ΔΙΑΤΡΟΦΗΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ

Τρώγοντας έρχεται η… πείνα: Τροφές που ανοίγουν την όρεξη

Γιατί, ενώ προσέχετε τη διατροφή σας και ακολουθείτε τον κανόνα των μικρών γευμάτων, υπάρχουν μέρες που πεινάτε σαν λύκος, και άλλες που δεν θέλετε καν βραδινό; Το ένοχο μυστικό κρύβεται στα συστατικά των γευμάτων σας.

Τρώγοντας έρχεται η… πείνα: Τροφές που ανοίγουν την όρεξη

Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί υπάρχουν μέρες που πεινάτε ελάχιστες ώρες μετά το μεσημεριανό σας γεύμα, και άλλες που δεν θέλετε παρά μόνο μια ελαφριά φρουτοσαλάτα για βραδινό; Όχι, δεν φταίνε οι ορμόνες, οι συναστρίες και… ο καιρός. Φταίει το είδος των τροφών που καταναλώνετε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Μία μικρή σοκολάτα ή τρία-τέσσερα κρακεράκια στο γραφείο, επί παραδείγματι, μπορεί να σας κάνουν να ξεχνάτε την απογευματινή λιγούρα, συμβάλλουν όμως και στο να φτάσετε σπίτι το βράδυ πεινασμένοι και να παραγγείλετε δύο σουβλάκια και μία μερίδα πατάτες, αναρωτώμενοι γιατί πεινάτε τόσο πολύ.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Κάλλια Γιανιτσοπούλου, Kλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, «υπάρχουν τροφές οι οποίες αν καταναλωθούν μέσα στην ημέρα έχουν την ιδιότητα να ανοίγουν την όρεξη και να οδηγούν σε περαιτέρω κατανάλωση φαγητού, πέραν του φυσιολογικού. Είναι σημαντικό για όσους επιθυμούν να ρυθμίσουν το βάρος τους να γνωρίζουν ποιες είναι αυτές οι τροφές έτσι ώστε να τις καταναλώνουν με την κατάλληλη συχνότητα ανάλογα με τον στόχο τους».

Ποιες είναι λοιπόν οι τροφές με… ορεξιογόνο δράση, σύμφωνα με την διατροφολόγο;

Τροφές που περιέχουν μονογλουταμινικό νάτριο (MSG): To μονογλουταμινικό νάτριο αποτελεί σύνηθες συντηρητικό τυποποιημένων τροφών όπως τα πατατάκια, τα κράκερ, το κινέζικο φαγητό και τα έτοιμα γεύματα εμπορίου. Το μονογλουταμινικό νάτριο έχει την ιδιότητα να αυξάνει απότομα τα επίπεδα της γλυκόζης, τα οποία στη συνέχεια πέφτουν γρήγορα και το άτομο ζητάει περισσότερη τροφή για να αναπληρώσει την ενέργειά του.

Τροφές πλούσιες σε ζάχαρη, όπως η σοκολάτα, τα σιροπιαστά γλυκά, οι πάστες, τα μπισκότα κ.ά.: Η ζάχαρη είναι η τροφή εκείνη που ανεβάζει άμεσα τη γλυκόζη στο αίμα και έπειτα τη ρίχνει απότομα και ως εκ τούτου το άτομο θέλει περισσότερη ζάχαρη για να έχει πάλι το ευχάριστο απότομο ανέβασμα της γλυκόζης. Γι’ αυτό το λόγο τα άτομα που καταναλώνουν γλυκά θέλουν ολοένα και μεγαλύτερη ποσότητα για να ικανοποιήσουν την ανάγκη τους. Η κατανάλωση ζάχαρης οδηγεί σχεδόν πάντα σε περισσότερη ζάχαρη.

Τροφές που περιέχουν γλυκάνισο όπως ψωμί ή κουλουράκια με γλυκάνισο και ούζο έχουν ήπια ορεξιογόνο δράση. 

Κατανάλωση μυρωδικών όπως σκόρδο, κάρδαμο, πιπέρι, γαρίφαλλο και τζίντζερ. Ιδιαίτερα η πιπερόριζα θεωρείται ιδανικό ορεξιογόνο για τα μικρά παιδιά.

Τροφές πλούσιες σε απλούς υδατάνθρακες όπως λευκό ψωμί, ρύζι και λευκά μακαρόνια όταν καταναλώνονται σε ποσότητα και με μεγάλη συχνότητα οδηγούν σε μεγαλύτερη κατανάλωση υδατανθράκων. Για να αποφευχθεί η αυξημένη επιθυμία για περισσότερους υδατάνθρακες καλό είναι να καταναλώνονται αμυλούχα προϊόντα ολικής άλεσης όπως το άγριο ρύζι, τα μακαρόνια ολικής άλεσης και το ψωμί ολικής άλεσης.

Τροφές πλούσιες σε λιπαρά όπως τυριά με περισσότερα από 40% λιπαρά, κρέμα γάλακτος, τηγανιτά εδέσματα ανοίγουν την όρεξη. Καλό είναι να καταναλώνονται μαζί με μια καλή πηγή φυτικών ινών (όπως μια πράσινη σαλάτα) προκειμένου να δυσαπορροφάται ένα μέρος των λιπαρών και να έχουν χαμηλώτερο γλυκαιμικό δείκτη έτσι ώστε να μην οδηγούν το άτομο στο ψυγείο γρήγορα.

Πηγή: Iatronet.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Μην τον φοβάσαι τον πλούσιο. Τον γιο της πλύστρας να φοβάσαι."

Βλαδίμηρος Ίλιτς Λένιν

  • 1774 - Πεθαίνει ο Λουδοβίκος ΙΕ', βασιλιάς της Γαλλίας.
    1878 - Γεννιέται ο Κωνσταντίνος Παρθένης, Έλληνας ζωγράφος.
    1905 - Γεννιέται ο Μάρκος Βαμβακάρης, στιχουργός και τραγουδιστής.
    1925 - Η Κύπρος ανακηρύσσεται από την Αγγλία αποικία του Βρετανικού Στέμματος.
    1940 - Β' Παγκόσμιος Πόλεμος: Η Ναζιστική Γερμανία εισβάλλει στο Βέλγιο, το Λουξεμβούργο και την Ολλανδία.
    1977 - Πεθαίνει η Τζόαν Κρόφορντ, Αμερικανίδα ηθοποιός.

© 2002-2022 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2

v