ΕΥΕΞΙΑΥΓΕΙΑ

Ανακαλύφθηκε ιός που μας κάνει… χαζούς

Ιό που επηρεάζει τις γνωστικές ικανότητες και τα κύτταρα του ανθρώπινου εγκεφάλου ανακάλυψαν ερευνητές.

Ανακαλύφθηκε ιός που μας κάνει… χαζούς

Μπορεί ένας ιός να μας κάνει πιο… χαζούς; Κι όμως, αυτό υποστηρίζουν πως ανακάλυψαν αμερικανοί επιστήμονες. Μία ομάδα ερευνητών από την Ιατρική Σχολή Johns Hopkins και το Πανεπιστήμιο της Νεμπράσκα εντόπισε για πρώτη φορά στα χρονικά σε υγιείς ανθρώπους έναν ιό που επηρεάζει τις γνωστικές ικανότητες όπως την επεξεργασία οπτικών ερεθισμάτων και την αίσθηση του χώρου.

Οι επιστήμονες «σκόνταψαν» κατά λάθος πάνω στον ιό, κατά την διάρκεια έρευνας για τα μικρόβια στον ανθρώπινο λαιμό. Τα ευρήματά τους, σύμφωνα με τους ίδιους, «είναι ένα σημαντικό δείγμα πως “αβλαβείς” μικροοργανισμού που φέρουμε, μπορούν να επηρεάσουν την συμπεριφορά και την αντίληψή μας.

»Αρκετές διαφορές μεταξύ ενός ανθρώπου Α και ενός ανθρώπου Β είναι εγγεγραμμένες στα γονίδια που καθένας κληρονομεί από τους γονείς του. Ωστόσο, κάποιες από αυτές τις διαφορές φαίνεται πως καθορίζονται από τους διάφορους μικροοργανισμούς που κουβαλάμε και με τον τρόπο που αυτοί αλληλεπιδρούν με το γενετικό μας υλικό»,
υποστηρίζουν οι ερευνητές.

Από τους 90 συμμετέχοντες στη μελέτη, οι 40 είχαν τον συγκεκριμένο ιό. Ήταν εκείνοι που είχαν τα χειρότερα αποτελέσματα σε τεστ μέτρησης της ταχύτητας και της ακρίβειας στην επεξεργασία οπτικών ερεθισμάτων και την ικανότητα συγκέντρωσης.

Το ανθρώπινο σώμα κουβαλά τρισεκατομμύρια βακτηρίων, ιών και άλλων μικροοργανισμών. Οι περισσότεροι είναι αβλαβείς, αλλά κάποιοι από αυτούς, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό “Proceedings of the National Academy of Sciences”, μπορούν να επηρεάσουν τις εγκεφαλικές μας λειτουργίες, παρ’ ότι δεν βλάπτουν με άλλο τρόπο την υγεία μας.

Πηγή