Νέα 48ωρη απεργία ανακοίνωσαν οι οδηγοί ταξί – Κλιμακώνεται η κόντρα με Κυρανάκη

Σε νέα απεργία προχωρούν οι οδηγοί ταξί, ζητώντας νομοθετικές ρυθμίσεις και αυξήσεις στα κόμιστρα και στο όριο του αφορολόγητου εισοδήματος.

Νέα 48ωρη απεργία ανακοίνωσαν οι οδηγοί ταξί – Κλιμακώνεται η κόντρα με Κυρανάκη

Νέα 48ωρη απεργία ανακοίνωσαν οι οδηγοί Ταξί της Αθήνας, κλιμακώνοντας την αντιπαράθεση με τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, Κώστα Κυρανάκη, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Βήματος.

Έτσι, χωρίς ταξί θα μείνει η Αθήνα από τις 06:00 το πρωί της Τετάρτης 28 Μαΐου έως τις 06:00 το πρωί της Παρασκευής 30 Μαΐου.

Οι οδηγοί ταξί προχωρούν σε κινητοποιήσεις, κατηγορώντας τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών για απαξίωση του διαλόγου με τους θεσμικούς εκπροσώπους του κλάδου. Όπως αναφέρει το Βήμα, η απόφαση για απεργία προέκυψε μετά την επανειλημμένη άρνηση του υπουργού να συναντηθεί με το προεδρείο του ΣΑΤΑ, την ώρα που επιλέγει να συνομιλεί με στελέχη της ΠΟΕΙΑΤΑ, τα οποία οι συνδικαλιστές χαρακτηρίζουν ως «ήπια».

Τα αιτήματα των οδηγών Ταξί, σύμφωνα με την ανακοίνωσή τους:

Ζητάμε άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026.

Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. Ταξί, είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί μόνο φορολογικά βάρη.

Ζητάμε ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ. αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.

Αυστηρότερες ποινές και ελέγχους για την πειρατεία.

Θέλουμε σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.

Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας.

Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.

Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.

Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.

Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.

Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.

Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.

Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των Ταξί.

Ο αγώνας μας είναι και ενάντια στην ακρίβεια και του κόστους ζωής που καταπνίγει το εισόδημα μας.

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΚΟΡΟΙΔΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΖΗΤΑΜΕ ΑΜΕΣΑ ΛΥΣΕΙΣ

Το προεδρείο του ΣΑΤΑ πιστό στις αξίες που πρεσβεύει έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα διαλόγου με τον κ. Κυρανάκη. Το προεδρείο του ΣΑΤΑ απέστειλε την Δευτέρα 20 Μαΐου 2025 ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Μητσοτάκη ζητώντας συνάντηση μαζί του ώστε να βρεθούν άμεσα λύσεις στα βασικότερα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ.

ΟΙ ΤΑΞΙΤΖΗΔΕΣ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΟ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ

Για τις επερχόμενες δράσεις θα ενημερωθείτε με νεότερη ανακοίνωση.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v