Τα ακτοπλοϊκά για Αστυπάλαια είναι ακριβότερα από τα αεροπορικά για Παρίσι

Το πήγαινε-έλα με αυτοκίνητο στην Αστυπάλαια είναι ακριβότερο από δύο αεροπορικά για Παρίσι. Και άλλες τραγελαφικές διαπιστώσεις, στον καιρό των εξωφρενικών ακτοπλοϊκών.
Τα ακτοπλοϊκά για Αστυπάλαια είναι ακριβότερα από τα αεροπορικά για Παρίσι
της Ηρώς Κουνάδη

Αν δεν ζεις κάπου μακριά από την Ελλάδα τις τελευταίες εβδομάδες, σίγουρα έχεις συμμετάσχει σε τουλάχιστον μία αγανακτισμένη συζήτηση για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που είναι φέτος ακριβότερες από ποτέ. Οι αυξήσεις σε σχέση με πέρυσι αγγίζουν το 25%, με αποτέλεσμα να μιλάμε σχεδόν πάντα για τριψήφιους αριθμούς, και τα πράγματα ζορίζουν ακόμα περισσότερο στις περιπτώσεις που μπαίνουν παιδιά, μεγάλες αποστάσεις (άρα καμπίνες) ή, θου κύριε, αυτοκίνητα στην εξίσωση.

Πώς φτάσαμε ως εδώ; Τα λέγαμε και πρόσφατα, αυξήθηκε το κόστος των καυσίμων, αρνήθηκε η κυβέρνηση να μειώσει τους φόρους «για να μην ωφεληθούν οι πλούσιοι» αφέθηκαν ελεύθερες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να κάνουν ό,τι τους καπνίσει, και έφτασε το εισιτήριο που πέρυσι πλήρωνες για Ύδρα 60€ φέτος να κάνει 74€. Ναι, το άτομο.

Καθώς οι φωνές που λένε «μωρέ μήπως συμφέρει φέτος το εξωτερικό;» αυξάνονται, αποφασίσαμε να τα βάλουμε κάτω και να διαπιστώσουμε… αυτό που ήδη ξέραμε. Με πόσα λεφτά λιγότερα πάνε δύο άτομα εξωτερικό, σε σχέση με το να πληρώσουν δύο ακτοπλοϊκά και την μεταφορά ενός αυτοκινήτου που θα χρειαστούν στο νησί (γιατί, δεν ξέρουμε αν το έχεις προσέξει, αλλά σε αντίθεση με το εξωτερικό τα περισσότερα νησιά έχουν ΜΜΜ που είτε λάμπουν διά της απουσίας τους είτε υπολειτουργούν).

Όλες οι τιμές (και των ακτοπλοϊκών και των αεροπορικών) είναι με επιστροφή, και αφορούν ταξίδι δύο ατόμων Ιούλιο ή Αύγουστο.

Με 201€ μπορείς να πας διακοπές στην Πάρο, ή να πάρεις δύο αεροπορικά με την Wizzair για Βουδαπέστη (θα σου μείνουν και 11€ ρέστα).

Με 415€ κάνετε ωραιότατες διακοπές στην Αστυπάλαια, ή αγοράζετε δύο αεροπορικά με την Aegean για Παρίσι (κι έχετε και 15€ ρέστα).

Με 571€ πάτε κι έρχεστε δύο άτομα με αυτοκίνητο στην Κάρπαθο (χωρίς καμπίνα, και η διάρκεια του ταξιδιού είναι 26 ώρες) ή παίρνετε την Aegean και πάτε Νίκαια, να κάνετε τις βουτιές σας στη Γαλλική Ριβιέρα –και σας μένουν και 87€ να πληρώσετε το πρώτο βράδυ του ξενοδοχείου.

Με 400€ μπορείτε να πάτε στην Ικαρία, ή μπορείτε να πάτε στο Ντουμπρόβνικ και να βουτήξετε στις Δαλματικές Ακτές, και μάλιστα όχι με low cost, αλλά με την Aegean (με τα 12€ που θα σας μείνουν να πιείτε ένα κροατικό κρασί στην υγειά μας).

Με 304€ πάτε από τον Βόλο στην Σκόπελο (θα χρειαστείτε κι άλλα 140€ πήγαινε-έλα για βενζίνες και διόδια από την Αθήνα, αλλά ας το αφήσουμε απέξω αυτό, πες πως μένετε μόνιμα στον Βόλο) ή πετάγεστε με την Volotea μια Κατάνια, στη Σικελία, και σας μένουν και 2€ ρέστα για ένα gelato.

Με 274€ πας από την Ραφήνα στην Τήνο, ή πετάγεσαι με την Wizzair ένα Μιλάνο, και περισσεύουν και 84€ για ένα ωραίο δωμάτιο το πρώτο βράδυ εκεί.

408€ είναι τα φτηνότερα εισιτήρια από Πειραιά για Νάξο, τα οποία φτάνουν και περισσεύουν για μια Λυών με την Volotea, και μένουν και 42€ να φάτε το βάρος σας σε κρουασάν.

Με 450€ μπορείτε να πάτε στη Σάμο, ή να κλείσετε δύο εισιτήρια με την Aegean για Μάλτα, και να σας μείνουν και 30€ ρέστα.

Με 139€ περνάτε από την Κεφαλονιά στην Κυλλήνη, βάλε κι άλλα 120€ σε βενζίνες και διόδια για να πηγαινοέρθετε Κυλλήνη, 259€ το σύνολο, με τα οποία η Wizzair σας πετάει στο πολωνικό Κατόβιτσε, και περισσεύουν και 49€ για το τραίνο ως την Κρακοβία.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v