Ο ελληνικός κινηματογράφος πάει καλά. Πως γίνεται μια ταινία όμως όταν το μεγαλύτερο μέρος της κινηματογραφικής παραγωγής χρηματοδοτείται από το κράτος;
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Γιώργου Κόκουβα
Πριν μερικά χρόνια, οι «Κινηματογραφιστές στην ομίχλη» σε μια κίνηση απελπισίας, επεσήμαναν το προβληματικό πεδίο της έβδομης τέχνης στην Ελλάδα. Δυστυχώς, τα προβλήματα δεν λύθηκαν. Η ομίχλη μόλις είχε αρχίσει να απλώνεται. Το σημαντικότερο χρηματοδοτικό όργανο στο οποίο έχει αναθέσει η πολιτεία την χάραξη κινηματογραφικής στρατηγικής, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, άρχισε να συσσωρεύει σημαντικό χρέος απέναντι στους σκηνοθέτες οι οποίοι αιτούνταν στήριξης, και όσοι γνώριζαν τα της εγχώριας κινηματογραφικής βιομηχανίας, το θεωρούσαν μάλλον «ανύπαρκτη πλέον επιλογή».
Μια κρίση κι ένα τεράστιο χρέος αργότερα, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, είναι ακόμα όρθιο. Όχι μόνο ανακοίνωσε τα νέα του χρηματοδοτικά προγράμματα για το πρώτο τρίμηνο του 2013, αλλά τυχαίνει να έχει βρεθεί μπροστά σε μια νέα γενιά αισιόδοξων κινηματογραφιστών, που έχουν δημιουργήσει το λεγόμενο νέο «greek wave» και προσπαθούν να εξελίξουν την κινηματογραφική τους γλώσσα, επαναφέροντας ταυτόχρονα ένα σημαντικό ζήτημα στο τραπέζι: Μπορεί ένας έλληνας κινηματογραφιστής να βρει χρήματα για να κάνει την δουλειά του; Γίνεται σινεμά παρά την κρίση ή εξαιτίας της κρίσης;
Εμείς μιλήσαμε με τον γενικό διευθυντή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, κ. Γρηγόρη Καραντινάκη, ο οποίος πρόθυμα μας άνοιξε τα χαρτιά του για τα νέα σχέδια του Κέντρου, για την εικόνα που έχει για τον νέο ελληνικό κινηματογράφο και για το πώς μπορεί σήμερα ένας κινηματογραφιστής να κάνει κινηματογράφο.
Η πραγματικότητα πίσω από τις κάμερες
«Το Κέντρο, προφανώς, έχει υποστεί μειώσεις στους προϋπολογισμούς του, αλλά παρ’ όλα αυτά, προσπαθεί να στηρίξει την κινηματογραφική παραγωγή», μας λέει ο κ. Καραντινάκης. «Επειδή πρέπει, ωστόσο, να κοιτάζουμε την αλήθεια κατάματα, οφείλουμε να πούμε πως ένα μεγάλο ποσοστό των ταινιών γυρίζονται χάρη στην αγάπη των παραγωγών, των σκηνοθετών και των συντελεστών της εκάστοτε ταινίας, με ελάχιστα χρήματα και με κεφαλαιοποίηση των αμοιβών όσων συμμετέχουν σε αυτή. Αυτό σημαίνει ότι οι συντελεστές αντί να λάβουν τις αμοιβές τους, γίνονται ουσιαστικά συμπαραγωγοί, για να μπορέσει να πραγματοποιηθεί η ταινία.
»Τα πράγματα είναι αναμφίβολα δύσκολα. Οι επίσημες πηγές χρηματοδότησης είναι το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και η ΕΡΤ, ενώ θα έπρεπε να είναι και τα τηλεοπτικά κανάλια, σύμφωνα με τον νόμο που δυστυχώς δεν εφαρμόζεται. Πρέπει σίγουρα να ξανακοιτάξουμε την εφαρμογή του νόμου.
»Ασφαλώς, σήμερα έχουν αλλάξει αρκετά τα πράγματα. Η ψηφιακή τεχνολογία έχει μεταβάλλει τα δεδομένα των προϋπολογισμών. Όχι μόνο έχει κάνει τα πάντα εφικτά σε επίπεδο εικόνας, αλλά έχει οδηγήσει σε καθετοποιημένη διαδικασία παραγωγής.
