια δικαιολογεί και το υψηλό ποσό που απαιτείται για να το αποκτήσεις.

Τεχνολογία οθόνης

Με την προαιρετική head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας στο Q4 e-tron on, η Audi κάνει ένα τεράστιο βήμα μπροστά στην τεχνολογία οθόνης. Η οθόνη αντικατοπτρίζει σημαντικές πληροφορίες μέσω του παρμπρίζ σε δύο ξεχωριστά επίπεδα, την ενότητα κατάστασης (χαμηλά και κοντά) και την ενότητα επαυξημένης πραγματικότητας (AR, πιο ψηλά και μακριά). Οι πληροφορίες που παρέχονται από ορισμένα από τα συστήματα υποβοήθησης και τα βέλη στροφής του συστήματος πλοήγησης, καθώς και τα σημεία εκκίνησης και οι προορισμοί του, τοποθετούνται οπτικά στην αντίστοιχη θέση στον πραγματικό εξωτερικό κόσμο ως περιεχόμενο της ενότητας AR και εμφανίζονται δυναμικά. Φαίνονται να αιωρούνται σε απόσταση περίπου δέκα μέτρων από τον οδηγό. Ανάλογα με την κατάσταση, μπορούν να εμφανιστούν πολύ πιο μπροστά σε ορισμένες περιπτώσεις. Ο οδηγός μπορεί να κατανοήσει τις οθόνες πολύ γρήγορα χωρίς να μπερδεύεται ή να αποσπάται η προσοχή του και είναι εξαιρετικά χρήσιμες σε συνθήκες κακής ορατότητας.



Το οπτικό πεδίο για το περιεχόμενο AR από την οπτική γωνία του οδηγού είναι ισοδύναμο με διαγώνιο περίπου 70 ιντσών. Πιο κάτω βρίσκεται ένα επίπεδο παράθυρο κοντά στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού, που εμφανίζει την ταχύτητα και τις πινακίδες κυκλοφορίας, καθώς και το σύστημα υποβοήθησης και τα σύμβολα πλοήγησης ως στατικές οθόνες. Φαίνεται να αιωρείται περίπου τρία μέτρα μπροστά από τον οδηγό.

Μονάδα δημιουργίας εικόνων

Η τεχνολογική καρδιά του head-up display επαυξημένης πραγματικότητας είναι η μονάδα δημιουργίας εικόνων (PGU - picture generation unit), η οποία βρίσκεται βαθιά μέσα στον μακρύ πίνακα οργάνων. Μια ιδιαίτερα φωτεινή οθόνη LCD κατευθύνει τις ακτίνες φωτός που δημιουργεί σε δύο επίπεδους καθρέπτες και ειδικά οπτικά εξαρτήματα διαχωρίζουν τα τμήματα για το κοντινό πεδίο και τις απομακρυσμένες περιοχές. Τα επίπεδα κάτοπτρα κατευθύνουν τις οπτικές ακτίνες σε έναν μεγάλο κοίλο καθρέφτη που μπορεί να ρυθμιστεί ηλεκτρικά. Από εκεί, φτάνουν στο παρμπρίζ, το οποίο τους αντικατοπτρίζει σε αυτό που είναι γνωστό ως eyebox και έτσι στα μάτια του οδηγού. Σε μια εμφανή απόσταση δέκα μέτρων, ή ακόμα πιο

μακριά, ανάλογα με την κατάσταση, ο οδηγός βλέπει τα σύμβολα τόσο καθαρά όσο το πραγματικό τους περιβάλλον.

Ευρύ φάσμα κινητήριων συστημάτων

Το Audi Q4 e-tron περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα κινητήριων συστημάτων - από αυτοκίνητο πόλης έως το ισχυρό

quattro. Κυκλοφορούν στις ευρωπαϊκές αγορές με δύο διαφορετικά μεγέθη μπαταριών και τρεις σειρές κινητήρων. Στα Q4 35 e-tron και Q4 40 e-tron, ένας σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη (PSM) στους πίσω τροχούς παρέχει την κίνηση - αυτά τα δύο μοντέλα, μαζί με το σπορ αυτοκίνητο υψηλής απόδοσης R8 V10 RWD, είναι τα μοναδικά μοντέλα παραγωγής της Audi με καθαρά πίσω κίνηση. Το Q4 50 e-tron quattro ως το σπορ κορυφαίο μοντέλο χρησιμοποιεί δύο ηλεκτρικούς κινητήρες για την ηλεκτρική τετρακίνηση.



Αυτονομία έως 520 χιλιόμετρα για το Q4 40 e-tron

Το Audi Q4 40 e-tron έχει συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 17,3 - 16,3 kWh/100 χλμ. (NEDC), διαθέτει τη μεγάλη μπαταρία, η οποία αποθηκεύει 77 kWh ενέργειας (82 kWh ακαθάριστο). Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει 204 ίππους (150

kW) και 31,4 χλγμ. ροπής. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 8,5 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Μια φόρτιση είναι αρκετή για έως και 520 χιλιόμετρα (WLTP). Σύμφωνα με το WLTP, το Audi Q4 40 e-tron χρησιμοποιεί κατά μέσο όρο 19,0 έως 17,3 kWh ανά 100 χιλιόμετρα.

Τιμοκατάλογος, Audi Q4 e-tron 35 170 ίππων προς 44.900 ευρώ, επιδότηση 5.432 ευρώ, τιμή με επιδότηση 39.469 ευρώ. Αντίστοιχα, Q4 e-tron 40, 204 ίππων, 52.100 ευρώ, 6.000, 46.100 ευρώ. Q4 e-tron 50 quattro 299, 58.450, 6.000, 52.450 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v