ΔΙΑΤΡΟΦΗΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ

Μικρές συμβουλές για να τρώτε λιγότερο

Έντεκα απλοί, εύκολοι τρόποι να τρώτε λιγότερο αλλά να απολαμβάνετε περισσότερο το φαγητό σας.

Μικρές συμβουλές για να τρώτε λιγότερο

Θέλετε να τρώτε λιγότερο για να χάσετε κιλά, αλλά τα βρίσκετε σκούρα; Οι πειρασμοί, οι περισπασμοί και οι παγίδες στην κουζίνα και το τραπέζι του φαγητού μπορούν να σας βάλουν δύσκολα, αλλά υπάρχουν τρόποι να αποφύγετε τις κακοτοπιές.

Απολαύστε την κάθε μπουκιά
Μην τρώτε βιαστικά, μασήστε καλά και θα έχετε δύο οφέλη: Θα απολαμβάνετε την γεύση στο έπακρο και θα καταλάβετε εγκαίρως πότε χορτάσατε.

Χρησιμοποιήστε μικρότερα σκεύη
Η λογική (και η έρευνα) λέει ότι σε μεγαλύτερα πιάτα ή μπολ και με μεγάλα μαχαιροπίρουνα, παρασυρόμαστε και τρώμε μεγαλύτερες ποσότητες.

Αποφασίστε την μερίδα πού θα φάτε εκ των προτέρων
Δεν λέμε να μη φάτε παραδείγματος χάριν πατατάκια, αλλά να βγάλετε σε ένα μπολάκι την ποσότητα από πριν, αντί να τρώτε κατευθείαν από το σακουλάκι – και τελικά να το αδειάσετε.

Εντοπίστε τις «αδυναμίες» σας
Βρείτε το τρόφιμο εκείνο στο οποίο δεν μπορείτε να αντισταθείτε και σκεφτείτε τρόπους να αποφύγετε την υπερκατανάλωσή του. Αν είναι π.χ. τα ζυμαρικά, μην κλείνετε ραντεβού με την παρέα σας σε ιταλικό εστιατόριο ή στο σούπερ μάρκετ κρατηθείτε για να μην αγοράσετε υπερβολικά πολλά πακέτα ζυμαρικών. Αν είναι οι σοκολάτες, κρατήστε τις μακριά από τα ντουλάπια με την ευκολότερη πρόσβαση.

Φάτε καλό, πρωτεϊνούχο πρωινό
Έτσι, θα έχετε την αίσθηση του κορεσμού και της ενέργειας από την αρχή της ημέρας και θα αποφύγετε παγίδες υπερφαγίας αργότερα.

Χρησιμοποιήστε ψηλά ποτήρια
Έχουν και το αλκοόλ και οι χυμοί τις θερμίδες τους και μάλιστα αρκετές. Με ψηλά (αντί για φαρδιά) ποτήρια, θα έχετε την αίσθηση ότι η ποσότητα είναι μεγαλύτερη απ’ όση στην πραγματικότητα είναι.

Φάτε στο τραπέζι
…και όχι στον καναπέ, βλέποντας τηλεόραση. Την ώρα που παρακολουθούμε κάτι με ενδιαφέρον (ή ακόμα και με βαρεμάρα), ξεχνιόμαστε και τρώμε μηχανικά ακόμη και χωρίς να πεινάμε.

Κρατήστε οπτικό… λογαριασμό του τι φάγατε
Μην σπεύδετε να πετάξετε τα χαρτιά περιτυλίγματος από κάθε σοκολατάκια, τις χάρτινες θήκες των μάφιν, τα κόκαλα από τις φτερούγες κοτόπουλου κ.ο.κ., κάθε φορά που καταναλώνετε ένα, και έπεται συνέχεια. Κρατήστε τα… πειστήρια μπροστά σας για να ξέρετε πόσο έχετε φάει – έτσι είναι πιο πιθανό να πείτε στον εαυτό σας να σταματήσει.

Πιείτε το κρασί στο τέλος του γεύματος
Το αλκοόλ έχει συχνά την τάση να μας κάνει να τρώμε παραπάνω. Γι’ αυτό, προτιμήστε να απολαύσετε το κρασί σας στο επιδόρπιο, αφού γλιτώσετε τη… ζημιά στο κυρίως γεύμα.

Όταν τρώνε… μιλάνε
Υιοθετήστε τη συνήθεια να σταματάτε το φαγητό ανά μερικές μπουκιές, να αφήνετε κάτω το πιρούνι, να συζητάτε με τους συνδαιτημόνες σας και να παίρνετε «ανάσες» προτού συνεχίσετε. Έτσι, η διάρκεια του γεύματος αυξάνεται, χωρίς να αυξάνεται και η ποσότητα που τρώτε.

Μασήστε τσίχλα όσο μαγειρεύετε
Είναι ένας έξυπνος τρόπος να αποφύγετε το τσιμπολόγημα των πρώτων υλών – αρκεί να ξέρετε καλά πώς να φτιάξετε το συγκεκριμένο φαγητό ώστε να μην χρειάζεται δοκιμή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

"Οι άνθρωποι δεν είναι αιχμάλωτοι της μοίρας τους, αλλά αιχμάλωτοι των μυαλών τους."

Φραγκλίνος Ρούζβελτ

  • 1882 - Γεννήθηκε ο Ρώσος συνθέτης Ιγκόρ Στραβίνσκι.
    1885 - Φθάνει στο λιμάνι της Νέας Υόρκης το "Άγαλμα της Ελευθερίας", ως δώρο των Γάλλων προς τους Αμερικανούς.
    1940 - Τα Βαλτικά κράτη Εσθονία, Λετονία και Λιθουανία καταλαμβάνονται από την Σοβιετική Ένωση.
    1944 - Η Ισλανδία ανεξαρτητοποιείται από την Δανία.

© 2002-2019 MEDIA2DAY