»Βέβαια, παρά τη γενικότερη μείωση των προϋπολογισμών, οι εκ φύσεώς τους ακριβές ταινίες συνεχίζουν να κοστίζουν πολύ. Αυτή τη στιγμή παράγονται ελληνικές ταινίες με budget από 10.000€ ως και ενάμιση ή δύο εκατομμύρια ευρώ».
Βγάζουν… τα λεφτά τους οι ελληνικές παραγωγές;
Καλύπτουν άραγε τα έξοδά τους οι ελληνικές ταινίες, δεδομένου ότι καταγράφονται ολοένα και λιγότερα κομμένα εισιτήρια στις αίθουσες ανά την Ελλάδα; Ο γενικός διευθυντής του ΕΚΚ μας εξηγεί γιατί το box office δεν είναι το μοναδικό κριτήριο επιτυχίας μιας ταινίας.
«Δεν υπάρχει αντιστοιχία μεταξύ προϋπολογισμού και εσόδων από την διανομή. Ακόμη κι αν μια ταινία πάει καλά στις αίθουσες, η διανομή δεν επιφέρει το “όλον” των εσόδων. Μια ταινία φέρνει έσοδα στο διηνεκές. Για παράδειγμα, μπορεί να αποκομίσει χρήματα από την προβολή στην τηλεόραση ή σε φεστιβάλ, από τα DVD κλπ.
»Δικός μας στόχος είναι όχι μόνο να φέρουμε τον κόσμο στις αίθουσες, αλλά και να φροντίσουμε το ποιοτικό επίπεδο, να αναδείξουμε την κουλτούρα και να προωθήσουμε το ελληνικό σινεμά. Όφελος για το σινεμά δεν είναι μόνο τα εισιτήρια.
»Υπάρχει όντως σήμερα ένα νέο «κύμα», ένα ρεύμα, ή όπως τελοσπάντων το ονομάσουν οι κριτικοί του μέλλοντος, που μαρτυρά ότι… κάτι γίνεται. Έχει εμφανιστεί μια σημαντική γενιά καλλιτεχνών που έχουν εμπειρίες από άλλα κράτη και έχουν βιώσει κι άλλες κουλτούρες. Ξέρετε πόσα αφιερώματα γίνονται στο εξωτερικό για τον νέο ελληνικό κινηματογράφο; Αυτό η πολιτεία οφείλει να το αναπτύξει – γιατί ας μην ξεχνάμε ότι η δύναμη του κινηματογράφου είναι μεγάλη, αρκετά γειτονικά μας κράτη έχουν ποντάρει πολύ στην εικόνα τους».
Χρέη και… υπόχρεοι
Ωραία όλα τα παραπάνω, αλλά τι θα γίνει με το χρέος του ταμείου προς τους κινηματογραφιστές – και αντίστοιχα, με το χρέος της πολιτείας προς το Κέντρο;
«Τον τελευταίο χρόνο βρισκόμαστε σε καλό δρόμο και το χρέος του κέντρου σιγά-σιγά εξαλείφεται», αναφέρει αισιοδοξώντας ο κ. Καραντινάκης. «Λένε πολλά για το Κέντρο, αλλά παρ’ όλη την αδυναμία του, την περασμένη χρονιά στήριξε την παραγωγή εννέα ταινιών, τη στιγμή που στις “καλές εποχές” στήριζε περίπου 14-15 ετησίως. Και φυσικά, συνεχίζουμε να στηρίζουμε και άλλες παραγωγές ενισχύοντάς τις με διάφορους τρόπους, όπως την παροχή βοήθειας στα στάδια του μιξάζ και του post production. Είμαι αισιόδοξος ότι το κέντρο θα ανταπεξέλθει.
