ΕΥΕΞΙΑΥΓΕΙΑ

Ελιξίριο μακροζωίας από το… Νησί του Πάσχα

Τι θα λέγατε για μερικά παραπάνω χρόνια ζωής; Η ανακάλυψη ενός νέο φαρμάκου από το έδαφος του Νησιού του Πάσχα υπόσχεται να παρατείνει την διάρκεια ζωής για δέκα περίπου χρόνια.

Ελιξίριο μακροζωίας από το… Νησί του Πάσχα

Σε ένα από τα πιο απομακρυσμένα μέρη του κόσμου, στο Νησί του Πάσχα, ανακαλύφθηκε όπως φαίνεται το ελιξίριο της ζωής. Ο λόγος για το φάρμακο rapamycin, γνωστό και ως «φάρμακο της νεότητας», το οποίο βρίσκεται σε αφθονία στο έδαφος του μυστηριώδους Νησιού.

Συγκεκριμένα, η ραπαμυκίνη είναι προϊόν ενός βακτηρίου εν ονόματι Streptomyces hygroscopicus, το οποίο ανακαλύφθηκε στην αρχή της δεκαετίας του ’70 σε δείγμα εδάφους του Νησιού. Αρχικά χρησιμοποιήθηκε ως αντιμυκητιακό, αλλά σύντομα διαπιστώθηκε ότι είχε ισχυρές ανοσοκατασταλτικές ιδιότητες.

Πρόσφατα, χρησιμοποιήθηκε πειραματικά σε παιδιά τα οποία έπασχαν από το Σύνδρομο Προγηρίας Hutchinson-Gilford (HGPS), μια σπάνια γενετική ασθένεια η οποία επιταχύνει την διαδικασία της γήρανσης προκαλώντας τον θάνατο ακόμα σε ηλικία 12 ετών από γηρατειά.

Το Σύνδρομο αυτό προκαλείται από μια «ύπουλη» διαδικασία κατά την οποία μια πρωτεΐνη, η προγερίνη, αναπαράγεται σε κάθε κύτταρο του σώματος, προκαλώντας πρόωρη γήρανση.

Δρώντας κατά του Συνδρόμου, η ραπαμυκίνη «καθάρισε» τα κύτταρα από την προγερίνη, αφήνοντάς τα υγιή. Ερευνητές από τις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου και του πρωτοπόρου γενετιστή επιστήμονα Francis Collins, αναμένεται να αρχίσουν να εξετάζουν κατά πόσο το φάρμακο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε ευρεία κλίμακα, μετά την ανακάλυψη ομοιοτήτων ανάμεσα στο Σύνδρομο Προγηρίας και την φυσιολογική διαδικασία γήρανσης.

Προς το παρόν, η ραπαμυκίνη χρησιμοποιείται ήδη για την ανοσοκαταστολή σε μεταμοσχεύσεις οργάνων. Ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, ο Dimitri Krainc, δήλωσε: «Ακόμα και η ελάχιστη ενεργοποίηση αυτού του ‘συστήματος αντιγήρανσης’ μπορεί να επεκτείνει την διάρκεια ζωής των κυττάρων και των οργάνων μας».

Who wants to live forever, λοιπόν;

Πηγή: Telegraph