ΕΥΕΞΙΑΥΓΕΙΑ

Tips για ένα υγιές 2009

Το 2009 μπήκε δυναμικά και όλοι ευελπιστούμε να είναι καλύτερο από το 2008. Ο ερχομός του πρέπει να αποτελέσει το εναρκτήριο λάκτισμα για να αναθεωρήσουμε αρκετά πράγματα όσον αφορά την υγεία και τον τρόπο ζωής μας, χτίζοντας ένα υγιεινό lifestyle.  

Tips για ένα υγιές 2009

του Νικόλα Γεωργιακώδη

Κάθε νεός χρόνος που έρχεται γίνεται συνήθως και αφορμή για τους περισσότερους από εμάς για μια νέα άρχή, σε πολλους τομείς της ζωής μας. Ένας από αυτούς τους τομείς, ίσως ο πιο σημαντικός, είναι αυτός της υγείας. Ψυχολογικής και σωματικής. Θέτοντας νέους στόχους για την νέα χρόνια και λαμβάνοντας υπόψη μας ορισμένες βασικές συμβουλές υγείας, θα μπορέσουμε να βελτιώσουμε τον τρόπο ζωής μας και, γιατί όχι, να τον αλλάξουμε άρδην.

Ζήστε καλά
Οι περισσότεροί μας ευχόμαστε να ζήσουμε για πολλά χρόνια. Είναι ίσως η πιο συνηθισμένη ευχή σε γενέθλια και κάθε είδους γιορτές. Απαιτεί όμως μια μικρή διευκρίνιση: Πολλά και ΚΑΛΑ χρόνια. Γιατί λίγη ουσία θα έχει να έχουμε μακροζωία, αν δεν εξασφαλίσουμε πρώτα την ποιότητα της ζωής μας. Αυτό που θα πρέπει να μας απασχολεί, δεν είναι πόσα χρόνια θα ζήσουμε συνολικά, αλλά πόσα από αυτά θα είναι απαλλαγμένα από αρρώστιες και κάθε είδους δυσκολίες. Αν θέλουμε να ζήσουμε πολύ και με υγεία, πρέπει να αρχίσουμε από νεαρή ηλικία να υιοθετούμε έναν σωστό τρόπο ζωής. Ένα από τα πιο σημαντικά συμπεράσματα που προκύπτουν από την λεγόμενη «επιστήμη της ευημερίας» είναι ότι αν αποφασίσουμε να ζήσουμε με περισσότερη απλότητα, τότε τείνουμε να είμαστε περισσότερο ευτυχείς. Τι σημαίνει αυτό; Ελαχιστοποιούμε τις ανάγκες μας και διατηρούμε μια ευαίσθητη ισορροπία μεταξύ εργασίας και ζωής. Πρόσφατες μελέτες, έχουν τονίσει αρκετές φορές την ζημιά που προκαλεί στην υγεία μας η λογική της «σκληρής εργασίας», η οποία ενθαρρύνει την δαπάνη άπειρου χρόνου στο εργασιακό περιβάλλον. Ένα μέρος αυτού του χρόνου θα μπορούσε άνετα να δαπανηθεί για κάτι ευχάριστο, δείτε το σαν μία μορφή «πίστωστης» στην προσωπική σας «τράπεζα υγείας»

Περπατήστε άφοβα
Όλοι το λένε: Το περπάτημα είναι υγεία. Άλλοι το πάνε ένα… βήμα παραπέρα: Περπατήστε μισή ώρα την μέρα και κερδίστε 10 χρόνια ζωής! Φυσικά δεν εννοούν να ξεκινήσετε στα 50 το περπάτημα. Είναι κάπως αργά. Το συντομότερο το καλύτερο. Αυτό λένε τουλάχιστον οι ειδικοί, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι το περπάτημα είναι η μόνη εξ’ολοκλήρου «δωρεάν» σωματική δραστηριότητα που μπορεί να γίνει από τον καθένα, χωρίς επιπλέον έξοδα, φόρους και εγγραφές. Αφήστε για αρχή το αμάξι και περπατήστε μέχρι την δουλειά σας (αν είναι κοντά), ή μέχρι τον πλησιέστερο σταθμό λεωφορείων. Συνδυάστε μια επαγγελματική συνάντηση με έναν περίπατο. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο. 30 λεπτά περπάτημα την ημέρα θα σας κάνουν να νιώσετε καλύτερα, να δείχνετε καλύτερα και πάνω απ’όλα θα μειώσουν τον κίνδυνο ασθενειών. Όχι και άσχημα.

