ΕΥΕΞΙΑΥΓΕΙΑ

Χρόνιοι πόνοι: Αντιμετωπίστε τους... εναλλακτικά

Πόνος. Μπορεί να μας ταλαιπωρήσει για χρόνια μέχρι να βρούμε κάποια αποτελεσματική θεραπεία. Δεν κάνει διακρίσεις και δεν δείχνει έλεος σε καμία περίπτωση. Πως μπορούμε να τον αντιμετωπίσουμε;

Χρόνιοι πόνοι: Αντιμετωπίστε τους... εναλλακτικά

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε το 2006 οι πιο κοινές μορφές πόνου είναι ο πόνος στην μέση, στην πλάτη, στον αυχένα, καθώς και οι ημικρανίες και οι χρόνιοι πονοκέφαλοι. Όλοι τους έχουμε ζήσει σε μικρό ή μεγάλο βαθμό. Παρόμοιες καταστάσεις ταλαιπωρούν καθημερινά εκατομμύρια ανθρώπους σε όλον το κόσμο και τους κοστίζουν εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Σε αρκετές περιπτώσεις ο χρόνιος πόνος προκύπτει από κάποιου είδους τραύμα και μπορεί να διαγνωστεί εύκολα από τον γιατρό. Αρκετές φορές όμως, η αιτία που τον προκαλεί ίσως να μην είναι και τόσο εμφανής και επομένως να αντιμετωπίζεται με δυσκολία. Πολλά παυσίπονα έχουν κάνει την εμφάνισή τους και πολλά ακόμα βρίσκονται σε πειραματικό στάδιο, αλλά όπως επισημαίνουν οι ειδικοί τα περισσότερα από αυτά (π.χ οπιοειδή), μειώνουν μόνο κατά 30% περίπου το άλγος. Γι'αυτόν ακριβώς τον λόγο, είναι σημαντικό οι πάσχοντες να μην εναποθέτουν όλες τους τις ελπίδες σε μία μόνο θεραπεία.

Και που να τις εναποθέσουν; Είναι το εύλογο ερώτημα. Η αντιμετώπιση του πόνου μπορεί να γίνει με βάση τέσσερις αρχές, αλλά και τον συνδιασμό αυτών: φαρμακευτικά, εγχειρητικά, με σωματικές θεραπείες και με την βοήθεια από ειδικούς συμβούλους. Πιο συγκεκριμένα:

- Το φυσικό περιβάλλον και τα στοιχεία που αυτό περιλαμβάνει μπορεί να είναι υπεύθυνα για τους πόνους που μας ταλαιπωρουν. Για παράδειγμα μία άβολη καρέκλα στο γραφείο ή ένα μη ορθοπεδικό στρώμα μπορούν να προκαλέσουν μεγάλη ζημιά στην σπονδυλική σας στήλη. Η επιλογή λοιπόν μιας σωστής καρέκλας για το γραφείο, όπως και επίσης η σωστή στάση του σώματός μας, μπορούν να μας σώσουν από τα χειρότερα.  Πολλοί είναι επίσης, εκείνοι που ταλαιπωρούνται από πόνους στην μέση λόγω ανισοσκελίας (διαφορετικό μήκος ποδιών), η οποία συνήθως μπορεί να αντιμετωπιστεί με ειδικούς πάτους για τα παπούτσια.

- Μέσω της φυσιοθεραπείας, ο πόνος μπορεί να μετριαστεί αρκετά με ειδικές διατάσεις που επικεντρώνονται στις πάσχουσες περιοχές. Η γυμναστική παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση πόνων που έχουν να κάνουν με μυοσκελετικά προβλήματα (σκωλίωση, κύφωση κτλ.). Κάτω από την επίβλεψη του φυσιοθεραπευτή ή του personal trainer, ο ασθενής μπορεί να κάνει ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης που θα αυξήσουν την μυϊκότητα σε συγκεκριμένα σημεία, ελαττώνοντας κατά πολύ τον πόνο και βελτιώνοντας την κίνησή του. Ιδιαίτερη σημασία εδώ έχει η επιλογή του σωστού γυμναστή ή φυσιοθεραπευτή από τον ασθενή, που να μπορεί να του βγάλει εξειδικευμένο πρόγραμμα και να σημειώνει βήμα βήμα την πρόοδό του.

