Βρέθηκε διαμάντι μεγαλύτερο από τη γη!

Μία από τις σημαντικότερες ανακαλύψεις των τελευταίων ετών εντοπίστηκε σε τροχιά αστεριού το οποίο είναι ορατό ακόμα και με γυμνό μάτι. Πρόκειται για τον πλανήτη “55 Cancri e”, o οποίος αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από… διαμάντι.
Βρέθηκε διαμάντι μεγαλύτερο από τη γη!
Ξεχάστε όσα γνωρίζετε για το μέγεθος των διαμαντιών … Όσο ουτοπικό κι αν ακούγεται, η ανακάλυψη ενός διαμαντιού μεγαλύτερο από ολόκληρη τη γη είναι πλέον γεγονός. Στην τροχιά ενός αστεριού το οποίο είναι ορατό στο γυμνό μάτι, οι αστρονόμοι ανακάλυψαν έναν πλανήτη δύο φορές μεγαλύτερο από τη γη, που αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από διαμάντι!

Ο πλανήτης που βαφτίστηκε “55 Cancri e”, βρίσκεται στον αστερισμό του Καρκίνου. Η ακτίνα του είναι διπλάσια από αυτήν της γης και η μάζα του οκτώ φορές μεγαλύτερη. Λόγω της μικρής του ακτίνας κινείται πραγματικά πολύ γρήγορα, ενώ ένας ολόκληρος χρόνος εκεί διαρκεί μόλις 18 ώρες. Οι θερμοκρασίες του είναι πολύ υψηλές και έχουν μετρηθεί ακόμη και υπεράνω των 1.648 βαθμών Κελσίου.

Αυτό που καθιστά τη συγκεκριμένη ανακάλυψη πολύ σημαντική σε σύγκριση με προηγούμενες ανακαλύψεις πλανητών με διμάντι, είναι η τροχιά στην οποία αυτός ανακαλύφθηκε, αλλά και το ότι ήταν εφικτό να μελετηθεί με τόση λεπτομέρεια. Όπως είπε το μέλος της ερευνητικής ομάδας που μελέτησαν τον “55 Cancri e”, ο Nikki Madhusudhan, είναι η πρώτη φορά που μπόρεσαν να μελετήσουν έναν πλανήτη με τόσο διαφορετική σύσταση από αυτήν της γης.

Πρόσθεσε ακόμη, πως μετά από την ανακάλυψη αυτή, καταρρίπτεται πλέον και η αντίληψη ότι ένας βραχώδης πλανήτης σαν αυτόν θα μπορούσε να έχει ιδιότητες όπως η ατμόσφαιρα ή χημικά συστατικά και βιοπροϊόντα παρόμοια με αυτά της γης. Άλλωστε, η επιφάνεια του είναι τελείως διαφορετική, καθώς καλύπτεται από γραφίτη και διαμάντι, και όχι από νερό και γρανίτη.

Ο David Spergel, αστρονόμος του πανεπιστημίου Princeton, αναφέρει πως αν και ένα αστέρι μπορεί να μελετηθεί εύκολα αν είναι γνωστή η ηλικία και η μάζα του, η μελέτη των πλανητών είναι πιο περίπλοκη.Σε κάθε περίπτωση όμως, ο διαμαντένιος αυτός πλανήτης μοιάζει μόνο η αρχή, καθώς πιθανότατα θα ξεκινήσουν περαιτέρω μελέτες των πλανητών, οι οποίοι βρίσκονται στην τροχιά των κοντινών αστεριών.

Πηγή: Reuters