Google και Smartphones: Μια σχέση που (μας) ταξιδεύει

Με νέες, καινοτόμες εφαρμογές για τα smartphones, η Google υπόσχεται να γίνει ο προσωπικός μας μεταφραστής, ταξιδιωτικός οδηγός και «ζωντανός» χάρτης. Μιλάμε με την Marketing Manager της Google Ελλάδας κι ανακαλύπτουμε έναν ολόκληρο κόσμο στο τσιπάκι μας.
Google και Smartphones: Μια σχέση που (μας) ταξιδεύει
της Ηρώς Κουνάδη
 
Όποιος έχει υπάρξει έστω και μία φορά ταξιδιώτης σε χώρα της οποίας την γλώσσα δεν μιλούσε, έχει εκτιμήσει την αξία των ταξιδιωτικών οδηγών. Κι όποιος έχει βρεθεί έστω και μία φορά να φυλλομετρά ταξιδιωτικό οδηγό σε διασταύρωση με την ταχύτητα του ανέμου εναντίον του, έχει εκτιμήσει την αξία των smartphones και των εργαλείων προσανατολισμού, ευρετηρίων και πληροφοριών που προσφέρουν. Τώρα, η Google πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα τα εργαλεία αυτά, προσφέροντας εφαρμογές που θα μας λύνουν τα χέρια, όπου και αν βρισκόμαστε.

Εστιατόρια, δρομολόγια, παραλίες, κοντινές πόλεις, μουσεία και αξιοθέατα αλλά και χάρτες βρίσκονται στο… χέρι μας. Με ένα smartphone και το Google Maps, ξέρουμε πού βρισκόμαστε, καθώς είναι σαν να έχουμε ένα χάρτη, μία πυξίδα, έναν τηλεφωνικό κατάλογο αλλά και έναν ταξιδιωτικό οδηγό στην τσέπη μας.

«Η τεχνολογία έχει ήδη αλλάξει, αλλά και θα συνεχίσει να μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουμε» επισημαίνει η κ. Μαρία Φουντά, Product Marketing Manager της Google Greece (φωτό). «Η διαδεδομένη χρήση των smartphones αλλά και η αυξανόμενη προτίμηση που τους δείχνουν οι καταναλωτές, τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν εφαρμογές τεχνολογίας παντού και ανά πάσα στιγμή. Έτσι, μπορούν να τις εκμεταλλευτούν και στα ταξίδια τους για να ανακαλύψουν όλα τα μυστικά που κρύβει ο προορισμός τον οποίο έχουν επιλέξει. Άλλωστε, κατά την παραμονή σε έναν προορισμό, οι ταξιδιώτες όλο και περισσότερο χρησιμοποιούν από υπολογιστές ή κινητές συσκευές εφαρμογές χαρτών, όπως τα Google Maps, αξιολόγησης εστιατορίων αλλά και υπηρεσίες μετάφρασης προκειμένου να διευκολυνθούν αλλά και να ενημερωθούν» συνεχίζει.

Μία ιδιαίτερα καινοτόμος και εξαιρετικά χρήσιμη εφαρμογή είναι το Google Goggles, που χρησιμοποιεί την κάμερα του τηλεφώνου για να αναγνωρίσει αντικείμενα και να προβάλει πληροφορίες για αυτά. Παίρνοντας λοιπόν μία φωτογραφία από ένα αξιοθέατο, το Google Goggles φέρνει στην οθόνη όλη του την ιστορία.

Μήπως, όμως, τελικά όλη αυτή η «έτοιμη στο πιάτο» πληροφορία στερεί από τον ταξιδιώτη την χαρά της ανακάλυψης; «Η ανακάλυψη και η εξερεύνηση είναι ακόμα μέσα στο παιχνίδι, απλούστατα η διαδικασία γίνεται ακόμη περισσότερο ενδιαφέρουσα και αποτελεσματική καθώς οι ταξιδιώτες σήμερα μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση σε κάθε είδους πληροφορία από το κινητό τους. Μπορούν, για παράδειγμα, να μάθουν ακόμη περισσότερα για τα όσα συναντούν με εργαλεία όπως το Google Goggles, αλλά και να εκμεταλλευτούν τη συσσωρευμένη γνώση που προηγούμενοι ταξιδιώτες έχουν να τους προσφέρουν» εξηγεί η κ. Φουντά.

Σημαντικό εργαλείο είναι επίσης και το Google Translate, το οποίο καταρρίπτει τους γλωσσικούς φραγμούς, αναλαμβάνοντας να μας μεταφράσει το μενού ενός εστιατορίου ή να μας διευκολύνει να σπάσουμε τον πάγο πιάνοντας κουβέντα με τους ντόπιους. Καταστάσεις που αντιμετωπίζει ο ταξιδιώτης σε μια ξένη χώρα, όπως η εύρεση ενός φαρμακείου, μέχρι η μετάφραση του μενού ενός εστιατορίου γίνονται απλές με το Google Translate, διευκολύνοντας την επικοινωνία με απλό και γρήγορο τρόπο.

Πέρα από τα εργαλεία της ίδιας της Google, η αγορά του Android έχει πλήθος εφαρμογών, ορισμένες από τις οποίες είναι ειδικά σχεδιασμένες για ταξιδιώτες. Εφαρμογές λοιπόν για κρατήσεις δωματίων και αεροπορικά εισιτήρια ή ακόμη και για οδηγούς πόλης και προτεινόμενα εστιατόρια –τόσο από «παραδοσιακούς» ταξιδιωτικούς οδηγούς, όσο και user generated content, όπως επισημαίνει η κ. Φουντά– είναι διαθέσιμα, χρηστικά και έτοιμα να κάνουν το κάθε ταξίδι ευκολότερο και ακόμη πιο ενδιαφέρον.

Κλείνοντας, ρωτήσαμε την κ. Φουντά αν είναι πλέον προσβάσιμες όλες οι υπηρεσίες του google από το κινητό, και αν όχι, ποιές θα γίνουν προσβάσιμες το επόμενο χρονικό διάστημα. «Αυτό διαφέρει από χώρα σε χώρα» μας απαντά. «Δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε ποιες θα είναι οι επόμενες μας εκπλήξεις, αυτό που μπορούμε όμως να πούμε είναι πως στόχος μας είναι να παραδίδουμε υπηρεσίες και προϊόντα αιχμής σε όσο το δυνατόν περισσότερες χώρες καθώς και σε όσο το δυνατόν περισσότερες τεχνολογικές πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων κινητών τηλεφώνων, tablet PC και ηλεκτρονικών υπολογιστών» καταλήγει.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v