ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗHOBBIES

Έκθεση- ταξίδι στον Τιτανικό

Από τα βάθη του Ατλαντικού στις αίθουσες του Ζαππείου Μεγάρου ο μύθος του Τιτανικού αναβιώνει 93 χρόνια αργότερα. Εξαρτήματα του πλοίου, αντικείμενα, μέρος της ατράκτου θα εκτίθενται εκεί έως τις 15 Ιανουαρίου 2006.

της Μαρίσης Μπαλιούση

Ένα ταξίδι στον χρόνο. Ένα ταξίδι πάνω στο μυθικό Τιτανικό. Από τα βάθη του Ατλαντικού στις αίθουσες του Ζαππείου Μεγάρου ο μύθος του Τιτανικού αναβιώνει 93 χρόνια αργότερα. Εξαρτήματα του πλοίου, αντικείμενα, μέρος της ατράκτου το βάρος του οποίου ξεπερνά τον 1,5 τόνο, προσωπικά είδη των επιβατών και του πληρώματος είναι ορισμένα από τα εκθέματα που μπορεί κάποιος να δει στην ”Έκθεση Κειμηλίων: Τιτανικός”.

Το... ”ταξίδι” ξεκινά με την καμπάνα του θρυλικού ”πλοίου”. Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι και τα αντικείμενα που ακολουθούν (περί τα 300).

Φινιστρίνια, φωτιστικά, μικροαντικείμενα του πλοίου, ασημικά και σερβίτσια, πορσελάνες σε άψογη κατάσταση, ένα κλαρινέτο, μικροσκοπικά μπουκαλάκια αρωμάτων, μπουκάλια κρασιού αλλά και σφραγισμένα μπουκάλια σαμπάνιας (με το περιεχόμενο), κοσμήματα, μια δερμάτινη τσάντα, ένα παπούτσι, ένα ημίψηλο καπέλο, τραπουλόχαρτα.

Η αλήθεια είναι πως παρατηρώντας τα προσωπικά αντικείμενα ανθρώπων που επέβαιναν στον ”Τιτανικό” υποπέσαμε στον πειρασμό να θεωρήσουμε τα εκθέματα ως ένα μάλλον ”μακάβριο” θέαμα. Σταθήκαμε, όμως, περισσότερο στο γεγονός ότι πρόκειται για είδη τα οποία βρέθηκαν στα βάθη του Ατλαντικού και που κατάφεραν (με την κατάλληλη συντήρηση βέβαια) να αποφύγουν την αποσύνθεση.

Η διαδρομή συνεχίζεται μέσα από τις αυθεντικά ανακατασκευασμένες καμπίνες της τρίτης και της πρώτης θέσης. Ιδιαίτερη σημασία έχει δοθεί στις λεπτομέρειες. Είναι γεγονός πως στη καμπίνα της τρίτης θέσης είχαμε την αίσθηση πως ακούγαμε τον υπόκωφο θόρυβο των μηχανών.

Κατά την επίσκεψη στην καμπίνα της πρώτης θέσης μάθαμε ότι μια καμπίνα πολυτελείας του Τιτανικού, με έπιπλα από μαόνι, με δικό της λουτρό και τρεχούμενο ζεστό και κρύο νερό κόστιζε 50.000 σημερινά δολάρια. Οι δε επιβάτες τους είχαν τη δυνατότητα να κάνουν χρήση όλων των δραστηριοτήτων του πλοίου (σάουνα, γήπεδο σκουός κ.α.) καταβάλλοντας, όμως, επιπλέον αντίτιμο.

Οι τιμές για τις καμπίνες της Γ’ θέσης ήταν στα 680 δολάρια, εκεί, όμως, υπήρχαν μόνο δυο μπανιέρες για 700 επιβάτες.

Παράλληλα, είχαμε την ευκαιρία να αγγίξουμε ένα πραγματικό παγόβουνο, σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα με χαμηλό φωτισμό και με θερμοκρασία αισθητά χαμηλότερη από τους υπόλοιπους χώρους.

Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στους Έλληνες επιβαίνοντες του πλοίου, με έκθεση προσωπικών τους αντικειμένων αλλά και παρουσίαση των ατομικών ιστοριών τους, που οδήγησαν τελικά, στην μοιραία επιβίβασή τους στον Τιτανικό.

Ταυτόχρονα υπάρχει στον χώρο της έκθεσης, ειδικό τμήμα 60 τ.μ., αφιερωμένο σε ένα ναυάγιο που σημάδεψε την πολεμική ιστορία του τόπου μας. Πρόκειται για το καταδρομικό Έλλη, που βυθίστηκε έξω από το λιμάνι της Τήνου, την 15 Αυγούστου 1940, έπειτα από επίθεση με τορπίλες που δέχτηκε από το ιταλικό υποβρύχιο ”DELFINO”.

