Βρέθηκαν (;) τα οστά της Μόνα Λίζα

Ενθουσιασμένοι δηλώνουν αρχαιολόγοι στην Φλωρεντία, οι οποίοι πιστεύουν πως -επιτέλους- ανακάλυψαν τα οστά της γυναίκας που αποτυπώνεται στον διασημότερο πίνακα του Λεονάρντο ντα Βίντσι.
Βρέθηκαν (;) τα οστά της Μόνα Λίζα
Επί αιώνες πασχίζουν Ιταλοί ιστορικοί και αρχαιολόγοι να ανακαλύψουν το πρόσωπο που ενέπνευσε όσο κανένα άλλο τον Λεονάρντο ντα Βίντσι για να φιλοτεχνήσει τον περίφημο πίνακα της Τζοκόντα και δεν είναι λίγες οι φορές, μέχρι σήμερα, που θεώρησαν ότι βρήκαν τον τάφο της. Αυτή τη φορά, όμως, και αφού ολοκλήρωσαν τις ανασκαφές τους στην περιοχή του μοναστηριού Σαντ’Όρσολα, στη Φλωρεντία, δηλώνουν βέβαιοι και ενθουσιασμένοι.

Η Λίζα Γκεραρντίνι (1479-1542), η γυναίκα που θεωρείται ότι υπήρξε το μοντέλο του ντα Βίντσι, είχε παντρευτεί έναν πλούσιο έμπορο της Φλωρεντίας. Ωστόσο, μυστήριο καλύπτει τόσο το γιατί ο ντα Βίντσι διάλεξε να ζωγραφίσει αυτή τη συγκεκριμένη γυναίκα όσο και το τι εκείνη υπαινίσσεται με το ελαφρύ της μειδίαμα. Ακόμα και οι υπεύθυνοι του Λούβρου, στο οποίο βρίσκεται ο πίνακας, δε μπορούν να δώσουν σαφείς απαντήσεις.

Τα λείψανα της Γκεραρντίνι ανακαλύφθηκαν μαζί με πολλούς ακόμα σκελετούς, σε τάφους, μέσα στα ερείπια ενός παλιού πρεσβυτέριου, το οποίο είχε ανεγερθεί από φραγκισκανές μοναχές περί τον 15ο-16ο αιώνα. Αυτό που μένει τώρα είναι να σταλούν στο Γραφείο Συντήρησης Πολιτιστικών Αγαθών, στη Ραβένα της Ιταλίας, προκειμένου να εξετασθούν και να αξιολογηθούν από ειδικούς ερευνητές.

Ίσως τα συμπεράσματά τους να ρίξουν λίγο περισσότερο φως στο ποια πραγματικά ήταν η Τζοκόντα και τι ρόλο έπαιξε στη ζωή του μεγάλου πανεπιστήμονα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v