Ο ελληνικός κινηματογράφος πάει καλά. Πως γίνεται μια ταινία όμως όταν το μεγαλύτερο μέρος της κινηματογραφικής παραγωγής χρηματοδοτείται από το κράτος;
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Γιώργου Κόκουβα
Πριν μερικά χρόνια, οι «Κινηματογραφιστές στην ομίχλη» σε μια κίνηση απελπισίας, επεσήμαναν το προβληματικό πεδίο της έβδομης τέχνης στην Ελλάδα. Δυστυχώς, τα προβλήματα δεν λύθηκαν. Η ομίχλη μόλις είχε αρχίσει να απλώνεται. Το σημαντικότερο χρηματοδοτικό όργανο στο οποίο έχει αναθέσει η πολιτεία την χάραξη κινηματογραφικής στρατηγικής, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, άρχισε να συσσωρεύει σημαντικό χρέος απέναντι στους σκηνοθέτες οι οποίοι αιτούνταν στήριξης, και όσοι γνώριζαν τα της εγχώριας κινηματογραφικής βιομηχανίας, το θεωρούσαν μάλλον «ανύπαρκτη πλέον επιλογή».
Μια κρίση κι ένα τεράστιο χρέος αργότερα, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, είναι ακόμα όρθιο. Όχι μόνο ανακοίνωσε τα νέα του χρηματοδοτικά προγράμματα για το πρώτο τρίμηνο του 2013, αλλά τυχαίνει να έχει βρεθεί μπροστά σε μια νέα γενιά αισιόδοξων κινηματογραφιστών, που έχουν δημιουργήσει το λεγόμενο νέο «greek wave» και προσπαθούν να εξελίξουν την κινηματογραφική τους γλώσσα, επαναφέροντας ταυτόχρονα ένα σημαντικό ζήτημα στο τραπέζι: Μπορεί ένας έλληνας κινηματογραφιστής να βρει χρήματα για να κάνει την δουλειά του; Γίνεται σινεμά παρά την κρίση ή εξαιτίας της κρίσης;
Εμείς μιλήσαμε με τον γενικό διευθυντή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, κ. Γρηγόρη Καραντινάκη, ο οποίος πρόθυμα μας άνοιξε τα χαρτιά του για τα νέα σχέδια του Κέντρου, για την εικόνα που έχει για τον νέο ελληνικό κινηματογράφο και για το πώς μπορεί σήμερα ένας κινηματογραφιστής να κάνει κινηματογράφο.
Η πραγματικότητα πίσω από τις κάμερες
«Το Κέντρο, προφανώς, έχει υποστεί μειώσεις στους προϋπολογισμούς του, αλλά παρ’ όλα αυτά, προσπαθεί να στηρίξει την κινηματογραφική παραγωγή», μας λέει ο κ. Καραντινάκης. «Επειδή πρέπει, ωστόσο, να κοιτάζουμε την αλήθεια κατάματα, οφείλουμε να πούμε πως ένα μεγάλο ποσοστό των ταινιών γυρίζονται χάρη στην αγάπη των παραγωγών, των σκηνοθετών και των συντελεστών της εκάστοτε ταινίας, με ελάχιστα χρήματα και με κεφαλαιοποίηση των αμοιβών όσων συμμετέχουν σε αυτή. Αυτό σημαίνει ότι οι συντελεστές αντί να λάβουν τις αμοιβές τους, γίνονται ουσιαστικά συμπαραγωγοί, για να μπορέσει να πραγματοποιηθεί η ταινία.
»Τα πράγματα είναι αναμφίβολα δύσκολα. Οι επίσημες πηγές χρηματοδότησης είναι το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και η ΕΡΤ, ενώ θα έπρεπε να είναι και τα τηλεοπτικά κανάλια, σύμφωνα με τον νόμο που δυστυχώς δεν εφαρμόζεται. Πρέπει σίγουρα να ξανακοιτάξουμε την εφαρμογή του νόμου.
»Ασφαλώς, σήμερα έχουν αλλάξει αρκετά τα πράγματα. Η ψηφιακή τεχνολογία έχει μεταβάλλει τα δεδομένα των προϋπολογισμών. Όχι μόνο έχει κάνει τα πάντα εφικτά σε επίπεδο εικόνας, αλλά έχει οδηγήσει σε καθετοποιημένη διαδικασία παραγωγής.
