17 Νοεμβρίου: Επτά παιδιά λένε αλήθειες
Τι σημαίνει για τους νέους σήμερα η επέτειος του Πολυτεχνείου; Τι διαφορά έχει γι’αυτούς από οποιαδήποτε άλλη εθνική εορτή; Και εκείνοι, τι λόγους έχουν σήμερα να αγωνίζονται; Επτά νέα παιδιά απαντούν.

Η απάντηση αυτή ήρθε από τους περισσότερους μαθητές και φοιτητές με τους οποίους μιλήσαμε σχετικά με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Λίγοι ήταν αυτοί που δεν είχαν ιδέα για την 17η Νοεμβρίου, όπως η 19χρονη Αλίκη, η οποία μόλις πριν έναν χρόνο αποφοίτησε από Λύκειο της Λάρισας, και μας λέει «Δεν γνωρίζω τι έγινε εκείνη την ημέρα που γιορτάζουμε ως επέτειο. Στο σχολείο δεν γινόταν κάποια συζήτηση για αυτό το θέμα, παρά μόνο στην γιορτή, στην οποία όμως δεν πήγαινε σχεδόν κανείς, αφού δεν παίρναμε απουσίες».
Ο μικρότερος σε ηλικία Νίκος, μαθητής Α’ Λυκείου σε ιδιωτικό σχολείο του Ψυχικού, μας λέει ότι «ξέρω τι έγινε την ημέρα εκείνη στην Αθήνα, τα σκέφτομαι όλα αυτά, αλλά επειδή δεν τα έχω ζήσει δε μπορώ να πω κάτι παραπάνω». Το ίδιο μας λέει και η 20χρονη Στέλλα: «Η επέτειος του Πολυτεχνείου για εμάς δεν είναι κάτι ιδιαίτερο. Απλά είναι μία ημέρα πιο στενάχωρη από τις άλλες εθνικές γιορτές γιατί χάθηκαν νέα παιδιά, παιδιά της ηλικίας μας».
Ο 19χρονος Άγγελος γεννήθηκε στην Κούβα αλλά μεγάλωσε και πήγε σχολείο στην Ελλάδα, ενώ τώρα υπηρετεί τον ελληνικό στρατό. Ευαισθητοποιημένος από τον φοιτητικό αγώνα του Πολυτεχνείου, ο Άγγελος μας λέει ότι «επειδή η επέτειος αυτή έχει σχέση με άτομα της ηλικίας μου, τα οποία έκαναν έναν αγώνα, βεβαίως με ‘αγγίζει’ περισσότερο από κάθε άλλη επέτειο.» Πολύ πιο πολιτικοποιημένη η Άννα, φοιτήτρια Μαθηματικού, υποστηρίζει πως «η επέτειος αυτή διαφέρει εντελώς από τις άλλες. Ήταν μεγάλο πράγμα ο κόσμος τότε να αγωνίζεται ενάντια στον φασισμό».
σκεφτεί. Μαζί του δείχνει να συμφωνεί και ο Γιάννης, ο οποίος λέει: «Σήμερα, θα αγωνιζόμουν ίσως για να βελτιωθούν οι συνθήκες του πανεπιστημίου μου, ίσως για να στηρίξω κάποια άποψη που καταδικάζεται με άδικο τρόπο από το σύνολο... σίγουρα για κάτι που θα με κάνει να νιώσω αδικημένος και έτοιμος να ξεσπάσω».




