Η σοπράνο Αλεξία Βουλγαρίδου μιλά στο in2life

Η Ελληνίδα σοπράνο με την μεγάλη διεθνή καριέρα μας μιλά για την «Μαργαρίτα» στην όπερα του Γκουνό «Φάουστ», για την πορεία της καριέρας της και για τις φιλανθρωπικές της ανησυχίες.
Η σοπράνο Αλεξία Βουλγαρίδου μιλά στο in2life
της Μάνιας Ζούση

Με αξιοζήλευτη διεθνή καριέρα, η Ελληνίδα σοπράνο Αλεξία Βουλγαρίδου, υποδύεται την Μαργαρίτα στην όπερα του Σαρλ Γκουνό «Φάουστ» που παρουσιάζεται από την Λυρική Σκηνή στο Μέγαρο Μουσικής και μιλά στο in2life για τον ρόλο αλλά και τη ζωή της.

«Η Μαργαρίτα, μορφή γεμάτη αγνότητα που ζει με τα αγαπημένα πρόσωπα της οικογένειάς της και τους φίλους της στο στενό περιβάλλον ενός χωριού, συναντά ξαφνικά τον Φάουστ. Στο πρόσωπό του γνωρίζει τον έρωτα, το πρώτο φιλί, το πρώτο ερωτικό ραντεβού, και έτσι από παιδί μεταμορφώνεται σε γυναίκα. Μένει έγκυος και εγκαταλείπεται από τον Φάουστ. Ο αδελφός της που την είχε αφήσει απροστάτευτη, καθώς έλειπε στον πόλεμο, επιστρέφει και μαθαίνει όλη την τραγωδία. Η ίδια η Μαργαρίτα τρελαίνεται, σκοτώνει το παιδί της, αλλά στο τέλος με την πίστη της στο θείο, εξαγιάζεται και σώζεται».

Τον αγαπάτε τον ρόλο;
Αλεξία Βουλγαρίδου
: Πάρα πολύ. Και τον έχω τραγουδήσει σε πάρα πολλά θέατρα, με πάρα πολύ μεγάλα ονόματα και μαέστρους και οφείλω να πω ότι αυτή η παραγωγή δεν έχει να ζηλέψει τίποτα ούτε στο καλλιτεχνικό επίπεδο ούτε στη σκηνοθεσία από οποιοδήποτε άλλο μεγάλο ευρωπαϊκό θέατρο.

Η καριέρα σας βρίσκεται σε ανοδική τροχιά και το πρόγραμμα των παραστάσεών σας είναι πλήρες για την προσεχή πενταετία. Υπάρχει κάτι που θα θέλατε ακόμη μετά από όλα αυτά;
Α.Β.:
Βιώνω την καριέρα μου ίσως πολύ διαφορετικά από άλλους. Έχω φτάσει ήδη στο ζενίθ αυτής της καριέρας. Χωρίς ποτέ να το είχα σκεφτεί και να το είχα θέσει ως στόχο. Εδώ και πολλά χρόνια τραγουδώ με τους μεγαλύτερους μαέστρους στα μεγαλύτερα θέατρα και συμμετέχω στις καλύτερες παραγωγές. Αυτό που θα ήθελα, όσο μου επιτρέπεται, θα ήταν να έχω, όπως τώρα, την δυνατότητα επιλογής των παραγωγών που κάνω, και να διατηρήσω τη φωνή μου στην ποιότητά της όπως μέχρι σήμερα. Ο Θεός να με βοηθήσει να γίνομαι πάντα καλύτερη. Δεν υπάρχει άλλος στόχος. Ό, τι ήθελα το πέτυχα.

Η διδασκαλία ίσως ή η σκηνοθεσία ;
Α.Β.:
Δεν είναι στον χαρακτήρα μου να κάνω μακροπρόθεσμα σχέδια. Μου αρέσει να σκέφτομαι πάντα το σήμερα. Όπου και όπως με πάει και με φέρει η πορεία της ζωής. Αυτήν την στιγμή με γεμίζει πάρα πολύ η σκηνή, η προσωπική μου ζωή, οι λίγοι και καλοί μου φίλοι, οι συνεργάτες και τα θέατρα που εργάζομαι. Κάποτε θα ήθελα ίσως να αφιερωθώ, όταν πια το αποφασίσω και το αισθανθώ, πιο πολύ σε φιλανθρωπικούς σκοπούς. Να βοηθήσω τους ανθρώπους που γεννήθηκαν ή βρέθηκαν σε στερημένο περιβάλλον , παιδιά που δεν έχουν και δεν είχαν ευκαιρίες. Αυτό ναι, σαν στόχος, κάποτε.