»Βέβαια, παρά τη γενικότερη μείωση των προϋπολογισμών, οι εκ φύσεώς τους ακριβές ταινίες συνεχίζουν να κοστίζουν πολύ. Αυτή τη στιγμή παράγονται ελληνικές ταινίες με budget από 10.000€ ως και ενάμιση ή δύο εκατομμύρια ευρώ».
Βγάζουν… τα λεφτά τους οι ελληνικές παραγωγές;
Καλύπτουν άραγε τα έξοδά τους οι ελληνικές ταινίες, δεδομένου ότι καταγράφονται ολοένα και λιγότερα κομμένα εισιτήρια στις αίθουσες ανά την Ελλάδα; Ο γενικός διευθυντής του ΕΚΚ μας εξηγεί γιατί το box office δεν είναι το μοναδικό κριτήριο επιτυχίας μιας ταινίας.
«Δεν υπάρχει αντιστοιχία μεταξύ προϋπολογισμού και εσόδων από την διανομή. Ακόμη κι αν μια ταινία πάει καλά στις αίθουσες, η διανομή δεν επιφέρει το “όλον” των εσόδων. Μια ταινία φέρνει έσοδα στο διηνεκές. Για παράδειγμα, μπορεί να αποκομίσει χρήματα από την προβολή στην τηλεόραση ή σε φεστιβάλ, από τα DVD κλπ.
»Δικός μας στόχος είναι όχι μόνο να φέρουμε τον κόσμο στις αίθουσες, αλλά και να φροντίσουμε το ποιοτικό επίπεδο, να αναδείξουμε την κουλτούρα και να προωθήσουμε το ελληνικό σινεμά. Όφελος για το σινεμά δεν είναι μόνο τα εισιτήρια.
»Υπάρχει όντως σήμερα ένα νέο «κύμα», ένα ρεύμα, ή όπως τελοσπάντων το ονομάσουν οι κριτικοί του μέλλοντος, που μαρτυρά ότι… κάτι γίνεται. Έχει εμφανιστεί μια σημαντική γενιά καλλιτεχνών που έχουν εμπειρίες από άλλα κράτη και έχουν βιώσει κι άλλες κουλτούρες. Ξέρετε πόσα αφιερώματα γίνονται στο εξωτερικό για τον νέο ελληνικό κινηματογράφο; Αυτό η πολιτεία οφείλει να το αναπτύξει – γιατί ας μην ξεχνάμε ότι η δύναμη του κινηματογράφου είναι μεγάλη, αρκετά γειτονικά μας κράτη έχουν ποντάρει πολύ στην εικόνα τους».
Χρέη και… υπόχρεοι
Ωραία όλα τα παραπάνω, αλλά τι θα γίνει με το χρέος του ταμείου προς τους κινηματογραφιστές – και αντίστοιχα, με το χρέος της πολιτείας προς το Κέντρο;
«Τον τελευταίο χρόνο βρισκόμαστε σε καλό δρόμο και το χρέος του κέντρου σιγά-σιγά εξαλείφεται», αναφέρει αισιοδοξώντας ο κ. Καραντινάκης. «Λένε πολλά για το Κέντρο, αλλά παρ’ όλη την αδυναμία του, την περασμένη χρονιά στήριξε την παραγωγή εννέα ταινιών, τη στιγμή που στις “καλές εποχές” στήριζε περίπου 14-15 ετησίως. Και φυσικά, συνεχίζουμε να στηρίζουμε και άλλες παραγωγές ενισχύοντάς τις με διάφορους τρόπους, όπως την παροχή βοήθειας στα στάδια του μιξάζ και του post production. Είμαι αισιόδοξος ότι το κέντρο θα ανταπεξέλθει.