»Τον Φεβρουάριο ανακοινώθηκαν τα νέα χρηματοδοτικά προγράμματα του Κέντρου (σ.σ.: δείτε τα εδώ) και αισιοδοξώ ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα έχουμε τα χρήματα για να αποπληρώσουμε τα χρέη προς παλαιότερους δικαιούχους αλλά και να βάλουμε μπροστά τις νέες επιδοτήσεις. Η γραφειοκρατία έχει περιοριστεί αρκετά, αλλά παράλληλα οι κανόνες γίνονται πιο αυστηροί. Ούτως ή άλλως μια ταινία παίρνει συνήθως έναν χρόνο να ετοιμαστεί, κι αυτό στις περισσότερες περιπτώσεις είναι το χρονικό «περιθώριο» εκταμίευσης της χρηματοδότησης. Με τα έως τώρα δεδομένα, πολλές φορές δυστυχώς το Κέντρο κατάφερνε να αποπληρώνει μετά από δύο χρόνια, κι αυτό γινόταν εξαιτίας του χρέους της πολιτείας προς το ΕΚΚ. Το 2012 για παράδειγμα πήραμε μηδενική επιστροφή φόρου, ενώ αναμέναμε αρκετά εκατομμύρια, με βάση τα εισιτήρια και στα στοιχεία του έτους, ποσό το οποίο διεκδικούμε».
Ποιοι παίρνουν τις χρηματοδοτήσεις;
Μήπως οι ήδη καταξιωμένοι σκηνοθέτες ποντάρουν στο «όνομά» τους, καπαρώνοντας το μερίδιο του λέοντος, και οι νέοι κινηματογραφιστές μένουν με την όρεξη; Ο κ. Καραντινάκης εξηγεί:
«Δεν υπάρχει “ρατσιστική” αντιμετώπιση στον ηλικακό παράγοντα. Τα ίδια τα προγράμματα άλλωστε προβλέπουν πολλές και διαφορετικές χρηματοδοτήσεις για νέους κινηματογραφιστές που βρίσκονται στα πρώτα τους βήματα, για πειραματικές παραγωγές και για low budget ταινίες. Αν ωστόσο ένας σκηνοθέτης είναι αξιόλογος και φέρνει επενδυτικά κεφάλαια στη χώρα με την παραγωγή μιας ταινίας του, δεν μπορούμε να μην τον στηρίξουμε, εφόσον φυσικά πληροί τα απαραίτητα καλλιτεχνικά κριτήρια.
»Τι θα συμβούλευα έναν νέο κινηματογραφιστή; Όσο πιο συγκεκριμένος και καθαρός είναι ο φάκελος της παραγωγής του, τόσο το καλύτερο. Από εκεί και πέρα, μια πιθανή συμπαραγωγή με το εξωτερικό σίγουρα ενισχύει το σχέδιό του.
»Μέχρι πριν δέκα χρόνια, το ΕΚΚ ήταν μονόδρομος χρηματοδοτικά για τους κινηματογραφιστές. Τώρα πια, επιδεικνύουν μεγαλύτερη εξωστρέφεια, εντοπίζουν προγράμματα στο εξωτερικό που ασχολούνται με το development και την χρηματοδότηση ιδεών, βρίσκουν νέες διεξόδους συμπαραγωγής, και πολύ ορθά το πράττουν. Πλέον είναι πολλά τα funds, το internet έφερε τον κόσμο πιο κοντά και η επικοινωνία με Κέντρα από όλο τον κόσμο είναι πιο εύκολη. Αυτό είναι κάτι που επιθυμούμε κι εμείς, το Κέντρο δεν είναι κατ’ ανάγκη ο αποκλειστικός χρηματοδότης μιας ταινίας και ο «καλός πατερούλης».
