Απατεώνες και τζέντλεμεν: Παράσταση για έναν… Φιλιππίδη

Ο Γιάννης Μπέζος και ο Πέτρος Φιλιππίδης συν-σκηνοθετούν και συμπρωταγωνιστούν στην διασκευή της εκρηκτικής κωμωδίας, χωρίς να ξεφεύγουν από τις μανιέρες τους και το μπουρλέσκο ταμπεραμέντο, που όμως καταφέρνει σε εποχές κρίσης να γεμίζει το Παλλάς κάθε βράδυ. 
Απατεώνες και τζέντλεμεν: Παράσταση για έναν… Φιλιππίδη
της Ιωάννας Κλεφτόγιαννη 

Γιάννης Μπέζος και Πέτρος Φιλιππίδης. Εκρηκτικός συνδυασμός κωμικότητας κι εμπορικότητας, σε εποχές κρίσης. Το «Παλλάς» είναι σχεδόν γεμάτο ακόμη και τις καθημερινές, όμως, η γνώριμη μανιέρα του πρώτου και το βέρο κωμικό ταλέντο-δυναμίτης του δεύτερου, που σαρώνει τελικά τα πάντα, δεν αβαντάρουν την κωμωδία.
Η παράσταση, την οποία συν-σκηνοθετούν αλλά και στην οποία συμπρωταγωνιστούν, έχει συντονισμό. Έχει και ρυθμό μέχρι εξοντώσεως.Της λείπει όμως το μέτρο - το αναγκαίο χαλινάρι που θα έπρεπε κυρίως να μπει στον ανεξέλεγκτο χείμαρρο- Φιλιππίδη. Τη φίνα κωμική πρόζα την μετατρέπει σε μπουρλέσκο, συμπαρασύροντας και τους υπόλοιπους ηθοποιούς που, σε αντίθεση με τον ίδιο, διεκπεραιώνουν με τις ευκολίες τους, τους ρόλους τους. 

Ο Φιλιππίδης είναι διαρκώς πυρακτωμένος, ως Φρέντι Μπένσον  - ατσούμπαλος ζιγκολό που «ξεβράζεται» από τις βλαχοαμερικανικές ακτές στην παραθαλάσσια κλασάτη Νότια Γαλλία και ο οποίος, προκειμένου να «χειρουργηθεί η άρρωστη γιαγιά» του, έχει κάνει σύστημα το να «επιχορηγείται» από ψυχοπονιάρες πλούσιες. 

Και τι δεν κάνει ο Πέτρος Φιλιππίδης επί σκηνής, σκορπώντας άφθονο και σπαρταριστό γέλιο. Κωλοτούμπες. Μιμική. Χορεύει. Τραγουδά. Μετατρέπεται σε καθυστερημένο αδελφό του Γιάννη Μπέζου -Λόρενς Τζέιμσον (κορυφαίου στην κάστα των ζιγκολό, που παριστάνει τον πρίγκιπα σε κρατίδιο το οποίο έχει στασιάσει εναντίον του). Καρφώνει πιρούνια στο πρόσωπό του. Τρέχει με τρίαινες. Αλληθωρίζει. Ψευδίζει. Ρίχνει μπάλες στα κεφάλια του κοινού. Φτάνει δε στο σημείο να ορμά και να πέφτει με φόρα επάνω σε θεατές (θηλυκού γένους) της πρώτης σειράς ,τις οποίες -υποτίθεται- βατεύει , ενώ ο Μπέζος (που κάποια στιγμή θυμάται και τον τηλεοπτικό γκέι που υποδυόταν μια εποχή) σχολιάζει -εκτός κειμένου- «μπορεί να πληρώνετε κάτι παραπάνω (50 ευρώ στην πρώτη σειρά) αλλά το ευχαριστιέστε». Ατυχής θεατρικά στιγμή, που όμως τα «θύματά» της απολαμβάνουν δεόντως.

Το έργο των Jeffrey Lane και David Yazbeck, που έγινε πασίγνωστο από την ταινία του Φρανκ Οζ με τους απίθανους Μάικλ Κέιν και Στιβ Μάρτιν, οι Έλληνες πρωταγωνιστές το έφεραν στα μέτρα τους. Μπορεί η Κατερίνα Παπουτσάκη στο μουσικό σκέλος να υπερτερεί των υπολοίπων (γιατί στο δεύτερο μέρος η παράσταση από φάρσα γίνεται μιούζικαλ), αλλά ως σκηνική παρουσία δεν είναι παρά μια πολύ αναγνωρίσιμη σεξιστική καρικατούρα. Παίζει με τουρλωμένο πωπό, κάνοντας παιχνίδια με τη γλώσσα -τα σεξουαλικά υπονοούμενα είναι περιττά. 

Την παράσταση, στην πλουμιστή παραγωγή του Παλλάς, όπου εναλλάσσονται σε φρενήρεις ρυθμούς δεκάδες εντυπωσιακά, οπερατικών διαστάσεων σκηνικά, που μας μεταφέρουν σε αεροδρόμια, κουπέ βαγονιών και πολυτελείς σουίτες ξενοδοχείων, κλέβει ούτως ή άλλως ολομόναχος ο Φιλιππίδης. Ακόμη και όταν γίνεται «φλύαρος» και εκνευριστικός με την ψυχαναγκαστική υπερκινητικότητά του. 

*Σημ.: Τελευταίες παραστάσεις έως 9 Οκτωβρίου
Τρίτη 2 Οκτωβρίου, ώρα 21:00
Τετάρτη 3 Οκτωβρίου, ώρα 20:00
Πέμπτη 4 Οκτωβρίου, ώρα 21:00
Παρασκευή 5 Οκτωβρίου, ώρα 21:00
Σάββατο 6 Οκτωβρίου, ώρα 21:00
Κυριακή 7 Οκτωβρίου, ώρα 20:00
Τρίτη 9 Οκτωβρίου, ώρα 21:00


Info:
Απατεώνες και Τζέντλεμεν
Παλλάς
Βουκουρεστίου 5 (City Link), τηλ.: 2103213100 
Παραστάσεις: Βραδ: Τετ., Κυρ. 8 μ.μ., Πέμ.-Σάβ. 9 μ.μ. Μέχρι 7/10
Εισ.: € 50, 40, 35, 30, 25, φοιτ.: €20, άνεργοι: €15. 
Διάρκεια: 120'
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v