»Τον Φεβρουάριο ανακοινώθηκαν τα νέα χρηματοδοτικά προγράμματα του Κέντρου (σ.σ.: δείτε τα εδώ) και αισιοδοξώ ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα έχουμε τα χρήματα για να αποπληρώσουμε τα χρέη προς παλαιότερους δικαιούχους αλλά και να βάλουμε μπροστά τις νέες επιδοτήσεις. Η γραφειοκρατία έχει περιοριστεί αρκετά, αλλά παράλληλα οι κανόνες γίνονται πιο αυστηροί. Ούτως ή άλλως μια ταινία παίρνει συνήθως έναν χρόνο να ετοιμαστεί, κι αυτό στις περισσότερες περιπτώσεις είναι το χρονικό «περιθώριο» εκταμίευσης της χρηματοδότησης. Με τα έως τώρα δεδομένα, πολλές φορές δυστυχώς το Κέντρο κατάφερνε να αποπληρώνει μετά από δύο χρόνια, κι αυτό γινόταν εξαιτίας του χρέους της πολιτείας προς το ΕΚΚ. Το 2012 για παράδειγμα πήραμε μηδενική επιστροφή φόρου, ενώ αναμέναμε αρκετά εκατομμύρια, με βάση τα εισιτήρια και στα στοιχεία του έτους, ποσό το οποίο διεκδικούμε».
Ποιοι παίρνουν τις χρηματοδοτήσεις;
Μήπως οι ήδη καταξιωμένοι σκηνοθέτες ποντάρουν στο «όνομά» τους, καπαρώνοντας το μερίδιο του λέοντος, και οι νέοι κινηματογραφιστές μένουν με την όρεξη; Ο κ. Καραντινάκης εξηγεί:
«Δεν υπάρχει “ρατσιστική” αντιμετώπιση στον ηλικακό παράγοντα. Τα ίδια τα προγράμματα άλλωστε προβλέπουν πολλές και διαφορετικές χρηματοδοτήσεις για νέους κινηματογραφιστές που βρίσκονται στα πρώτα τους βήματα, για πειραματικές παραγωγές και για low budget ταινίες. Αν ωστόσο ένας σκηνοθέτης είναι αξιόλογος και φέρνει επενδυτικά κεφάλαια στη χώρα με την παραγωγή μιας ταινίας του, δεν μπορούμε να μην τον στηρίξουμε, εφόσον φυσικά πληροί τα απαραίτητα καλλιτεχνικά κριτήρια.
»Τι θα συμβούλευα έναν νέο κινηματογραφιστή; Όσο πιο συγκεκριμένος και καθαρός είναι ο φάκελος της παραγωγής του, τόσο το καλύτερο. Από εκεί και πέρα, μια πιθανή συμπαραγωγή με το εξωτερικό σίγουρα ενισχύει το σχέδιό του.
»Μέχρι πριν δέκα χρόνια, το ΕΚΚ ήταν μονόδρομος χρηματοδοτικά για τους κινηματογραφιστές. Τώρα πια, επιδεικνύουν μεγαλύτερη εξωστρέφεια, εντοπίζουν προγράμματα στο εξωτερικό που ασχολούνται με το development και την χρηματοδότηση ιδεών, βρίσκουν νέες διεξόδους συμπαραγωγής, και πολύ ορθά το πράττουν. Πλέον είναι πολλά τα funds, το internet έφερε τον κόσμο πιο κοντά και η επικοινωνία με Κέντρα από όλο τον κόσμο είναι πιο εύκολη. Αυτό είναι κάτι που επιθυμούμε κι εμείς, το Κέντρο δεν είναι κατ’ ανάγκη ο αποκλειστικός χρηματοδότης μιας ταινίας και ο «καλός πατερούλης».
Το μέλλον του ελληνικού σινεμά (και όχι μόνο)
«Το σινεμά είναι εικόνα και η χώρα μας την έχει ανάγκη, χρειάζεται επενδύσεις και κίνητρα για να έρθουν περισσότερες ξένες παραγωγές για γυρίσματα στην Ελλάδα, να απλοποιηθούν οι διαδικασίες αδειοδότησης. Ας θυμηθούμε για παράδειγμα την Ισλανδία, που βίωσε κρίση πριν από εμάς. Όπως και εμείς, οι Ισλανδοί μετατόπισαν το βάρος της οικονομίας τους από τον πρωτογενή τομέα, που ήταν το δυνατό τους χαρτί, στον τραπεζικό. Οφείλουμε να κάνουμε αυτά που έχουν ξεκινήσει κι εκείνοι, να κοιτάξουμε δηλαδή την “φύση” μας, που πέρα από την αλιεία, την γεωργία και τον τουρισμό είναι πάνω από όλα ο πολιτισμός. Και υπάρχουν πράγματα που το κράτος μπορεί να κάνει προς αυτή την κατεύθυνση χωρίς κόστος, όπως για παράδειγμα τα φορολογικά κίνητρα, η αναζήτηση χορηγών χρηματοδότησης και η προσέλκυση ξένων παραγωγών.
