Δοκιμάζουμε τη νέα γενιά του Opel Astra Sports Tourer στο Πόρτο της Πορτογαλίας και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Παλαιότερο των 360 ημερών
αποστολή στην Πορτογαλία του Σπύρου Ρέκκα
Τι ζητά ένας απαιτητικός οικογενειάρχης με μεγάλες μεταφορικές ανάγκες από το αυτοκίνητο του; Κατ’αρχήν θέλει μεγάλους και ευμετάβλητους χώρους. Οδική συμπεριφορά και ασφάλεια στο ανώτερο επίπεδο και βέβαια χαμηλό κόστος χρήσης.
Όλα αυτά τα στοιχεία και μάλιστα σε πολύ υψηλό επίπεδο τα προσφέρει η νέα γενιά του Opel Astra Sports Tourer. Το γερμανικό στέσιον βάγκον που οδήγησα στο Πόρτο της Πορτογαλίας, είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.
Η Opel, εκμεταλλεύτηκε την εμπειρία της στην κατασκευή αυτοκινήτων στέσιον βάγκον και δημιούργησε μια πρόταση η οποία έχει υψηλά στάνταρ. Το νεότερο μέλος της νέας γενιάς στέσιον βάγκον ακολουθεί την παράδοση στην οποία η Opel παραμένει πιστή από τότε που λανσαρίστηκε το πρώτο Kadett A CarAvan το 1963. Μέχρι τώρα, 5,4 εκατομμύρια από τις πωλήσεις 24+ εκατομμυρίων Kadett και Astra αφορούν εκδόσεις στέσιον βάγκον. Το νέο Astra Sports Tourer είναι η 10η γενιά. Υιοθετεί τα ίδια πρωτοποριακά χαρακτηριστικά που γνωρίσαμε στην 5θυρη έκδοση. Επέλεξα την έκδοση που θα ήθελα να αγοράσω γιατί προσφέρει μεγάλη ποσότητα ισχύος και εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ειχα στα χέρια μου ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο με κινητήρα 1.600 κ.εκ. Biturbo CDTI. Αυτό το εξελιγμένο μοτέρ αποτελεί το καμάρι της μάρκας και είναι ένα σύνολο που αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα της πετρελαιοκίνησης.
Το νέο μέλος της οικογένειας των ντίζελ είναι ο κορυφαίος υπερτροδοφοτούμενος κινητήρας με δύο υπερσυμπιεστές. Αποδίδει 160 ίππους και επιπλέον χαρίζει μεγάλη ποσότητα ροπής, 35,2 χλγμ. απο τις 1.500 σ.α.λ. Η υπεροχή του κινητήρα common rail είναι αποτέλεσμα της σειριακής υπερσυμπίεσης. Ένας μικρός υπερσυμπιεστής VGT (τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας) είναι υπεύθυνος για την απόκριση χωρίς υστέρηση τούρμπο στις χαμηλές στροφές. Το Astra Sports Tourer με τον 1.6 BiTurbo κάτω από το καπό χρειάζεται μόνο 8,1΄΄ για να επιταχύνει από 80 στα 120 χλμ./ωρα. Εκτός από ισχυρός εντυπωσιάζει και με την οικονομία του - σε συνδυασμό με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, Start/Stop και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης χρειάζεται μόνο 4,1 λίτρα / 100 χλμ. Εκπομπές CO2 109 γραμ./χλμ. Στην διαδρομή προς το Pinhao Quinta do Bomfim, το μοτέρ ξεδίπλωσε τις αρετές του και έδωσε χωρίς να πιεστεί απαγορευτικές ταχύτητες στο στέσιον βάγκον. Από χαμηλά έχει ισχύ αλλά το πιο σημαντικό στοιχείο που κάνει την διαφορά είναι η μεγάλη ποσότητα ροπής. Στις ανηφορικές διαδρομές οι επιταχύνσεις είναι εντυπωσιακές και εξασφαλίζουν εύκολη κίνηση. Η μεγάλη ποσότητα ισχύος και ροπής είναι τα εχέγγυα για την ασφαλή κίνηση του αυτοκινήτου ακόμη και όταν είναι φορτωμένο με τέσσερις επιβάτες και αποσκευές. Η αποστολή του είναι να μεταφέρει μεγάλη ποσότητα φορτίου. Μου έκανε εντύπωση και η πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Οι νέες ρυθμίσεις του επιμηκυμένου πλαισίου, οι αναβαθμισμένες αναρτήσεις και το βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης συμβάλουν στην επίτευξη καλών οδηγικών χαρακτηριστικών. Στις στροφές η ουρά ακολουθεί την πορεία του αυτοκινήτου με υποδειγματικό τρόπο. Το Astra Sports Tourer βασίζεται σε μία νέα αρχιτεκτονική οχήματος που το κάνει έως 190 κιλά ελαφρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο.
Όπως η πεντάθυρη έκδοση, το Astra Sports Tourer διατίθεται με υπηρεσίες της Opel OnStar και τα νέα συστήματα infotainment IntelliLink προσφέροντες υπερσύγχρονες και ποικίλες λύσεις συνδεσιμότητας. Το ίδιο ισχύει και για τα πολυάριθμα χαρακτηριστικά ασφάλειας και υποστήριξης μαζί με στοιχεία εξοπλισμού μέχρι πρότινος γνωστά από αυτοκίνητα υψηλότερων κατηγοριών. Η τελευταία γενιά Sports Tourer έχει τις ίδιες σχεδόν διαστάσεις με το απερχόμενο μοντέλο, με μήκος 4.702 χιλ., πλάτος 1.871 χιλ. και ύψος 1.510 χιλ. – ωστόσο, προσφέρει πολύ περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Ο οδηγός απολαμβάνει +26 χιλ. στον περιοχή της κεφαλής, και οι πίσω επιβάτες +28 χιλ. περισσότερο χώρο στην περιοχή των ποδιών – δύο πειστικές βελτιώσεις για αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης στο ταξίδι. Επιπλέον, μπορεί τώρα να μεταφέρει φορτία έως 1.630 λίτρα (+80 λίτρα) χάρη στην αποδοτική διάταξη των χώρων. Η Opel προσφέρει μία πρακτική καινοτομία για το νέο Astra Sports Tourer, που θα βοηθά σε καθημερινή βάση. Για πρώτη φορά, η πίσω πόρτα ανοίγει χωρίς άγγιγμα ή τηλεχειρισμό. Σε συνδυασμό με το σύστημα “Keyless Open” μία ελαφριά κλωτσιά κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα είναι αρκετή για να ανοίξει η πίσω πόρτα. Μία ελαφρά κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα θα κλείσει την πόρτα. Το έξυπνο σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει οποιοδήποτε εμπόδιο και σταματά το μηχανισμό σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Επιπλέον, η πίσω πόρτα μπορεί να ανοίγει με ένα διακόπτη στην πλευρά της πόρτας του οδηγού ή μέσω του τηλεχειριστηρίου του κλειδιού. Η τιμή της εκδοσης 1.6 BiTurbo ανέρχεται στα 26.700 ευρώ. Διατίθεται και με άλλους κινητήρες, βενζίνη 1.000 κ.εκ.105 ίππων, ντίζελ 1.600 κ.εκ. απόδοσης 110 ίππων και ντίζελ 1.600 κ.εκ. 136 ίππων. Οι τιμές των βασικών εκδοσεων, 1.0 20.300 ευρώ, 1.6 110 21.100 ευρώ και 1.6 136 23.500 ευρώ.