- Το yoga και το pilates μπορούν επίσης να βοηθήσουν αρκετά στην ελάττωση των μυικών πόνων. Τα οφέλη των ασκήσεων Pilates και γιόγκα είναι σημαντικά, τόσο για το σώμα όσο και για το μυαλό, αφού έχουν τη δυνατότητα να μειώνουν το άγχος. Αν και δεν έχει βρεθεί ακόμα για ποιόν λόγο οι συγκεκριμένες ασκήσεις είναι τόσο δραστικές, οι ειδικοί λένε ότι ο συνδυασμός της μείωσης του στρες μαζί με την μυϊκή ενδυνάμωση, μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα στην ανακούφιση του ασθενή.


- Ο βελονισμός είναι ένα από τα αρχαιότερα και πιο ολοκληρωμένα συστήματα ίασης του πλανήτη μας. Από αρχαιοτάτων χρόνων αποτελούσε το σημαντικότερο μέρος της ιατρικής της Άπω Ανατολής. Το τρύπημα της βελόνας σε καθορισμένα επακριβώς σημεία διεγείρει ειδικά νεύρα τα οποία μεταφέρουν ηλεκτρικές εκκενώσεις στα χαμηλότερα κέντρα του εγκεφάλου και από εκεί στην προσβεβλημένη από τη νόσο περιοχή, με αποτέλεσμα πολλοί ασθενείς να παρατηρούν ελάττωση του πόνου ύστερα από μερικές συνεδρίες. Πρόκειται για μια μέθοδο ακίνδυνη, ανώδυνη, χωρίς παρενέργειες και χωρίς οικονομικές επιβαρύνσεις, όταν εφαρμόζεται κυρίως από ασφαλιστικούς οργανισμούς ή ταμεία υγείας.

- Οποισδήποτε αντιμετωπίζει χρόνιους πόνους, είναι πολύ πιθανό να καταλήξει να πάσχει και από κατάθλιψη. Αυτό που χρειάζεται είναι ψυχολογική υποστήριξη και φροντίδα από κάποιον ειδικό, για το πως μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που τον απασχολούν.  

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Ζει κανείς μονάχα μια φορά και, για τον τρόπο που ζω εγώ, μια φορά είναι αρκετή."

Frank Sinatra

  • 610 - Ο Ηράκλειος φτάνει με πλοίο από την Αφρική στην Κωνσταντινούπολη και ανατρέπει τον Βυζαντινό Αυτοκράτορα Φωκά.
    1883 - Ξεκινά για το παρθενικό του ταξίδι το θρυλικό τρένο Οριάν Εξπρές.
    1908 - Φονεύεται στο χωριό Ράκοβο Φλώρινας ο οπλαρχηγός του Μακεδονικού αγώνα Παύλος Ρακοβίτης.
    1916 -Ολοκληρώνεται η Ιταλική κατοχή στη Βόρειο Ήπειρο.
    1919 - Απελευθέρωση της Ξάνθης από τον Ελληνικό Στρατό (ΙΧ Μεραρχία).
    1943 - Σε τρίωρη ομιλία του μπροστά σε συγκέντρωση των Γερμανών τοποτηρητών στο κατεχόμενο Πόζναν, ο Χάινριχ Χίμλερ περιγράφει την εξολόθρευση των Εβραίων με λεπτομέρεια. Η ομιλία αυτή μαγνητοσκοπήθηκε και σώζεται μέχρι σήμερα. Στη δίκη της Νυρεμβέργης αποτέλεσε σημαντικότατο αποδεικτικό στοιχείο για τα εγκλήματα των εθνικοσοσιαλιστών.
    1944 - Η Ιταλική Φρουρά της Σάμου παραδίδεται στο διοικητή του Ιερού Λόχου, συνταγματάρχη Χριστόδουλο Τσιγάντε.
    1957 - Οι Σοβιετικοί εκτοξεύουν τον πρώτο τεχνητό δορυφόρο, τον Σπούτνικ 1.
    2005 - Επίσημη έναρξη των διαπραγματεύσεων ένταξης της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
    2009 - Νίκη του ΠΑΣΟΚ με 10,5 μονάδες διαφορά και 160 έδρες «έβγαλε» η κάλπη. Πεντακομματική Βουλή με ΠΑΣΟΚ 43,92%, Νέα Δημοκρατία 33,48% 91, Κ.Κ.Ε. 7,54% 21, ΛΑ.Ο.Σ 5,63% 15 και ΣΥ.ΡΙΖ.Α. 4,60% 13 να την αποτελούν. Την επόμενη μέρα ο Γιώργος Παπανδρέου ορκίστηκε πρωθυπουργός.

© 2002-2021 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2