ΕΥΕΞΙΑΥΓΕΙΑ

Έλληνες ερευνητές "σκοράρουν" κατά του καρκίνου

Επιστήμονες του Πανεπιστημίου Κρήτης ανακάλυψαν μηχανισμό που προστατεύει από τη δημιουργία καρκίνου.

Έλληνες ερευνητές

Ένα νέο μηχανισμό του οργανισμού, ο οποίος ενδέχεται να προστατεύει από την δημιουργία καρκίνου, ανακάλυψαν ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, σύμφωνα με το επιστημονικό έντυπο Nature Communications.

Η επιστημονική μελέτη πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο του Αναπληρωτή Καθηγητή του τμήματος Βιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, Δρ Γεωργίου Ζάχου, με πρώτη συγγραφέα τη Δρ Ελένη Πετσαλάκη, μεταδιδακτορική υπότροφο του Ιδρύματος Μποδοσάκη.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν τρεις νέες πρωτεΐνες, τις Clk1, Clk2 και Clk4, οι οποίες προστατεύουν τις γέφυρες DNA από το σπάσιμο που αλλάζει τα υγιή κύτταρα σε καρκινικά.

Ο αναπληρωτής καθηγητής Δρ Γεώργιος Ζάχος δήλωσε στο in.gr ότι «τα αποτελέσματά μας είναι σημαντικά διότι, εμποδίζοντας το σπάσιμο των γεφυρών DNA, θα μπορούσαμε να εμποδίσουμε τη δημιουργία καρκίνου ή να σταματήσουμε την εξάπλωσή του».

«Η εργασία μας προσθέτει νέα γνώση σχετικά με τα αίτια του καρκίνου σε επίπεδο μορίων. Ελπίζουμε η γνώση αυτή να αξιοποιηθεί ώστε να σχεδιαστούν αποτελεσματικότερα αντικαρκινικά φάρμακα στο άμεσο μέλλον» προσέθεσε η μεταδιδακτορική ερευνήτρια Δρ Ελένη Πετσαλάκη.

Πηγή: In.gr