Το κόστος για τις 15 πιο συχνές βλάβες αυτοκινήτου
Δισκοπλατώ, λάστιχα, τακάκια, αντλία βενζίνης, ιμάντες μηχανής. Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα «ατυχήματα» στο αυτοκίνητό μας και πόσο, περίπου, θα μας κοστίσουν;

Δισκοπλατώ, λάστιχα, τακάκια, αντλία βενζίνης, ιμάντες μηχανής. Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα «ατυχήματα» στο αυτοκίνητό μας και πόσο, περίπου, θα μας κοστίσουν;
Το αυτοκίνητο μας λύνει τα χέρια (και τα πόδια), όμως όπως πολύ καλά θα ξέρουν όσοι δεν αποφάσισαν να το… ρίξουν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το αυτοκίνητο και η συντήρησή του κοστίζουν. Και σε μερικές περιπτώσεις κοστίζουν αρκετά.
Παρακάτω συγκεντρώσαμε μερικές από τις πιο διαδεδομένες ή και «υποχρεωτικές» βλάβες και επιδιορθώσεις τις οποίες σίγουρα κάποια στιγμή θα χρειαστεί να αντιμετωπίσετε, καθώς και το ενδεικτικό τους κόστος. Σημειώστε ότι στις ενδεικτικές τιμές που αναγράφονται παρακάτω δεν συμπεριλαμβάνεται ΦΠΑ.
400€ τετράδα + 80-150€ εργατικά
Η αλλαγή αμορτισέρ είναι απαραίτητη όταν το αυτοκίνητο παρουσιάζει αστάθεια και μειωμένη πρόσφυση.
300-500€ ανταλλακτικά και εργατικά από 200€-500€
Αν ενώ πατάτε γκάζι το αυτοκίνητο δεν επιταχύνει, τότε έχει φθαρεί ο δίσκος του συμπλέκτη με αποτέλεσμα να «γλιστράει» και να μην μπορεί να μεταδώσει σωστά τη ροπή στρέψης. Σε αυτήν την περίπτωση θα χρειαστείτε αλλαγή δισκοπλατώ.
Από 100€ μέχρι 240€
Αν δεν την «κακομεταχειρίζεστε» ξεχνώντας ανοιχτά φώτα ή το ηχοσύστημα, μια καλή μπαταρία θα σας κρατήσει περίπου 5 χρόνια. Η αλλαγή της συνήθως δεν χρεώνεται με εργατικά.
Από 500€
Τα λάστιχα αλλάζονται όταν η φθορά στο πέλμα ξεπερνά τα επιτρεπτά όρια ή όταν παρουσιάζουν ρωγμές. Το κόστος εξαρτάται από το μέγεθος του αυτοκινήτου.
Από 50€ μέχρι 150€ ανταλλακτικό, από 30€ τα εργατικά
Τα τακάκια ελέγχονται σε κάθε ετήσιο service και αλλάζονται συνήθως κάθε 70.000 χιλιόμετρα, ανάλογα με τη χρήση.
Από 250€ μέχρι 1000€, εργασία από 100€ μέχρι 200€
Η αντλία ή τρόμπα βενζίνης είναι κρίσιμη για την καλή λειτουργία του κινητήρα. Όταν παρουσιάσει βλάβη, το αυτοκίνητο μπορεί να σβήνει ή να μην παίρνει μπροστά.
Από 100€-200€ ανταλλακτικά, και από 100-200€ εργατικά
Η αντλία συμπλέκτη φθείρεται με τα χρόνια και προκαλεί δυσκολία στην αλλαγή ταχυτήτων.
Από 20-40€
Οι φθαρμένοι υαλοκαθαριστήρες αφήνουν γραμμές στο τζάμι και μειώνουν την ορατότητα, ιδιαίτερα σε βροχή.
Ανάλογα τον τύπο, απλές από 10€, αν "φοράει" led μπορεί και 150€
Οι καμένες λάμπες πρέπει να αλλάζονται άμεσα για λόγους ασφάλειας.
Από 100€ ανταλλακτικό και από 50€ εργατικά
Τα ηλεκτρικά παράθυρα δεν έχουν συγκεκριμένη διάρκεια ζωής και μπορεί να παρουσιάσουν βλάβη ξαφνικά.
Απλό 50-60€, αν είναι τύπου φρέον καινούργιο π.χ. R12/34 από 120€
Οι πιο συνηθισμένες βλάβες του κλιματισμού είναι διαρροές στο κύκλωμα ή φθορά του κομπρεσέρ.
Από 250€ μέχρι 700€, συν εργατικά από 100€
Το δυναμό φορτίζει την μπαταρία. Αν χαλάσει, το αυτοκίνητο μένει γρήγορα από ρεύμα.
Από 150€ μέχρι 250€ και 80€ τα εργατικά
Η μίζα είναι απαραίτητη για την εκκίνηση. Συχνά χαλάει λόγω φθοράς στα καρβουνάκια ή έλλειψης λίπανσης.
Από 100€ μέχρι 400€ τα ανταλλακτικά και από 100€ τα εργατικά
Οι ιμάντες χρονισμού αλλάζονται στα χιλιόμετρα που ορίζει ο κατασκευαστής, για να αποφευχθούν σοβαρές βλάβες στον κινητήρα.
Μερική επισκευή από 1500€, ολική 4000€
Η μερική επισκευή αφορά συγκεκριμένα εξαρτήματα, ενώ η γενική επισκευή περιλαμβάνει πλήρη ανακατασκευή του κινητήρα.
* Ευχαριστούμε τα συνεργεία Βαβανός στο Χαλάνδρι (Μιχαήλ Μάνου 12)