Το έργο

Όπερα σε πέντε πράξεις, ο Φάουστ στηρίζεται σε ποιητικό κείμενο των Ζυλ Μπαρμπιέ και Μισέλ Καρρέ, οι οποίοι άντλησαν το υλικό τους από το θεατρικό έργο Φάουστ και Μαργαρίτα του Καρρέ (1850), όπως επίσης από το Α’ Μέρος του Φάουστ, του Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε (1808) στη γαλλική του μετάφραση από τον Ζεράρ ντε Νερβάλ (1828).

Τυπικό δείγμα γαλλικής μεγαλόπρεπης όπερας -grand opéra- και η πρώτη του είδους που σημείωσε τόσο μεγάλη επιτυχία παγκοσμίως, ο Φάουστ παρέμεινε το δημοφιλέστερο λυρικό έργο μέχρι περίπου τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ξεκίνησε ως opéra comique με πεζούς διαλόγους και μετασχηματίστηκε σταδιακά, στη διάρκεια μίας δεκαετίας, ώστε να ταιριάξει στα γούστα του παγκόσμιου κοινού. Ο όρος opéra comique -κωμική όπερα- δεν υπαινίσσεται κωμικά στοιχεία, αλλά αφορά χαρακτηριστικά δομής και αισθητικής, ένα από τα οποία είναι οι διάλογοι πρόζας.

Από τον Γκαίτε ο Φάουστ κρατά μονάχα την αφήγηση και παρακάμπτει το φιλοσοφικό υπόβαθρο: ο ηλικιωμένος επιστήμονας Φάουστ πουλά τη ψυχή του στον Μεφιστοφελή, με αντάλλαγμα τη νιότη και τον έρωτα. Στο επίκεντρο της όπερας δεν βρίσκεται τόσο ο ίδιος Φάουστ όσο η Μαργαρίτα, που μεταμορφώνεται χάρη στον έρωτα και τελικά πληρώνει σκληρά τις επιλογές της.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
«Φάουστ» του Σαρλ Γκουνό
Μουσική διεύθυνση Μύρων Μιχαηλίδης
Σκηνοθεσία - Χορογραφία – Κινησιολογία Ρενάτο Τζανέλλα
Σκηνικά Αλεσσάντρο Κάμερα
Κοστούμια Κάρλα Ρικόττι
Φωτισμοί Βινίτσιο Κέλι
Διεύθυνση χορωδίας Νίκος Βασιλείου

Ερμηνευτές:
Φάουστ: Έρικ Κάτλερ (20,22,24,27,29/1), Αντρέι Ντουνάεφ (21,25/1), Γκουστάβο Πόρτα (28/1)
Μαργαρίτα: Αλεξία Βουλγαρίδου (20,22,24,27,29/1), Τσέλια Κοστέα (21,25,28/1)
Μεφιστοφελής : Παάτα Μπουρτσουλάτζε (20,22,29/1), Τάσος Αποστόλου (21,25,28/1), Ασκάρ Αμπντρατζάκοφ (24, 27/1)
Βαλεντίνος: Δημήτρης Πλατανιάς (20,22,24,27/1), Διονύσης Σούρμπης (21,25,28,29/1)
Βάγκνερ: Δημήτρης Κασιούμης (20,22,24,27,29/1), Διονύσης Τσαντίνης (21,25,28/1)
Ζήμπελ: Ειρήνη Καράγιαννη (20,24,27/1), Γεωργία Ηλιοπούλου (21,22,25,28,29/1)
Μάρθα: Ινές Ζήκου (20,22,24,27/1), Αγγελική Καθαρίου (21,25,28,29/1)

Συμμετέχει η Ορχήστρα, η Χορωδία και το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Προπώληση εισιτηρίων
από τα ταμεία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη
Δευτέρα-Παρασκευή 10 π.μ.-6 μ.μ. και Σάββατο 10 π.μ.-2 μ.μ
κατά τις ημέρες των παραστάσεων:
Δευτέρα-Παρασκευή 10 π.μ.- 8.30 μ.μ. / Σάββατο 10 π.μ.-2 μ.μ. & 6 μ.μ.- 8.30 μ.μ.
Κυριακή 6 μ.μ.-8.30μ.μ

Ομήρου 8
ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Παρασκευή 10 π.μ.- 4 μ.μ.
Τηλεφωνική Αγορά Εισιτηρίων - 210 7282333
&
από τα Ταμεία τoυ ΘΕΑΤΡΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑ, Ακαδημίας 59-61, Αθήνα
Καθημερινά 9.00–21.00
Τηλ. πωλήσεις 210 3662 100, 210 3612 461, 210 3643 725

Ηλεκτρονική προπώληση www.megaron.gr  
Πληροφορίες www.nationalopera.gr  
Τιμές εισιτηρίων €22, €40, €60, €80, Παιδικό, φοιτητικό €13
24, 25, 27, 28, 29 Ιανουαρίου 2012
Ώρα έναρξης 20.00
ΟΜΑΔΙΚΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ Τηλ. 210 3711 342
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v