Λύση – έκπληξη από το ντίζελ

Τα ντίζελ παραμένουν μια καλή λύση για την μείωση των εκπομπών CO2.
Λύση – έκπληξη από το ντίζελ

Για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, ένα μεγάλο άλμα στο άγνωστο ξεκίνησε την Πρωτοχρονιά, όταν τέθηκαν σε ισχύ τα πρότυπα εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απαιτούν μέσο όρο στόλου 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Τα όρια των ρυπών είναι αυστηρά. 

Σύμφωνα με την ΕΕ, οι εκπομπές του στόλου το 2018 ήταν 120 γραμ./χλμ., πράγμα που σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται συνολική μείωση 21% για να αποφευχθούν πρόστιμα που θα φθάσουν συνολικά τα 33 δισ. ευρώ φέτος, σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις. Κάθε γραμμάριο πέρα από το όριο, ανά όχημα, θα κοστίσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες 95 ευρώ.

Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία έχει διαφορετικό στόχο, με βάση τη μέση μάζα των οχημάτων που πωλούν και μόνο το 95% των πωλήσεων μετριέται το 2020, πράγμα που σημαίνει ότι μερικά αυτοκίνητα με υψηλή ρύπανση δεν θα μετρηθούν.



Για να επιτύχουν τους στόχους, κάθε μάρκα έχει υιοθετήσει την ηλεκτροκίνηση, από τα ήπια υβρίδια 48 Volt, μέχρι τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο για τα Εναλλακτικά Καύσιμα, μια στατιστική υπηρεσία της ΕΕ, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρία, αποτελούσε περίπου το 1,7% των συνολικών ευρωπαϊκών πωλήσεων έως τον Οκτώβριο του 2019. Τα υβριδικά συστήματα plug-in εξελίχθηκαν ακόμη χειρότερα καταλαμβάνοντας μόνο το 1% των ταξινομήσεων.

Μία λύση, τουλάχιστον για τα έτη 2020 και 2021, μπορεί να κρύβεται στο ντίζελ. Οι πωλήσεις των ντίζελ φαίνεται να παραμένουν σταθερές στο 30% έως 32% της ευρωπαϊκής αγοράς. «Βλέπουμε μια σταθεροποίηση στο μερίδιο της ντίζελ», δήλωσε γνωστός αναλυτής ήτα αγοράς. «Είναι ένα καλό εργαλείο για τη μείωση των επιπέδων CO2 για τώρα, και για τα αυτοκίνητα των επιχειρήσεων ή τα μεγαλύτερα SUV, το ντίζελ παραμένει η μόνη επιλογή για χαμηλότερες εκπομπές ρύπων», πρόσθεσε. Αλλά, προειδοποίησε, ότι τυχόν μελλοντικά κέρδη εκπομπών για τους πετρελαιοκινητήρες θα είναι οριακά και δαπανηρά.

Ήδη παρατηρούνται σημάδια αναστροφής στην πτώση του μεριδίου των ντίζελ ορισμένων μοντέλων και μερικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντικαθιστούν τα βενζινοκίνητα μοντέλα υψηλής εκπομπής με ντίζελ, συμπεριλαμβανομένης της σειράς S υψηλής απόδοσης της Audi.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v