Deja-Vu: Θρίλερ, επιστημονική φαντασία και δράση

Θρίλερ, επιστημονική φαντασία ή ταινία δράσης; Το ”Deja-Vu” είναι και τα τρία. Ο σκηνοθέτης Τόνι Σκοτ υπηρετεί καλά το σενάριο προσφέροντας τεχνική αρτιότητα και εγγυημένη οπτική εμπειρία στην διασκεδαστική αυτή ταινία που σίγουρα δεν περιλαμβάνεται στις ”κουλτουριάρικες”.
Deja-Vu: Θρίλερ, επιστημονική φαντασία και δράση

Οι Τζέρι Μπρουκχάιμερ και Τόνι Σκοτ, υπογράφουν την ταινία δράσης της εβδομάδας, ένα θρίλερ με ισχυρές δόσεις επιστημονικής φαντασίας με τον τίτλο ”Deja-Vu”.

Όταν βλέπεις κάτι που νομίζεις ότι το έχεις ξαναδεί, είναι απλά ο χρόνος που σου παίζει παιχνίδια και πάνω σ’ αυτά έρχονται να παίξουν οι δυο διάσημοι κατασκευαστές χολιγουντιανής δράσης.

Μία πολύνεκρη έκρηξη σε ένα πλοίο στο Μισισιπή, φέρνει τον υπάλληλο της αντιτρομοκρατικής Νταγκ Κάρλιν στη Νέα Ορλεάνη για να εξιχνιάσει την υπόθεση. Όταν βρει κάποια σύνδεση του συμβάντος με το φόνο μιας γυναίκας λίγο πριν, οι συνάδελφοί του από το FBI τον στρατολογούν και τον εισάγουν σε ένα καλά κρυμμένο επιστημονικό μυστικό, το πρόγραμμα ”Παράθυρο στο χρόνο”.

Μέσω αυτού, γυρίζει πίσω στο χρόνο 4 μέρες και 6 ώρες προσπαθώντας να σώσει την γυναίκα, που ασκεί επάνω του μια περίεργη γοητεία και ν’ αποτρέψει το μοιραίο...

Με την έκρηξη και το κυνηγητό με τ’ αυτοκίνητα ο Τόνι Σκοτ δίνει τα διαπιστευτήριά του κι έτσι στον υπόλοιπο χρόνο της ταινίας ασχολείται πιο πολύ με το σενάριο παρά με τις ασκήσεις στιλ τύπου ”Ντόμινο”.

Ένα σενάριο, που προσπαθεί και καταφέρνει εν μέρει να απομακρύνει την προσοχή από τα όποια κενά του και να εστιάσει στην εμμονή του πράκτορα Κάρλιν με τη νεκρή γυναίκα και τα όποια μπερδεμένα φιλοσοφικά ερωτήματα εγείρονται από την προσπάθεια του ήρωα να αλλάξει τον ρου των πραγμάτων επιστρέφοντας πίσω στο χρόνο. Η έκρηξη φυσικά, αποδίδεται για ακόμη μια φορά σε τρομοκράτες, έτσι για να μη ξεχνάμε ποιος είναι ο κύριος εχθρός της ανθρωπότητας.

Ο Ντένζελ Γουάσινγκτον ξεχωρίζει μέσα στο αδιάφορο αντρικό καστ μόνο και μόνο για το ότι παίζει τον πιο γνώριμό του ρόλο και είναι απόλυτα οικείος, ενώ αρκετά καλή είναι η Πόλα Πάτον στο ρόλο της νεκρής γυναίκας-κλειδί.

Η τεχνική αρτιότητα είναι εγγυημένη και η οπτική εμπειρία έχει τη σφραγίδα Σκοτ.

Οι υπόλοιπες

Η ”Uranya” είναι η επιστροφή του Κώστα Καπάκα, που συνεχίζει στον ίδιο νοσταλγικό τόνο με το ”Πέπερμιντ”. Βγαίνει ακόμα και το ”Arivederci, amore, ciao” ένα αρκετά καλό Ιταλικό νουάρ με τον Μικέλε Πλασίντο σε ένα γλαφυρό ρόλο.

Αλλες νέες εμφανίσεις είναι η θρησκευτική ταινία για τον Ιησού ”The Nativity Story”, η απαραίτητη χριστουγεννιάτικη κωμωδία ”Deck the Halls”, η Γαλλική ταινία τρόμου ”Ils” και η ταινία που άδειασε την αίθουσα στις νύχτες πρεμιέρας ”The last porn movie”.

Λουκάς Τσουκνίδας

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v