Πιο φονικοί οι ελληνικοί δρόμοι από τον μέσο όρο των δρόμων στην ΕΕ

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σκληραίνει τη στάση του για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, με στόχο τη μείωση του αριθμού των θανάτων από τα τροχαία ατυχήματα.
Πιο φονικοί οι ελληνικοί δρόμοι από τον μέσο όρο των δρόμων στην ΕΕ
Το ψήφισμα για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ, που εγκρίθηκε την Τετάρτη 6/10 με 615 ψήφους υπέρ, 24 κατά και 48 αποχές, υποστηρίζει ότι περίπου 22.700 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ κάθε χρόνο, ενώ περίπου 120.000 τραυματίζονται σοβαρά.

Όπως επεσήμαναν οι ευρωβουλευτές, τα τελευταία χρόνια δεν έχει σημειωθεί πρόοδος αναφορικά με τη μείωση της συχνότητας των τροχαίων δυστυχημάτων στην Ευρώπη, τονίζοντας ότι η Ε.Ε. απέχει από τον στόχο που έχει θέσει, δηλαδή να μειώσει κατά 50% τον αριθμό των θανάτων από τροχαία σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία. Μέχρι τώρα, η μείωση που έχει επιτευχθεί είναι της τάξεως του 36%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα ανήλθε στο 54%.

Ασφαλέστερη χώρα η Σουηδία

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, η Σουηδία παραμένει οδηγικά η ασφαλέστερη χώρα (18 θάνατοι ανά εκατομμύριο), ενώ η Ρουμανία (85 θάνατοι ανά εκατομμύριο) κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας το 2020. Ο μέσος όρος της ΕΕ ήταν 42 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους. Στην Ελλάδα και στην Κύπρο ο αριθμός παραμένει πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με 54 θανάτους ανά εκατομμύριο και στις δύο χώρες.

Όριο ταχύτητας τα 30 χλμ/ώρα

Σύμφωνα με τους ευρωβουλευτές, η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας αποτελεί βασικό παράγοντα στο 30% περίπου των θανατηφόρων τροχαίων.

Η Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει τρόπους για την εφαρμογή ασφαλών ορίων ταχύτητας, όπως η μέγιστη ταχύτητα των 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές και σε περιοχές όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός ποδηλατών και πεζών. Για την περαιτέρω προώθηση της ασφαλούς χρήσης του οδικού δικτύου, ανακοίνωσαν ότι σε περιστατικά οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, θα πρέπει επίσης να υπάρχει μηδενική ανοχή.

«Θωράκιση» ασφάλειας

Οι ευρωβουλευτές ζητούν από την Επιτροπή να εξετάσει το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης λειτουργίας «ασφαλούς τρόπου οδήγησης» στις κινητές και ηλεκτρονικές συσκευές των οδηγών, προκειμένου να περιοριστεί η διάσπαση της προσοχής τους. Προτείνουν ακόμη φορολογικά κίνητρα και ελκυστικά προγράμματα ασφάλισης για την αγορά και τη χρήση οχημάτων με τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας. Τέλος, ζητούν περισσότερες επενδύσεις σε υποδομές που θα συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια, με εστίαση στις ζώνες με τον μεγαλύτερο αριθμό ατυχημάτων.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v