»Χωρίς αυτό να είναι πανάκεια, θεωρώ πως η κρίση ούτως ή άλλως σε βοηθά να γίνεις πιο δημιουργικός, να βρεις λύσεις διαφορετικές από αυτές που υπήρχαν ως τώρα στα προβλήματα και τα εμπόδια που συναντάς. Η κρίση πυροδοτεί μια διαδικασία που αφήνει να βγουν στην επιφάνεια ορισμένα αρνητικά χαρακτηριστικά της ανθρώπινης φύσης, αλλά για έναν καλλιτέχνη, όσο οδυνηρό κι αν είναι, μεταφράζεται σε δημιουργικότητα. Είναι άλλωστε ιστορικά αποδεδειγμένο πως η τέχνη διαθέτει θεραπευτική δύναμη. Σε περιόδους περικοπών, το εύκολο θύμα είναι ο πολιτισμός. Στην Ελλάδα ωστόσο, η κουλτούρα είναι η ραχοκοκαλιά αυτού που εν πολλοίς αποκαλούμε «έθνος» και οφείλουμε να την στηρίξουμε. Ακριβώς γι΄αυτό, το Κέντρο παραμένει ανοιχτό σε όλους, και αισιοδοξώ πως θα σταθεί όρθιο», καταλήγει ο κ. Καραντινάκης.
Όλες οι Ταινίες
8 ½
Φαντασίας
Anora
Κωμωδία
Army of Lovers
Ντοκιμαντέρ
Ballerina
Δράσης
Cure
Αστυνομική
Dan Da Dan: Κακό μάτι (με υπότιτλους)
Δράσης
Dan Da Dan: κακό μάτι (μεταγλωττισμένη)
Δράσης
Invisible World
Ντοκιμαντέρ
Karate Kid: Θρύλοι
Δράσης
Killerwood
Αστυνομική
Piglet
Τρόμου
Take a Trip
Ντοκιμαντέρ
The Surfer
Θρίλερ
Αδέσποτα σκυλιά
Δράμα
Αλέξης Ζορμπάς
Δράμα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας... και Ανοιξη
Δράμα
Αργός θάνατος
Θρίλερ
Ας ξημερώσει ειρήνη
Δράμα
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Περιπέτεια
Βερμίλιο: Η νύφη του βουνού
Δράμα
Βερολίνο, η συμφωνία μιας μεγαλούπολης
Ντοκιμαντέρ
Βιριδιάνα
Κωμωδία
Βλέπω τον θάνατο σου 6: Δεσμοί αίματος
Τρόμου
Δεν είμαι εγώ
Δράμα
Δεσμοί αίματος
Δράμα
Δεσμώτης του ιλίγγου
Αστυνομική
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Ντοκιμαντέρ
Είμαι ακόμη εδώ
Δράμα
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Ντοκιμαντέρ
Ενα μικρό κόλπο και κάτι ακόμα
Κωμωδία
Ένας ακέραιος άνθρωπος
Δράμα
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Κωμωδία
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Δράσης
Η αόρατη ζωή της Ευριδίκης Γκουσμάο
Δράμα
Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη
Κωμωδία
Η δίκη ενός σκύλου
Κωμωδία
Η δύναμη της αλήθειας
Δράμα
Η ιεροτελεστία
Θρίλερ
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Κωμωδία
Η σπουδαία κυρία Χολ
Δράμα
Ηλέκτρα
Δράμα
Θανάσιμη πτήση
Δράσης
Θεώρημα
Δράμα
Ιστορίες μιας νύχτας
Δράμα
Ιφιγένεια
Δράσης
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Αστυνομική
Και ο Θεός έπλασε τη μητέρα
Δράμα
Καμία άλλη γη
Ντοκιμαντέρ
Καμία συμπάθεια για τον διάβολο
Επ. Φαντασίας
Καταραμένη ψυχή
Τρόμου
Καυτός ήλιος
Δράμα
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κωμωδία
Κονκλάβιο
Θρίλερ
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Ντοκιμαντέρ
Λευκός Θεός
Περιπέτεια
Λίλο & Στιτς (με υπότιτλους)
Δράσης
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Δράσης
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Δράμα
