Εύκολες ταινίες από «δύσκολους» σκηνοθέτες

Θες να γνωρίσεις τον μαγικό κόσμο των σινεφίλ ταινιών, αλλά… φοβάσαι να μπεις στα βαθιά; Εμείς είμαστε εδώ για να σε μυήσουμε στο έργο μεγάλων δημιουργών.
Εύκολες ταινίες από «δύσκολους» σκηνοθέτες

Οι σινεφίλ ταινίες είναι όπως το γυμναστήριο για τους αρχάριους. Πρέπει να ξεκινήσεις πρώτα από πράγματα που ξέρεις να κάνεις, απλές ασκήσεις για να συνηθίσει το σώμα σου και να μπει χωρίς προβλήματα στο επόμενο στάδιο.

Δε γίνεται για παράδειγμα να βάλεις να δεις με το… καλημέρα την Έβδομη Σφραγίδα του Μπέργκμαν ή το Οδός Μαλχόλαντ του Ντέιβιντ Λιντς, χωρίς να έχεις πάρει πρώτα μια πιο «μέινστριμ» γεύση από αυτούς τους σκηνοθέτες.

Ιδού λοιπόν μερικές ταινίες από «δύσκολους» δημιουργούς, αρκετά εύπεπτες για τον μέσο θεατή, που θα σε βάλουν σιγά σιγά στο κλίμα.

Wild at Heart – Ντέιβιντ Λιντς (1990)



Τον Λιντς είτε θα τον μισήσεις είτε θα τον λατρέψεις. Το τι από αυτά θα γίνει εξαρτάται σημαντικά από ποια ταινία του θα δεις πρώτα. Ξεκίνα σιγά σιγά να μπαίνεις στον ονειρεμένο κόσμο του με την Ατίθαση Καρδιά, ίσως το πιο «βατό» φιλμ του σκηνοθέτη, ένα βίαιο παραμύθι για ερωτευμένους, ένα ανισόρροπο road movie, γεμάτο σκηνές σκηνοθετικό μεγαλείου, που κέρδισε πανάξια Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες το 1990.

Good Will Hunting – Γκας Βαν Σαντ (1997)



Ο σκηνοθέτης στον οποίο το ανεξάρτητο σινεμά χρωστάει ταινιάρες όπως το «Drugstore Cowboy», το «Mala Noche», το «Δικό μου Αϊντάχο» και τον «Ελέφαντα», δεν θεωρείται εύκολος. Όμως ο  Ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ είναι μια πανανθρώπινη ταινία, ένα κινηματογραφικό μάθημα ζωής για όλους και από εκείνα τα έργα που μπορούν να σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο. Όσκαρ σεναρίου (Ματ Ντέιμον και Μπεν Άφλεκ) και δεύτερου ανδρικού ρόλου για τον εκπληκτικό Ρόμπιν Ουίλιαμς.

Σκηνές από έναν γάμο – Ίνγκμαρ Μπέργκμαν (1974)



Ο Μπέργκμαν είναι ένας τεράστιος σκηνοθέτης που οφείλεις να γνωρίσεις, όμως μην πας κατευθείαν στα βαθιά. Ξεκίνα με αυτό το αριστούργημα πάνω στον διαμελισμό της σύγχρονης οικογένειας, μια σπουδή πάνω στην έλλειψη επικοινωνίας των ανθρώπων, την οποία ο τεράστιος σουηδός καταγράφει με μαεστρία, παίρνοντας το καλύτερο από την μούσα του Λιβ Ούλμαν. Και μετά κάτσε και συλλογίσου ήρεμα τον γάμο ή τη σχέση σου.

Belle de jour – Λουί Μπουνιουέλ (1967)



Ο βαθιά σουρεάλ κόσμος του Μπουνιουέλ δεν είναι για όλους. Το σινεμά του ισπανού μετρ έχει μπόλικα επίπεδα ανάγνωσης. Αν όμως θες να γνωρίσεις ένα κομμάτι του, χωρίς να χαωθείς, τότε η Ωραία της Ημέρας αποτελεί το ιδανικότερο ορεκτικό. Η πραγματικότητα με τη φαντασία μπλέκονται υποδειγματικά, αλλά όχι ακατανόητα, όλες οι εμμονές και τα φετίχ του σκηνοθέτη είναι εδώ και η Κατρίν Ντενέβ είναι πολύ απλά ένα χάρμα οφθαλμών και αισθήσεων.

Δαμάζοντας τα Κύματα – Λαρς Φον Τριερ (1996)



Ανατρεπτικός, προκλητικός, σκληρός και δύσκολος, ο Τρίερ κάνει γενικά ένα ιδιαίτερο, εσωτερικό σινεμά που δεν απευθύνεται στον απλό θεατή. Ξεκίνα την είσοδό σου στον νοσηρό του κόσμο με αυτό το λυρικό αριστούργημα, με την εκπληκτική Έμιλι Ουότσον σε μια σπαραξικάρδια ερμηνεία που θα σε στιγματίσει. Μέγα ειδικό βραβείο στο Φεστιβάλ Καννών για μια ταινία – ύμνο στον έρωτα και την αγάπη για τη ζωή.  

Άγνωστος Κόσμος – Τέρενς Μάλικ (2005)



Ιμπρεσιονιστής, ποιητής, δυσνόητος, αφαιρετικός, ονειροπόλος, ο Τέρενς Μάλικ αποτελεί μια από τις πιο ιδιαίτερες περιπτώσεις σκηνοθέτη του αμερικάνικου σινεμά. Οι ταινίες του κατά πλειοψηφία είναι γρίφοι (βλ. Δέντρο της Ζωής), όμως ο Άγνωστος Κόσμος αποτελεί μια προσιτή σινεφίλ εμπειρία για τις μάζες, γεμάτη λυρισμό, υπέροχα κάδρα και εξαιρετική μουσική υπόκρουση, με επίκεντρο την αληθινή ιστορία της έφηβης πριγκίπισσας Ποκαχόντας.

Eastern Promises – Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ (2007)



Ο δεξιοτέχνης του body horror Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις  για τους εναλλακτικούς σινεφίλ που έχουν δει τα σοκαριστικά και ανεξήγητα αλλόκοτα «Existenz», «Crash» και «Videodrome». Για όσους όμως θέλουν να γνωρίσουν… λάου λάου τον κόσμο του, οι Επικίνδυνες Υποσχέσεις είναι ένα σφιχτοδεμένο, κρονενμπεργκικό, αλλά εύπεπτο γκανγκστερικό δράμα και με έναν υπέροχο Βίγκο Μόρτενσεν στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v