Μιλήστε για τα προβλήματά σας
Οι μέρες που οι ιατρικές γνώσεις ανήκαν σε λίγους και εκλεκτούς έχουν παρέλθει προ πολλού. To Internet βοήθησε τα μέγιστα σε αυτό. Ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων προτού συμβουλευτούν οποιονδήποτε γιατρό, μπαίνουν κατευθείαν online και ενημερώνονται από τα πολλά έμπιστα ιατρικά φόρουμ. Ούτε οι γιατροί φαίνεται να έχουν πρόβλημα με αυτό. Οι ίδιοι μάλιστα δείχνουν να είναι ευχαριστημένοι όταν οι ασθενείς τους είναι σωστά πληροφορημένοι. Ο καθένας μπορεί να έχει την ηλεκτρονική του «φωνή», να πει τις απόψεις του και να συζητήσει τα προβλήματά του με άλλους χρήστες που βρίσκονται στην αντίστοιχη κατάσταση με αυτόν. Γιατροί και νοσοκομεία, υπόκεινται καθημερινά σε έλεγχο από εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, κρίνονται και ενίοτε κατακρίνονται, γεγονός που μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει.

Let's dance
Μπορεί να ακούγεται απίθανο, αλλά ο χορός σύμφωνα με μελέτες μπορεί να ωφελήσει κατά πολύ τις εγκεφαλικές μας λειτουργίες. Μία ομάδα επιστημόνων στην Αμερική, ανακάλυψε μια μεγάλη συσχέτιση ανάμεσα στην αερόβια άσκηση (χορός, περπάτημα) και την βελτίωση της μνήμης και γενικότερα των εγκεφαλικών νευρώνων. Πιο συγκεκριμένα, για άτομα άνω των 60, τέτοιου είδους άσκηση μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των εγκεφαλικών κυττάρων. Γενικότερα, η άσκηση, είναι γνωστό πως σχετίζεται με την καλυτέρευση των γνωστικών μας λειτουργιών, μειώνοντας τον κίνδυνο του Αλτσχάιμερ σε βάθος 10 χρόνων. Χορέψτε ελέυθερα λοιπόν!

Πολυβιταμίνες...stop!
Οι ειδικοί το τονίζουν αρκετά συχνά, αλλά σπάνια "ακούγονται" εξαιτίας των δεκάδων διαφημίσεων για τα συμπληρώματα διατροφής κάθε είδους. Η πώλησή τους δίνει τεράστιο τζίρο στις βιομηχανίες, οι οποίες έχουν βαλθεί να μας αποδείξουν ότι είναι απαραίτητα για την καθημερινή μας διατροφή. Λάθος. Ξοδεύοντας τα ίδια λεφτά που δίνουμε σε κάθε λογής βιταμίνες, μέταλλα κτλ, σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά παίρνουμε ακριβώς τις ίδιες ποσότητες θρεπτικών συστατικών, εξασφαλίζοντας μάλιστα και την καλύτερη αφομοίωσή τους από τον οργανισμό. Καταναλώνοντας "φυσικές" βιταμίνες αποκτούμε μια αίσθηση ευεξίας που πηγάζει από  την υγιεινή διατροφή αυτή καθεαυτή. Κανένα φάρμακο ή συμπλήρωμα δεν μπορεί να μας κάνει να νιώσουμε το ίδιο και αυτό είναι σίγουρο. Με αφορμή λοιπόν και την οικονομική κρίση, ίσως θα πρέπει να σκεφτούμε λίγο καλύτερα πριν δώσουμε τα λεφτά μας σε κάτι το οποίο δεν γνωρίζουμε επακριβώς το αν θα μας ωφελήσει ή όχι.

ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS

Περισσότερα health tips
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Εάν πενήντα εκατομμύρια άνθρωποι επαναλαμβάνουν μια ανοησία, εξακολουθεί να είναι ανοησία."

Ανατόλ Φρανς

  • 1946 - Στην Αργεντινή εκλέγεται πρόεδρος ο Χουάν Περόν

© 2002-2021 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2