Μαχαίρι στην πληγή
Αστυνομική
Μεγάλη απόδραση
Δράμα
Μεσάνυχτα στο Παρίσι
Φαντασίας
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Δράσης
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Δράμα
Νόρα
Δράμα
Ντροπή
Δράμα
Νύχτα γεμάτη έρωτα
Δράμα
Ξαναπαντρεύομαι την γυναίκα μου
Κωμωδία
Ο ανίκητος
Δράμα
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ντοκιμαντέρ
Ο κόσμος του Απού
Δράμα
Ο Μοϊκανός
Αστυνομική
Ο φίλος μου το ρομπότ
Δράμα
Οδός Μαλχόλαντ
Θρίλερ
Οι άγριες μέρες μας
Δράμα
Οι εραστές της Τερουέλ
Μιούζικαλ
Οικουμενική γλώσσα
Κωμωδία
Ομάρ
Θρίλερ
Όταν ξέσπασε η βία
Δράμα
Πειθαρχική μεραρχία 999
Ντοκιμαντέρ
Πριγκίπισσα Μονονόκε
Δράσης
Πρόγευμα στο Τίφανις
Κωμωδία
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (με υπότιτλους)
Δράσης
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Δράσης
Σιωπηλός μάρτυς
Θρίλερ
Σκιές στο σκοτάδι
Θρίλερ
Σμιλεμένες ψυχές
Ντοκιμαντέρ
Τα κύματα της άνοιξης
Θρίλερ
Τα τραγούδια της φωτιάς
Ντοκιμαντέρ
Ταξίδι στην άλλη όχθη
Φαντασίας
Ταξίδι στην Κριμαία
Δράμα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Περιπέτεια
Το κινούμενο κάστρο
Επ. Φαντασίας
Το μίσος
Δράμα
Το τραγούδι του δρόμου
Δράμα
Το Φοινικικό σχέδιο
Αστυνομική
Το Χαμίνι
Κωμωδία
Τρωάδες
Δράμα
Υπάρχω
Δράμα
Υψηλή κοινωνία
Κωμωδία
Φαίδρα
Δράμα
Χαμένοι στη Μετάφραση
Δράμα
8½
Φαντασίας
A Little Something Extra
Κωμωδία
A Man of Integrity
Δράμα
A Minecraft Movie (dubbed)
Δράσης
A Movie About Bloody Hawk
Ντοκιμαντέρ
And Then There Were None
Αστυνομική
Anora
Κωμωδία
Aparajito
Δράμα
Army of Lovers
Ντοκιμαντέρ
Audition
Θρίλερ
Ballerina
Δράσης
Berlin: Symphony of a Great City
Ντοκιμαντέρ
Black Bag
Θρίλερ
Breakfast at Tiffany's
Κωμωδία
Bringing Up Baby
Κωμωδία
C'est pas moi
Δράμα
Conclave
Θρίλερ
Cure
Αστυνομική
Dan Da Dan: Evil Eye (dubbed)
Δράσης
Dan Da Dan: Evil Eye (subbed)
Δράσης
Disciplinary Division "999"
Ντοκιμαντέρ
Dog on Trial
Κωμωδία
Dogs
Δράμα
Donbass
Δράμα
Evge
Δράμα
Exist
Δράμα
Fight or Flight
Δράσης
Final Destination: Bloodlines
Τρόμου
Five Miles to Midnight
Αστυνομική
Great Freedom
Δράμα
High Society
Κωμωδία
His Girl Friday
Κωμωδία
How to Train Your Dragon (dubbed)
Δράσης
How to Train Your Dragon (subbed)
Δράσης
Howl's Moving Castle
Επ. Φαντασίας
I'm Still Here
Δράμα
Ilektra
Δράμα
Invisible Life
Δράμα
Invisible World
Ντοκιμαντέρ
Iphigenia
Δράσης
Jiao You
Δράμα
Karate Kid: Legends
Δράσης
Killerwood
Αστυνομική
Kishibe no Tabi
Φαντασίας
Kyuka: Before Summer's End
Κωμωδία
La Haine
Δράμα
Le Mohican
Αστυνομική
Lenaki, the Curse of Fire
Ντοκιμαντέρ
Les amants de Teruel
Μιούζικαλ
Let It Be Morning
Δράμα
Lilo & Stitch (dubbed)
Δράσης
Lilo & Stitch (subbed)
Δράσης
Lost in Translation
Δράμα
Ma mere, Dieu et Sylvie Vartan
Δράμα
Midnight in Paris
Φαντασίας
Mission: Impossible - The Final Reckoning
Δράσης
Moana 2 (dubbed)