Το μέλλον του ελληνικού σινεμά (και όχι μόνο)
«Το σινεμά είναι εικόνα και η χώρα μας την έχει ανάγκη, χρειάζεται επενδύσεις και κίνητρα για να έρθουν περισσότερες ξένες παραγωγές για γυρίσματα στην Ελλάδα, να απλοποιηθούν οι διαδικασίες αδειοδότησης. Ας θυμηθούμε για παράδειγμα την Ισλανδία, που βίωσε κρίση πριν από εμάς. Όπως και εμείς, οι Ισλανδοί μετατόπισαν το βάρος της οικονομίας τους από τον πρωτογενή τομέα, που ήταν το δυνατό τους χαρτί, στον τραπεζικό. Οφείλουμε να κάνουμε αυτά που έχουν ξεκινήσει κι εκείνοι, να κοιτάξουμε δηλαδή την “φύση” μας, που πέρα από την αλιεία, την γεωργία και τον τουρισμό είναι πάνω από όλα ο πολιτισμός. Και υπάρχουν πράγματα που το κράτος μπορεί να κάνει προς αυτή την κατεύθυνση χωρίς κόστος, όπως για παράδειγμα τα φορολογικά κίνητρα, η αναζήτηση χορηγών χρηματοδότησης και η προσέλκυση ξένων παραγωγών.
»Χωρίς αυτό να είναι πανάκεια, θεωρώ πως η κρίση ούτως ή άλλως σε βοηθά να γίνεις πιο δημιουργικός, να βρεις λύσεις διαφορετικές από αυτές που υπήρχαν ως τώρα στα προβλήματα και τα εμπόδια που συναντάς. Η κρίση πυροδοτεί μια διαδικασία που αφήνει να βγουν στην επιφάνεια ορισμένα αρνητικά χαρακτηριστικά της ανθρώπινης φύσης, αλλά για έναν καλλιτέχνη, όσο οδυνηρό κι αν είναι, μεταφράζεται σε δημιουργικότητα. Είναι άλλωστε ιστορικά αποδεδειγμένο πως η τέχνη διαθέτει θεραπευτική δύναμη. Σε περιόδους περικοπών, το εύκολο θύμα είναι ο πολιτισμός. Στην Ελλάδα ωστόσο, η κουλτούρα είναι η ραχοκοκαλιά αυτού που εν πολλοίς αποκαλούμε «έθνος» και οφείλουμε να την στηρίξουμε. Ακριβώς γι΄αυτό, το Κέντρο παραμένει ανοιχτό σε όλους, και αισιοδοξώ πως θα σταθεί όρθιο», καταλήγει ο κ. Καραντινάκης.
Όλες οι Ταινίες
8 ½
Φαντασίας
Cure
Αστυνομική
EO
Δράμα
F1: Η ταινία
Δράσης
Jurassic World: Αναγέννηση
Δράσης
Maria
Δράμα
Mogwai: Ο ήχος των άστρων
Ντοκιμαντέρ
Shayda
Δράμα
Sorry, Baby
Κωμωδία
Superman
Δράσης
Take a Trip
Ντοκιμαντέρ
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
Δράσης
The Home
Θρίλερ
Weapons
Τρόμου
Yungblud: Are You Ready, Boy?
Ντοκιμαντέρ
Αγάπη = Τρέλα
Κωμωδία
Αλφαβίλ
Επ. Φαντασίας
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας... και Ανοιξη
Δράμα
Αποστροφή
Θρίλερ
Ας αγαπηθούμε όσο ζούμε
Κωμωδία
Αυτοί που έμειναν ζωντανοί
Δράμα
Βερμίλιο: Η νύφη του βουνού
Δράμα
Βιριδιάνα
Κωμωδία
Γυμνοί στον ήλιο
Αστυνομική
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Κωμωδία
Δέσε με!
