Low cost... γονιδιακά τεστ

Μια εταιρεία στην Καλιφόρνια υποστηρίζει πως θα μπορεί να πραγματοποιήσει γονιδιακά τεστ σε ανθρώπους, με τιμές πολύ χαμηλότερες από αυτές που μέχρι τώρα ίσχυαν. Κάτι τέτοιο αναμένεται να ανοίξει νέους δρόμους στον τομέα της διάγνωσης και πρόληψης σοβαρών ασθενειών.
Low cost... γονιδιακά τεστ
Το κόστος της «ανάγνωσης» του ανθρώπινου γενετικού κώδικα – της αλληλουχίας του DNA δηλαδή- μπορεί να υποδιπλασιαστεί, όπως υποστηρίζει η Complete Genomics. H Καλιφορνέζικη εταιρεία, κατάφερε να «διαβάσει» τρεις ανθρώπινους γενετικούς κώδικες χρησιμοποιώντας χημικά προϊόντα που κοστίζουν περίπου τεσσεράμισι χιλιάδες δολάρια. Με αυτόν τον τρόπο, ουσιαστικά προσφέρει μια πιο φθηνή και ισχυρή υπηρεσία στους επιστήμονες που διερευνούν την σχέση ανάμεσα στο DNA και την υγεία μας.

Οι αναλυτικές λεπτομέρειες του εγχειρήματος, οι οποίες δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Science, δείχνουν ότι η εξέταση του γενετικού μας κώδικα θα είναι σύντομα πολύ πιο προσιτή οικονομικά στα ασφαλιστικά ταμεία. Το DNA του ασθενή θα χρησιμοποιείται για να αξιολογηθούν οι κίνδυνοι να εμφανίσει κάποια αρρώστια στο μέλλον, ενώ με βάση αυτό θα του παρέχονται και τα κατάλληλα φάρμακα.

Όπως δήλωσε και ο Rade Drmanac, επιστημονικός σύμβουλος της εταιρείας, «Αυτό που κάνουμε είναι η κατασκευή μιας γονιδιακής ‘μηχανής’. Πρωταρχικός στόχος είναι να κατανοήσουμε την γενετική βάση της ασθένειας. Στην επόμενη πενταετία, θα χρειαστεί να αποκωδικοποιήσουμε εκατομμύρια γονιδιώματα, και πρέπει η διαδικασία αυτή να γίνει πιο οικονομικά προσιτή. Στην συνέχεια, η γνώσεις που θα αποκτήσουμε θα μπορεί να εφαρμοστεί στην υγειονομική περίθαλψη».

Η «ανάγνωση» του ανθρώπινου DNA κόστιζε δέκα εκατομμύρια δολάρια πριν δύο χρόνια, ενώ πέρσι μειώθηκε στο ένα εκατομμύριο.