Έρευνα ΠΑΜΑΚ: Η πανδημία μάζεψε την οικογένεια γύρω από το τραπέζι

Η πανδημία βελτίωσε σε μεγάλο ποσοστό τις διατροφικές μας συνήθειες, όπως αποκαλύπτει έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Έρευνα ΠΑΜΑΚ: Η πανδημία μάζεψε την οικογένεια γύρω από το τραπέζι
Μεγάλη διαδικτυακή έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στην οποία συμμετείχαν 1.476 άτομα, αποκαλύπτει πως η πανδημία μάζεψε ξανά την ελληνική οικογένεια γύρω από το τραπέζι, και άλλαξε τις διατροφικές μας συνήθειες κάνοντάς μας να στραφούμε σε σπιτικές, παραδοσιακές συνταγές.

«Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι οι πράξεις και ενέργειές τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οδηγούν στην επίτευξη αυτοαποτελεσματικότητας που τους βοηθάει να ανταπεξέλθουν, να προσαρμοστούν και τελικά να περιφρουρήσουν την ευζωϊα τους», δήλωσε ο υποψήφιος διδάκτορας του τμήματος οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων Δημήτρης Καρολίδης στην παρουσίαση της έρευνάς του, η οποία απέσπασε το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό των Πρυτανικών Αρχών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Ο τίτλος της έρευνας, «ένας ακόμα καφές πριν να φύγω: η διατροφική εγγραμματοσύνη εν μέσω μιας υγειονομικής κρίσης» είναι εμπνευσμένος από το τραγούδι του βραβευμένου με Νόμπελ Λογοτεχνίας Μπόμπ Ντύλαν, με τίτλο «Οne more Cup Of Coffee».

Όπως εξήγησε ο κ. Καολίδης, η έρευνα έδειξε ότι στη διάρκεια του λοκντάουν επηρεάστηκαν τόσο η γνώση, όσο και η στάση και συμπεριφορά των πολιτών σε σχέση με τις διατροφικές τους επιλογές.

Οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι η προμήθεια τροφίμων μετατράπηκε σε μία αγχώδη και στενόχωρη δραστηριότητα, αλλά και ότι διάλεγαν πιο πρωτότυπες και εύγεστες συνταγές. Είπαν επίσης ότι ναι μεν χρησιμοποίησαν όλες τις διαθέσιμες πηγές πληροφόρησης στην αναζήτηση συμβουλών για τις διατροφικές τους επιλογές, αλλά στηρίχθηκαν περισσότερο στο στενό οικογενειακό περιβάλλον και τους φίλους τους για την εκτέλεση των συνταγών, αποζητώντας τη γεύση του «φαγητού της μαμάς».

Κατά τον κ. Καρολίδη, τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να χρησιμοποιηθούν στον σχεδιασμό εθνικών, ακόμα και διεθνών πρακτικών παρότρυνσης, που θα οδηγήσουν τους καταναλωτές σε ευεργετικές διατροφικές συνήθειες και επιλογές κατά την διάρκεια αγχωτικών περιστάσεων.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v