ΤΕΧΝΕΣΘΕΑΤΡΟ - ΧΟΡΟΣ

Ο Αιμίλιος Χειλάκης… Μόνος με τον Άμλετ

Το δράμα του Σαίξπηρ διασκευάζεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά από τον Αιμίλιο Χειλάκη, ο οποίος αναλαμβάνει όλους τους ρόλους της παράστασης.

Ο Αιμίλιος Χειλάκης… Μόνος με τον Άμλετ

Το γνωστό σαιξπηρικό δράμα γνωρίζει μια πρωτότυπη μεταχείριση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, που φιλοξενεί την παράσταση «Μόνος με τον Άμλετ» με τον Αιμίλιο Χειλάκη. Πρόκειται για μια πρωτότυπη σκηνική ανάγνωση του πολυπρόσωπου θεατρικού αριστουργήματος του William Shakespeare «Άμλετ» σε διασκευή για έναν ηθοποιό: Ο Αιμίλιος Χειλάκης ερμηνεύει όλους τους χαρακτήρες της τραγωδίας, με μοναδικό όπλο το κείμενο του μεγάλου Άγγλου συγγραφέα, στη διαχρονική μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά.

O Άμλετ, η Οφηλία, ο Κλαύδιος, η Γερτρούδη, ο Πολώνιος, ο Λαέρτης, το Φάντασμα του Νεκρού βασιλιά, ο Οράτιος ζωντανεύουν στην σκηνή από τον Αιμίλιο Χειλάκη, ο οποίος χρησιμοποιεί όλα τα εκφραστικά του μέσα, επιχειρώντας την επιστροφή στα απολύτως βασικά στοιχεία της θεατρικής πράξης.

Ο βασιλιάς της Δανίας πεθαίνει και στον θρόνο τον διαδέχεται ο αδερφός του Κλαύδιος, που δε διστάζει να παντρευτεί τη χήρα του νεκρού βασιλιά, βασίλισσα Γερτρούδη. Ο γιος της Άμλετ βασανίζεται τόσο από τον ξαφνικό χαμό του πατέρα του όσο και από την απόφαση της μητέρας του να ξαναπαντρευτεί τόσο σύντομα. Όταν το φάντασμα του νεκρού Βασιλιά εμφανίζεται μπροστά του και του αποκαλύπτει ότι ο Κλαύδιος τον δολοφόνησε για να τον διαδεχθεί, ο Άμλετ ορκίζεται να πάρει εκδίκηση. Τυχαία, ένα μπουλούκι θεατρίνων παρουσιάζεται την επόμενη μέρα στο παλάτι και ο Άμλετ αποφασίζει να βάλει τους ηθοποιούς να αναπαραστήσουν μπροστά στον Κλαύδιο τη δολοφονία του πατέρα του, ελπίζοντας ότι έτσι θα αποσπάσει την ομολογία του.

Η παράσταση «Μόνος με τον Άμλετ» παρακολουθεί την προσπάθεια του νεαρού πρίγκιπα να διανύσει την απόσταση από την Σκέψη στην Πράξη. Συνειδητοποιώντας ότι το σύστημα αξιών στο οποίο μέχρι τώρα πίστευε και η επίπλαστη ευδαιμονία που μέχρι τώρα απολάμβανε έχουν πια πεθάνει, αναζητά εναγωνίως έναν τρόπο να διατηρήσει την αξιοπρέπειά και τα ιδανικά του σε μια κοινωνία που ιδεολογικά καταρρέει.

Το θεμελιώδες ερώτημα που απασχολεί τον Άμλετ του σήμερα δεν είναι απλά το «να ζει κανείς ή να μη ζει» αλλά το «πώς να ζει». Είναι ένας σύγχρονος ήρωας που παρατηρώντας τις κοινωνικές συνθήκες γύρω του δεν βασανίζεται μόνο από το μάταιο της ανθρώπινης ύπαρξης αλλά κυρίως αναρωτιέται αν είναι προτιμότερο να ζει κανείς άπραγος ή να πεθαίνει πράττοντας.

Σχεδόν τετρακόσια χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση του έργου, ο Άμλετ παραμένει μια από τις πιο εμβληματικές φιγούρες του παγκόσμιου θεάτρου. Ο ομώνυμος ήρωας αυτής της δημοφιλούς υπαρξιακής τραγωδίας έχει κατά καιρούς γίνει σύμβολο της υψηλής πνευματικότητας, της προσωπικής απόγνωσης, του αδιάκοπου αγώνα για αυτογνωσία, της κριτικής κατά του εθνικισμού αλλά και σύμβολο του πολιτικού ακτιβισμού. Έχει γνωρίσει πλήθος διασκευές από σημαντικούς θεατρανθρώπους όπως ο Peter Brook, ο Robert Wilson, ο Robert Lepage κ.α. αλλά και δεκάδες κινηματογραφικές μεταφορές, ενώ αποτέλεσε εφαλτήριο για παρωδίες, νουβέλες, μελέτες, όπερες και πρωτότυπα θεατρικά έργα βασισμένα στον μύθο του Shakespeare.

Ταυτότητα παράστασης
«Μόνος με τον Άμλετ» με τον Αιμίλιο Χειλάκη
Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς
Σκηνοθεσία – Διασκευή: Μανώλης Δούνιας - Αιμίλιος Χειλάκης
Σκηνικά – Κοστούμια: Κένι Μακλέλλαν
Σχεδιασμός Φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος
Μουσική – Ηχητικός Σχεδιασμός: Γιώργος Σπανός
Βοηθός Σκηνοθέτη: Λαμπρίνα Καραγιαννίδου
Φωτογραφίες: Γιάννης Βασταρδής


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Το σεξ χωρίς έρωτα δεν είναι πάντα γελοίο. Αλλά είναι πολύ πιο γελοίος ο έρωτας χωρίς σεξ."

Βολίνσκι, Γάλλος σκιτσογράφος

  • 48 π.Χ. - Ο Ιούλιος Καίσαρας νικά τον Πομπήιο στην μάχη των Φαρσάλων.
    378 - Μάχη της Αδριανούπολης: Ο Ρωμαϊκός στρατός υπό τον Αυτοκράτορα Ουάλη ηττάται από τους Βισιγότθους. Ο Ουάλης σκοτώνεται μαζί με τα 2/3 του στρατού του.
    1945 - Η δεύτερη ατομική βόμβα πέφτει στο Ναγκασάκι

© 2002-2022 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2

v