Οι New York Times για το… fakelaki και το rousfeti!

Δείτε τι γράφουν οι New York Times για την νοοτροπία του Έλληνα, που θεωρεί ηλιθιότητα να ακολουθεί κανόνες, επενδύοντας στο φακελάκι και το ρουσφέτι.
Οι New York Times για το… fakelaki και το rousfeti!
Η οικονομική ανάπτυξη της Γερμανίας από τη μία, η χρεοκοπία της Ελλάδας από την άλλη. Η οικονομία του Βορρά και η νοοτροπία του Νότου. Οι New York Times, σε δημοσίευμά τους συγκρίνουν τα παραπάνω «άκρα», με αφορμή την κρίση που μαστίζει το ευρώ, και προβαίνουν σε κάποια συμπεράσματα. Διαβάστε τα μόνοι σας παρακάτω και πείτε μας αν θεωρείτε πως αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα.

«Τα οικονομικά στην Ελλάδα είναι μάλλον διαφορετικά. Είναι ένα παρακλάδι επινοητικότητας… Για τους Έλληνες, το να ακολουθείς τους κανόνες είναι ένα είδος ανοησίας. Εάν οι πολιτικοί ήταν διεφθαρμένοι, ποιος θα ήταν ο σκοπός της προσωπικής ακεραιότητας;», γράφει ο απεσταλμένος των ΝΥΤ στην Ελλάδα.

«Ακόμη καλύτερα, οι Έλληνες σκέφτηκαν ότι είναι καλύτερο να επενδύσουν στο ''fakelaki'' (μικρός φάκελος) και το ''rousfeti'' (πολιτική χάρη σε αντάλλαγμα ψήφου) από το να ''μπερδέψουν'' την ηθική με την υλική πρόοδο», προσθέτει.

Στην συνέχεια του δημοσιεύματος, κάνει λόγο για την ραγδαία οικονομική ανάπτυξη στην Γερμανία και στις οικονομίες του Βορρά και στην ηθική προσέγγιση της βόρειας νοοτροπίας, όπως αυτή του Γερμανού Μαρτίνου Λούθηρου, ο οποίος ξεκίνησε την Μεταρρύθμιση για να αλλάξει τα κακώς κείμενα της «νότιας» παπικής πολιτικής.

«Αρκετούς αιώνες αργότερα, εμφανίζεται ένα κοινό νόμισμα που επιχειρεί να ενώσει τον προτεσταντικό Βορρά με τον καθολικό και ορθόδοξο Νότο, την Ευρώπη που αγκάλιασε την Μεταρρύθμιση και αυτή που δεν το έκανε. Τα προβλήματα ήταν αναπόφευκτα».

Ο αθρογράφος αναφέρθηκε επίσης στις προσπάθειες του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος έχει επωμιστεί την αναμόρφωση του δημόσιου τομέα στην Ελλάδα, ενώ από την άλλη μιλά και για την λιτότητα που επιβάλλει η Γερμανία, που αποτελεί το άλλο άκρο του ευρωπαϊκού χάσματος: «Οι Έλληνες μπορούν να μάθουν πράγματα για την οικονομία σαν ηθική φιλοσοφία. Οι Γερμανοί μπορούν να μάθουν πως η λιτότητα σαν οικονομικό εργαλείο έχει τα όριά της και πως η χρήση του δημοσιονομικού ελλείμματος για την χρηματοδότηση της ανάπτυξης δεν είναι αμαρτία. Το ευρώ είναι εκτός των άλλων και ένα μάθημα ηθικής», καταλήγει. Διαβάστε εδώ ολόκληρο το δημοσίευμα. 

Πηγή: New York Times 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v