Quantum of Solace: Είδαμε το νέο Βond!

Το «Quantum of Solace» είναι μια εξαιρετική ταινία περιπέτειας. Όπως όμως και το "Casino", είναι ένα μέτριο Bond film για όσους δεν είναι έτοιμοι να δεχτούν ένα "νέο Βond". Όποιος μπορεί να σκεφτεί καλύτερο ενσαρκωτή του νέου 007 από το Ντάνιελ Γκρεγκ, ας δει γερμανικό εξπρεσιονισμό.   
Quantum of Solace: Είδαμε το νέο Βond!
Πριν από δύο χρόνια, οι οπαδοί ενός συγκεκριμένου βρετανού υπερπράκτορα είχαν την τύχη να δουν στη μεγάλη οθόνη τη μεταφορά του πρώτου βιβλίου της σειράς κατασκοπικών περιπετειών του Ίαν Φλέμινγκ, «Casino Royale».

Και για μπόνους, έναν ολοκαίνουργιο σταρ, τον τραχύ και ασουλούπωτο Ντάνιελ Κρεγκ, ο οποίος μπήκε δυναμικά στη σφαίρα της μακροχρόνιας διαμάχης για τον καλύτερο κινηματογραφικό Τζέιμς Μποντ. Το «Quantum of Solace», ξεκινά λίγη ώρα μετά το τέλος του «Casino Royale» και γίνεται έτσι το πρώτο πραγματικό σίκουελ στην ιστορία της σειράς, ολοκληρώνοντας την αναδρομή στη γέννηση του γνωστού ήρωα.

Koντολογίς, ο Μποντ είναι τσαντισμένος καθώς οδεύει σε μια συνάντηση με την «Μ» (Τζούντι Ντεντς) και τον αιχμάλωτο πλέοn κ.Γουάιτ. Καθ' οδόν, του την πέφτουν κάτι τύποι με τ' αυτοκίνητά τους, απ' τους οποίους θ' απαλλαγεί ύστερα από ένα εντυπωσιακό κυνηγητό στους δρόμους της Σιένα. Γρήγορα όμως, αυτός κι η «Μ», ανακαλύπτουν ότι τα πράγματα δεν είναι καθόλου απλά και τη ζωή τους θα δυσκολεύει πάντα μια σκιώδης οργάνωση με μάτια κι υποχείρια παντού.

Το κυνηγητό είναι εκ νέου αναπόφευκτο, αυτή τη φορά «παρκουράτο» πάνω στις ιταλικές στέγες και το ίδιο εντυπωσιακό με το πρώτο. Αφού δίνει τέλος και σ' αυτό, ο Μποντ ακολουθεί τα στοιχεία κι έτσι βρίσκεται στην Αϊτή, όπου μπλέκει με την Καμίλ (Όλγα Κουριλένκο), μια ατίθαση νέα που ψάχνει εκδίκηση και τον Ντομινίκ Γκριν (Ματιέ Αμαλρίκ), έναν διεθνούς δράσης «διεκπεραιωτή» με μια οικολογική οργάνωση για βιτρίνα.

Εκεί, ο Μποντ αποκλίνει απ' τον αρχικό του στόχο, την εκδίκηση για το φόνο της Βέσπερ Λιντ, κι ασχολείται με μια πολύ μοντέρνα συνωμοσία που περιλαμβάνει ένα στρατιωτικό πραξικόπημα, την αγορά του πετρελαίου και τ' αποθέματα νερού μιας ολόκληρης χώρας. Τι άλλο του μένει απ' το να το πάρει απόφαση και να καθαρίσει τη μπουγάδα για λογαριασμό όλων μας... 

        [ το trailer της ταινίας]  


Χωρίς να χάσει ούτε λεπτό, ο Μαρκ Φόρστερ και οι σεναριογράφοι του μας δίνουν εξαρχής μια γεύση γι' αυτό που θ' ακολουθήσει, μια καθαρή, ανόθευτη ταινία δράσης. Το κυνηγητό στις στέγες της Σιένα κι ο τρόπος που καταλήγει είναι τόσο άψογα κινηματογραφημένο, που σε καθηλώνει και σου ανοίγει την όρεξη για τη συνέχεια. Ο Νταν Μπράντλεϊ, συντονιστής της δράσης στα δύο τελευταία σίκουελ της εκπληκτικής σειράς ταινιών «Bourne», είναι κι εδώ υπεύθυνος για τα 106 λεπτά γεμάτα από κυνηγητά, πιστολίδια, κλωτσομπουνίδια κι εκρήξεις.