Αστυνομική
Δεσμώτης του ιλίγγου
Αστυνομική
Διακοπές στη Βενετία
Κωμωδία
Διαμάντια
Κωμωδία
Δωρεάν διακοπές
Κωμωδία
Είμαι ακόμη εδώ
Δράμα
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Περιπέτεια
Ενας Αμερικάνος φίλος
Αστυνομική
Επαναστάτης χωρίς αιτία
Δράμα
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Δράσης
Ερωτική επιθυμία
Δράμα
Ευχαριστούμε για τη συναλλαγή σας
Δράμα
Ζιλ και Τζιμ
Δράμα
Ζούσε τη ζωή της
Δράμα
Η Αλίκη στις πόλεις
Δράμα
Η γκαρσονιέρα
Κωμωδία
Η επιστροφή
Ιστορική
Η ετυμηγορία
Δράμα
Η μεγάλη μέρα
Δράμα
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Περιπέτεια
Η νύχτα των Σαλτιμπάγκων
Δράμα
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Κωμωδία
Η περήφανη πριγκίπισσα (μεταγλωττισμένη)
Φαντασίας
Η τελευταία παράσταση
Δράμα
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Κωμωδία
Θεώρημα
Δράμα
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κωμωδία
Κονκλάβιο
Θρίλερ
Κοτόπουλο με δαμάσκηνα
Δράμα
Λεωφορείο ο Πόθος
Δράμα
Λίλο & Στιτς
Κωμωδία
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Δράσης
Μαζί
Επ. Φαντασίας
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Δράμα
Ματαντόρ
Θρίλερ
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Δράμα
Μίστερ Κλάιν
Αστυνομική
Νύχτα Αγωνίας
Μυστηρίου
Νύχτα δολοφόνων
Θρίλερ
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Περιπέτεια
Ο δελφινομικρούλης 2 (μεταγλωττισμένη)
Κιν. σχέδια
Ο ένοικος
Θρίλερ
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Φαντασίας
Ο Θίασος
Δράμα
Ο κύριος Αζναβούρ
Δράμα
Ο λόγος
Δράμα
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Περιπέτεια
Ο ταχυδρόμος
Κωμωδία
Ο τιμωρός
Θρίλερ
Ο ψυχίατρος μου τρελάθηκε
Κωμωδία
Οδός Μαλχόλαντ
Θρίλερ
Οι 12 ένορκοι
Αστυνομική
Οι άγριες μέρες μας
Δράμα
Οι γέφυρες του Μάντισον
Δράμα
Οι καταραμένοι
Δράμα
Οικουμενική γλώσσα
Κωμωδία
Οταν έρθει το φθινόπωρο
Δράμα
Παρθενόπη
Φαντασίας
Παρίσι-Τέξας
Δράμα
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Δράσης
Πώς να κλέψετε ένα εκατομμύριο δολάρια
Δράσης
Σε κοντινό πλάνο
Αστυνομική
Σκιές στο σκοτάδι
Θρίλερ
Σταυροί στο μέτωπο
Δράμα
Στρουμφάκια: Η ταινία (με υπότιτλους)
Περιπέτεια
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Περιπέτεια
Σύντομη ιστορία μιας οικογένειας
Θρίλερ
Τα κύματα της άνοιξης
Θρίλερ
Τα φτερά του έρωτα
Επ. Φαντασίας
Τα χρώματα του χρόνου
Κωμωδία
Ταιριάζουμε?
Κωμωδία
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Δράσης
Το 47
Δράμα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Κωμωδία
Το διπλανό δωμάτιο
Δράμα
Το κοράκι
Δράσης
Το μίσος
Δράμα
Το νησί
Θρίλερ
Το παγώνι
Κωμωδία
Το πάθος της Ζαν ντΑρκ
Δράμα
Το παιδί και το δελφίνι
Περιπέτεια
Το Πάρτι
Κωμωδία
Τρελές σφαίρες
Δράσης
Υπάρχω
Δράμα
Υπέροχες μέρες
Δράμα
Φερτην πίσω
Τρόμου
Φτηνά τσιγάρα
Κωμωδία
Χειμωνιάτικο φως
Δράμα
12 Angry Men
Αστυνομική
8½
Φαντασίας
A Streetcar Named Desire
Δράμα
Aimons-nous vivants
Κωμωδία
Alice in the Cities
Δράμα
Alphaville
Επ. Φαντασίας
Black Bag
Θρίλερ
Boy on a dolphin
Περιπέτεια