Στα ”Κειμήλια του Τιτανικού” επιβιβαστήκαμε με αντίγραφο κάρτας επιβίβασης. Ταξιδέψαμε με το όνομα της Mrs. Hudson J.C. Allison, 25 ετών, επιβάτιδα πρώτης θέσης. Δυστυχώς λόγω αφενός της πολυκοσμίας και αφετέρου της μικρής γραμματοσειράς που έχει χρησιμοποιηθεί (μας ταλαιπώρησε και σε αρκετά από τα εκθέματα) για να καταρτιστεί ο πίνακας των επιβατών δεν καταφέραμε να δούμε εάν συμπεριλαμβανόμασταν μεταξύ των... επιζώντων.

Λόγω θέσης εικάζουμε πως ίσως και να τη γλιτώσαμε...

Πληροφορίες: Η έκθεση η οποία λειτουργεί από τον Οκτώβριο, Δευτέρα - Σάββατο από τις 10.00 π.μ. έως τις 21.00 μ.μ. και τις Κυριακές από 10.00 π.μ. έως τις 19.00 μ.μ. θα διαρκέσει έως τις 15 Ιανουαρίου 2006.

Η τιμή του εισιτηρίου είναι 10 ευρώ, ενώ υπάρχουν ειδικές τιμές για γκρουπ, φοιτητές, μαθητές, άτομα με ειδικές ανάγκες, αλλά και για τους υπερήλικες.

Και μέσα από τις κινηματογραφικές μεταφορές, η ιστορία του Τιτανικού είναι λίγο- πολύ γνωστή. Η έκθεση μας μύησε σε άλλες λεπτομέρειες, λιγότερο γνωστές:

* Ο Τιτανικός κόστισε 7,5 εκατομμύρια δολάρια για να κατασκευαστεί και 5 εκατομμύρια δολάρια για να ασφαλιστεί!

* Η ναυτιλιακή White Star Lines, στην οποία ανήκε ο Τιτανικός, δεν κατηγορήθηκε ποτέ για το ναυάγιο, γιατί η Επιτροπή Εμπορίου φοβήθηκε πως κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε μηνύσεις, που θα έκαναν ζημιά στα κέρδη της εταιρείας, θα δημιουργούσε πλήγμα στην φήμη της Βρετανικής Ναυτιλίας και θα οδηγούσε χιλιάδες επιβάτες στις ανταγωνιστικές Γαλλικές και Γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες.

* Αν η πλώρη του πλοίου είχε συγκρουστεί με το παγόβουνο κατά μέτωπο, ο Τιτανικός και οι περισσότεροι από τους επιβάτες του θα είχαν επιζήσει.

* Ακόμα και αν όλες οι 20 σωσίβιες λέμβοι είχαν αξιοποιηθεί, πάλι θα είχαν χώρο για μόλις 1.178 από τους συνολικά 2.200 επιβάτες.

* Αρχικά οι περισσότεροι από τους επιβάτες δεν είχαν πιστέψει ότι το πλοίο βυθιζόταν, που εξηγεί πως η πρώτη σωσίβια λέμβος χωρητικότητας 65 ατόμων, δέχτηκε μόλις 19 επιβάτες...

* Ο Τιτανικός ήταν ένα από τα πρώτα πλοία σε κίνδυνο που χρησιμοποίησε το σήμα κινδύνου SOS.

* Την ώρα της καταστροφής του Τιτανικού, η θερμοκρασία του νερού ήταν μόλις -2° C. Οι περισσότεροι από τους ανθρώπους που πάλευαν στο νερό με τα σωσίβια τους υπέκυψαν από υποθερμία, ενώ άλλοι από καρδιακή προσβολή.

* Παρόλο που αρκετοί από τους επιβάτες και μέλη του πληρώματος που είχαν επιβιβαστεί στις σωσίβιες λέμβους, θέλανε να γυρίσουν στο πλοίο και να προσπαθήσουν να σώσουν ζωές, η πλειοψηφία επαναστάτησε, με το φόβο πως οι εκατοντάδες άνθρωποι που πάλευαν στο νερό θα βούλιαζαν τις λέμβους.

* Αρχικά στους τίτλους των εφημερίδων για την καταστροφή του Τιτανικού, αναφερόταν ότι όλοι οι επιβάτες επέζησαν και το πλοίο ρυμουλκήθηκε στην ξηρά!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
SPONSORED LINKS

"Το σεξ χωρίς έρωτα δεν είναι πάντα γελοίο. Αλλά είναι πολύ πιο γελοίος ο έρωτας χωρίς σεξ."

Βολίνσκι, Γάλλος σκιτσογράφος

  • 48 π.Χ. - Ο Ιούλιος Καίσαρας νικά τον Πομπήιο στην μάχη των Φαρσάλων.
    378 - Μάχη της Αδριανούπολης: Ο Ρωμαϊκός στρατός υπό τον Αυτοκράτορα Ουάλη ηττάται από τους Βισιγότθους. Ο Ουάλης σκοτώνεται μαζί με τα 2/3 του στρατού του.
    1945 - Η δεύτερη ατομική βόμβα πέφτει στο Ναγκασάκι

© 2002-2022 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2

v