Ενδιάμεσα, αφιερώνεται και κάποιος χρόνος στο χτίσιμο των χαρακτήρων, την εξέλιξη της πλοκής και φυσικά το φλερτ. Για έναν κλασικό οπαδό, έναν πιουρίστα, το πακέτο ίσως να μην είναι το πιο κατάλληλο.Υπάρχει όμως ένας τουλάχιστον λόγος να συγχωρήσει τους δημιουργούς: η επιλογή του Ντάνιελ Κρεγκ.

Ο βρετανός ηθοποιός έχει εμφυσήσει πραγματική ζωή σ' ένα ρόλο παρωχημένο και παγιδευμένο στα ίδια του τα στερεότυπα —όσο απολαυστικά κι αν είναι αυτά. Ίσως έχει να κάνει με το ότι παρακολουθούμε το πλάσιμο του ήρωα από ατίθασο κι αγριεμένο τσαμπουκά σε σωστό υπερατλαντικό πράκτορα, αλλά έχω την εντύπωση πως ο Κρεγκ είναι εν δυνάμει ένας Μποντ όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί. Δε διστάζει να βουτήξει στη λάσπη, να παλέψει χωρίς κανόνες ή να σκοτώσει. Είναι παρορμητικός και το σπουδαιότερο, είναι γεμάτος οργή και το ξέρει. Ο Ντάνιελ Κρεγκ ταιριάζει απόλυτα σ' αυτό το προφίλ (πιο πολύ κι απ' την πρώτη του εμφάνιση), είναι πιστευτός και γεμάτος από ενέργεια έτοιμη να εκραγεί στην οθόνη. Το καλύτερο; Δε δίνει δεκάρα για το τι ποτό πίνει.

Η Όλγα Κουριλένκο, μαυρισμένη και μαχητική, δεν καταφέρνει δυστυχώς να ρίξει τον Τζέιμς. Το λουκούμι κερδίζει η Τζέμα Άντερτον στο ρόλο της πρακτόρισσας που καλείται να τον επαναφέρει στην τάξη, όμορφη και γλυκύτατη, όχι όμως αρκετή για να σβήσει την Όλγα απ' τη μνήμη μας. Η Τζούντι Ντεντς κι ο Τζιανκάρλο Τζιανίνι τα βγάζουν πέρα σα σωστοί βετεράνοι, ενώ ο Τζέφρι Ράιτ κλέβει λίγο χρόνο στην επανεμφάνισή του ως πράκτορας Φέλιξ Λέιτερ, της CIA. Ο κακός της υπόθεσης, ένας αντιπαθητικός κι υπεροπτικός Ματιέ Αμαλρίκ, το παλεύει όσο μπορεί, αλλά δεν πείθει ότι αποτελεί ικανό αντίπαλο για τον Μποντ.

Σε γενικές γραμμές, η ταινία κάνει και μια προσπάθεια για επίκαιρο πολιτικοοικονομικό σχόλιο, απλοϊκή κατά βάση, με το εν λόγω πραξικόπημα να μαγειρεύεται στη Βολιβία και την κυρίαρχη σεναριακή αιχμή να στρέφεται κατά μιας γενικότερης τάσης τυφλής αγιοποίησης όσων χαρακτηρίζονται οικολογικά. Εντάξει, η πλοκή είναι κάπως «χαλαρή», αλλά ο ρυθμός δεν μας αφήνει να το πολυσκεφτούμε. Ο Μποντ πέφτει μονίμως σε στριμόκωλες καταστάσεις, μέχρι που κι η «Μ» τον κυρήσσει δημόσιο κίνδυνο, δίνοντάς του την ευκαιρία να βρεθεί μόνος εναντίον όλων.

Το «Quantum of Solace» είναι απόλυτα διασκεδαστικό, λιτό στη διάρκεια και γενναιόδωρο στη δράση, μ' έναν πολύ καλό ηθοποιό για βιτρίνα. Καλή τους συνέχεια...

Βγαίνουν ακόμα:

- Το πολύ καλό βρετανικό δράμα του Τζον Κρόουλι,«Boy A», η νέα κομεντί του Κριστόφ Μπαρατιέ, «Paris 36», το βραζιλιάνικο δράμα του Κάου Χάμπουργκερ «The Year My Parents Went on Vacation» και το «Flash of Genious», βασισμένο στην αληθινή ιστορία του εφευρέτη Ρόμπερτ Κερνς που τα έβαλε με όλη την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Λουκάς Τσουκνίδας

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v