Brief History of a Family
Θρίλερ
Bring Her Back
Τρόμου
Cheap Smokes
Κωμωδία
Close-Up
Αστυνομική
Colours of Time
Κωμωδία
Conclave
Θρίλερ
Cul-de-sac
Θρίλερ
Cure
Αστυνομική
Day of the Fight
Δράμα
Diamanti
Κωμωδία
Dolphin Boy 2 (dubbed)
Κιν. σχέδια
Eden
Θρίλερ
El 47
Δράμα
Elio (dubbed)
Περιπέτεια
EO
Δράμα
Exist
Δράμα
F1: The Movie
Δράσης
Follemente
Κωμωδία
Gracie and Pedro: Pets to the Rescue (dubbed)
Δράσης
How to Steal a Million
Δράσης
How to Train Your Dragon (dubbed)
Δράσης
I'm Still Here
Δράμα
Il Postino
Κωμωδία
In the Mood for Love
Δράμα
Jamais sans mon psy
Κωμωδία
Jane Austen Wrecked my Life
Κωμωδία
Jules et Jim
Δράμα
Jungle Beat 2: The Past (dubbed)
Περιπέτεια
Jurassic World: Rebirth
Δράσης
Kyuka: Before Summer's End
Κωμωδία
La Haine
Δράμα
Le routard
Κωμωδία
Lilo & Stitch
Κωμωδία
Lilo & Stitch (dubbed)
Δράσης
Maria
Δράμα
Matador
Θρίλερ
Materialists
Κωμωδία
Mission: Impossible - The Final Reckoning
Δράσης
Mogwai: If the Stars Had a Sound
Ντοκιμαντέρ
Monsieur Aznavour
Δράμα
Monsieur Klein
Αστυνομική
Mulholland Drive
Θρίλερ
My Favourite Cake
Κωμωδία
My Life to Live
Δράμα
Ordet
Δράμα
Our Wildest Days
Δράμα
Paddington In Peru (dubbed)
Περιπέτεια
Paisan
Δράμα
Paris, Texas
Δράμα
Parthenope
Φαντασίας
Paths of Glory
Δράμα
Peacock
Κωμωδία
Perfect Days
Δράμα
Plein Soleil
Αστυνομική
Poulet aux prunes
Δράμα
Quand vient l'automne
Δράμα
Rebel without a Cause
Δράμα
Repulsion
Θρίλερ
Sawdust and Tinsel
Δράμα
Shayda
Δράμα
She Rides Shotgun
Θρίλερ
Small Things Like These
Δράμα
Smurfs (dubbed)
Περιπέτεια
Smurfs (subbed)
Περιπέτεια
Sorry, Baby
Κωμωδία
Spellbound
Μυστηρίου
Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring
Δράμα
Superman
Δράσης
Take a Trip
Ντοκιμαντέρ
Teorema
Δράμα
Thank You for Banking with Us
Δράμα
The American Friend
Αστυνομική
The Apartment
Κωμωδία
The Bridges of Madison County
Δράμα
The Crow
Δράσης
The Damned
Δράμα
The Exterminating Angel
Φαντασίας
The Fantastic Four: First Steps
Δράσης
The Home
Θρίλερ
The Last Picture Show
Δράμα
The Man Who Knew Too Much
Περιπέτεια
The Marching Band
Κωμωδία
The Naked Gun
Δράσης
The Party
Κωμωδία
The Passion of Joan of Arc
Δράμα
The Penguin Lessons
Δράμα
The Proud Princess (dubbed)
Φαντασίας
The Return
Ιστορική
The Room Next Door
Δράμα
The Tenant
Θρίλερ
The Travelling Players
Δράμα
Tie Me Up! Tie Me Down!
Αστυνομική
Together
Επ. Φαντασίας
Universal Language
Κωμωδία
Venise n'est pas en Italie
Κωμωδία
Vermiglio
Δράμα
Vertigo
Αστυνομική
Viridiana
Κωμωδία
Waves
Θρίλερ
Weapons
Τρόμου
Wings of Desire
Επ. Φαντασίας
Winter Light
Δράμα
Women on the Verge of a Nervous Breakdown
Κωμωδία
Yungblud: Are You Ready, Boy?
Ντοκιμαντέρ
Τhe Verdict
Δράμα
8 ½
Φαντασίας
EO
Δράμα
F1: Η ταινία
Δράσης
Maria
Δράμα
Mogwai: Ο ήχος των άστρων
Ντοκιμαντέρ
Shayda
Δράμα
Sorry, Baby
Κωμωδία
Superman
Δράσης
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
Δράσης
The Home
Θρίλερ
Weapons
Τρόμου
Αγάπη = Τρέλα
Κωμωδία
Αλφαβίλ
Επ. Φαντασίας
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας... και Ανοιξη