ΔΙΑΤΡΟΦΗΤΙ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ

Τι δημητριακά να επιλέξω;

Τα δημητριακά της αγοράς δεν είναι πάντα τόσο υγιεινά όσο φαίνονται. Δείτε τι πρέπει να προσέξετε.

Τι δημητριακά να επιλέξω;

Ένα μπολ δημητριακών με γάλα αποτελεί για πολύ κόσμο τη νούμερο ένα επιλογή πρωινού λόγω ευκολίας, αλλά και θρεπτικών συστατικών. Τι γίνεται όμως όταν τα δημητριακά που καταναλώνουμε δεν είναι τόσο «υγιεινά» όπως υποστηρίζουν;

Η επιλογή τους χρήζει προσοχής, ώστε να μην καταλήξουμε να επιβαρυνθούμε με περιττές θερμίδες. Δείτε παρακάτω τι θα πρέπει να προσέξετε στην επιλογή τους.

Προτιμήστε ολικής άλεσης

Επιλέξτε δημητριακά που είναι 100% ή σε μεγάλο ποσοστό ολικής άλεσης. Αυτό σημαίνει ότι στα συστατικά τους, οι πρώτες δύο επιλογές σιτηρών θα πρέπει να αναγράφουν «ολικής άλεσης». Αν το πακέτο δεν αναγράφει «100% ολικής άλεσης», τότε ελέγξτε την ετικέτα στο πίσω μέρος για τυχόν επεξεργασμένα συστατικά. Σε κάθε περίπτωση, οτιδήποτε περιέχει βρώμη, και «αρχαία» σιτηρά όπως κινόα ή κεχρί, τότε κατά πάσα πιθανότητα είναι ολικής άλεσης, κι ας μην αναγράφεται.

Τσεκάρετε την μερίδα

Το μέγεθος της μερίδας καθορίζει πόσες θερμίδες θα καταναλώσετε. Και οι μερίδες διαφέρουν, πολύ, καθώς ποικίλουν από 30 γραμμάρια για ελαφριά δημητριακά μέχρι 55 γραμμάρια για τα πιο συμπαγή. Αν λοιπόν η μερίδα είναι μη ρεαλιστική, πιθανώς να… υποτιμήσετε τις θερμίδες που καταναλώνετε. Σε αρκετές περιπτώσεις, στις συσκευασίες αναγράφονται μερίδες που χρησιμοποιούνται για σνακ (30 γρ.) και όχι για δημητριακά (60 γρ.). Εν ολίγοις, προσέξτε το μέγεθος της μερίδας να ταιριάζει με εκείνο που βάζετε στο μπολ.

Προσοχή στην προστιθέμενη ζάχαρη

Και πάλι τσεκάρετε την ετικέτα για τυχόν προστιθέμενα σάκχαρα (μολάσσες, μερικώς υδρολυμένο άμυλο, φρουκτόζη, σιρόπι φρουκτόζης, γλυκόζη, δεξτρόζη, ζάχαρη) τα οποία μπορεί να κάνουν τα δημητριακά νοστιμότερα, όμως εκτοξεύουν τις θερμίδες στα ύψη. Μην επιλέγετε δημητριακά που έχουν περισσότερα από 7 γραμμάρια σακχάρων ανά μερίδα 30 γραμμαρίων. Επίσης, αν τα δημητριακά σας έχουν αποξηραμένα φρούτα, έχετε κατά νου ότι συνήθως και αυτά προσθέτουν στη συνολική ποσότητα προστιθέμενων σακχάρων.

Και στα λιπαρά

Επιλέξτε δημητριακά με λιγότερα από 2,5 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών. Αρκετά δημητριακά, κυρίως όσα περιέχουν σοκολάτα ή προϊόντα αυτής, μπορεί να έχουν μέχρι και 6 γραμμάρια, επομένως προσοχή.

Ν. Γ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Παιδεία είναι αυτό που επιβιώνει όταν όλα όσα έχουν μαθευτεί ξεχνιούνται."

B.F. Skinner, 1904-1990, Αμερικανός ψυχολόγος

  • 1726 - Ιδρύεται το Ανώτατο Μυστικό Συμβούλιο στη Ρωσία.
    1846 - Εγκαθίσταται επίσημα στο Ώστιν η κυβέρνηση της νεοσυσταθείσας πολιτείας του Τέξας. Η κυβέρνηση της Δημοκρατίας του Τέξας παραχωρεί επίσημα την εξουσία της στην κυβέρνηση της πολιτείας του Τέξας μετά την προσάρτηση του Τέξας από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
    1878 - Ο Τόμας Έντισον λαμβάνει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τον φωνογράφο.
    1884 - Περισσότεροι από 60 ανεμοστρόβιλοι χτυπούν τις Νότιες Ηνωμένες Πολιτείες.
    1915 - Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος: αρχίζει η πρώτη ναυτική επίθεση στα Δαρδανέλλια όταν μία ισχυρή αγγλο-γαλλική δύναμη βομβαρδίζει το οθωμανικό πυροβολικό κατά μήκος της ακτής της Καλλίπολης.
    1936 - Υπογράφεται το Σύμφωνο Σοφούλη-Σκλάβαινα μεταξύ των κόμματος των φιλελεύθερων και των κομμουνιστών του Παλαϊκού Μετώπο.
    1942 - Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος: σχεδόν 250 ιαπωνικά πολεμικά αεροπλάνα επιτίθενται στο Ντάργουιν, στη βόρεια Αυστραλία.
    1942 - Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος: ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών Φραγκλίνος Ρούζβελτ υπογράφει το εκτελεστικό διάταγμα 9066, επιτρέποντας στους Αμερικανούς στρατιωτικούς να μεταφέρουν Ιάπωνες Αμερικανούς σε στρατόπεδα συγκέντρωσης.
    1945 - Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος: Μάχη της Ίβο Τζίμα. Περίπου 30.000 Αμερικανοί πεζοναύτες αποβιβάζονται στην Ίβο Τζίμα.
    1959 – Το Ηνωμένο Βασίλειο χορηγεί στην Κύπρο ανεξαρτησία, η οποία θα ανακηρυχθεί επισήμως στις 16 Αυγούστου του 1960.
    1976 - Ο Τζέραλντ Φορντ ανακαλεί το εκτελεστικό διάταγμα 9066 που οδήγησε στη μετεγκατάσταση των Ιαπώνων Αμερικών σε στρατόπεδα συγκέντρωσης.

© 2002-2020 MEDIA2DAY