Περιπέτεια
Monty Python's Life of Brian
Κωμωδία
Mulholland Drive
Θρίλερ
No Other Land
Ντοκιμαντέρ
No Sympathy for the Devil
Επ. Φαντασίας
Norah
Δράμα
Omar
Θρίλερ
Our Wildest Days
Δράμα
Pather Panchali
Δράμα
Penny Serenade
Δράμα
Phaedra
Δράμα
Piglet
Τρόμου
Posoki
Δράμα
Princess Mononoke
Δράσης
Rams
Δράμα
Rear Window
Θρίλερ
Robot Dreams
Δράμα
Rosario
Τρόμου
Sculpted Souls
Ντοκιμαντέρ
Shame
Δράμα
Small Things Like These
Δράμα
Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring
Δράμα
Take a Trip
Ντοκιμαντέρ
Teorema
Δράμα
The Boy and the Heron
Περιπέτεια
The Great Lillian Hall
Δράμα
The Kid
Κωμωδία
The Marching Band
Κωμωδία
The Penguin Lessons
Δράμα
The Phoenician Scheme
Αστυνομική
The Red Teacher
Ντοκιμαντέρ
The Ritual
Θρίλερ
The Songs of Fire
Ντοκιμαντέρ
The Surfer
Θρίλερ
The Trojan Women
Δράμα
The World of Apu
Δράμα
They're talking about worship here
Ντοκιμαντέρ
Universal Language
Κωμωδία
Vermiglio
Δράμα
Vertigo
Αστυνομική
Viridiana
Κωμωδία
Waves
Θρίλερ
White God
Περιπέτεια
Zorba the Greek
Δράμα
Zvizdan
Δράμα
8 ½
Φαντασίας
Anora
Κωμωδία
Army of Lovers
Ντοκιμαντέρ
Ballerina
Δράσης
Karate Kid: Θρύλοι
Δράσης
Killerwood
Αστυνομική
The Surfer
Θρίλερ
Αδέσποτα σκυλιά
Δράμα
Αλέξης Ζορμπάς
Δράμα
Αργός θάνατος
Θρίλερ
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Περιπέτεια
Βερμίλιο: Η νύφη του βουνού
Δράμα
Βιριδιάνα
Κωμωδία
Δεν είμαι εγώ
Δράμα
Δεσμώτης του ιλίγγου
Αστυνομική
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Ντοκιμαντέρ
Είμαι ακόμη εδώ
Δράμα
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Ντοκιμαντέρ
Ενα μικρό κόλπο και κάτι ακόμα
Κωμωδία
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Δράσης
Η δίκη ενός σκύλου
Κωμωδία
Η ιεροτελεστία
Θρίλερ
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Κωμωδία
Η σπουδαία κυρία Χολ
Δράμα
Ηλέκτρα
Δράμα
Θανάσιμη πτήση
Δράσης
Ιφιγένεια
Δράσης
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Αστυνομική
Και ο Θεός έπλασε τη μητέρα
Δράμα
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κωμωδία
Κονκλάβιο
Θρίλερ
Λίλο & Στιτς (με υπότιτλους)
Δράσης
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Δράσης
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Δράμα
Μαχαίρι στην πληγή
Αστυνομική
Μεσάνυχτα στο Παρίσι
Φαντασίας
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Δράσης
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Δράμα
Ντροπή
Δράμα
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ντοκιμαντέρ
Ο Μοϊκανός
Αστυνομική
Οδός Μαλχόλαντ
Θρίλερ
Οι άγριες μέρες μας
Δράμα
Οι εραστές της Τερουέλ
Μιούζικαλ
Οικουμενική γλώσσα
Κωμωδία
Πειθαρχική μεραρχία 999
Ντοκιμαντέρ
Πριγκίπισσα Μονονόκε
Δράσης
Πρόγευμα στο Τίφανις
Κωμωδία
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (με υπότιτλους)
Δράσης
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)