Οκτώ συσκευές «πολύ μπροστά» για την εποχή τους

Έθεσαν τις βάσεις για την πλειοψηφία των high tech συσκευών που χρησιμοποιούμε σήμερα, όμως στην εποχή τους δεν εκτιμήθηκαν τόσο. Οκτώ συσκευές… before it was tech.
Οκτώ συσκευές «πολύ μπροστά» για την εποχή τους
του Νικόλα Γεωργιακώδη

Δεκαετίες πριν τα σημερινά tablets, τα smartphones και τις high tech κονσόλες για video games, η τεχνολογία του μέλλοντος έκανε τα πρώτα της διστακτικά βήματα μέσα από συσκευές που, μπορεί να μην κατάφεραν να γίνουν best sellers, όμως άνοιξαν μονοπάτια.
Χάρη (και) σε αυτές κρατάμε σήμερα στα χέρια μας ένα smartphone, κάνουμε βιντεοκλήσεις μέσω Skype και έχουμε λογισμικά αναγνώρισης φωνητικών εντολών τύπου Siri. Δείτε παρακάτω οκτώ συσκευές που ήταν πολύ μπροστά για την εποχή τους.

Palm Pilot

Κυκλοφόρησε το μακρινό 1997, είχε περίπου το μέγεθος ενός τηλεφώνου και λανσαρίστηκε σε αρκετά οικονομική τιμή. Σκεφτείτε το σαν έναν προπομπό των σημερινών smartphones, το οποίο αποθήκευε ονόματα, διευθύνσεις, τηλεφωνικά νούμερα και σημειώσεις ημερολογίου και συνοδευόταν από γραφίδα για την άμεση εισαγωγή δεδομένων στη συσκευή. Υπήρξε η πρώτη προσπάθεια «παντρέματος» ηλεκτρονικού υπολογιστή και κινητού τηλεφώνου, μαζί με το Apple Newton.

Polaroid Polavision

Κάθε ηλεκτρονική συσκευή σήμερα έχει και από μια ενσωματωμένη κάμερα. Πολύ – πάρα πολύ – πριν όμως από τις Go Pro, τις selfies ή ακόμα και τις κασέτες VHS υπήρξε το Polavision της φίρμας που μας έδωσε τις επίσης επαναστατικές άμεσες φωτογραφίες. Η συγκεκριμένη συσκευή είχε μόνιτορ για παρακολούθηση των βίντεο που καταγράφονταν, τα οποία όμως είχαν συνολική διάρκεια μόλις 2μισι λεπτά και δεν είχαν ήχο. Η ποιότητα εικόνας ήταν επίσης αρκετά φτωχή. Όμως σκεφτείτε ότι όλα αυτά γίνονταν το 1977.

Mattel Power Glove

Πολύ πριν η Nintendo λανσάρει το Wii και τρελάνει μικρούς και μεγάλους, η Mattel κυκλοφόρησε αυτό το «παιχνιδιάρικο» γάντι ως χειριστήριο για τα παιχνίδια της Nintendo. Είχε μόλις 8-bit ισχύ επεξεργαστή και περιλάμβανε δύο πομπούς και μια μικρή οθόνη στον πήχη του παίκτη με κουμπάκια επιλογής παιχνιδιού. Χρησιμοποιούσε οπτικές ίνες, ηχεία υπερήχων και μικρόφωνα για να παρακολουθεί τις κινήσεις των παικτών, όμως πούλησε μόλις 100.000 κομμάτια στις ΗΠΑ, αφού τα παιχνίδια τα οποία υποστήριζε δεν σημείωσαν επιτυχία.

Sony Digital Cassette Players/Recorders

Κυκλοφόρησαν σε διάφορα μεγέθη – μικρά και μεγάλα – για πρώτη φορά το 1987 από τη Sony και υπήρξαν τα πρώτα που σύστησαν στο κοινό τον ψηφιακό ήχο. Όμως είχαν και κάποια προβλήματα: αν και προσέφεραν μπόλικες δυνατότητες σε επαγγελματίες του ήχου, τα συμβατικά κομμάτια που απευθύνονταν στο κοινό δεν κατάφεραν να λανσαριστούν στις ΗΠΑ για αρκετά χρόνια, λόγω ανησυχιών από τις δισκογραφικές εταιρίες (βλέπε πειρατεία). Αργότερα, αντικαταστάθηκαν από τα CD players.

AT&T Videophone 2500

Πριν το Skype και το Facetime, το Videophone 2500 ήταν η πρώτη συσκευή video κλήσεων για τους καταναλωτές. Κόστιζε μόλις… 1500 δολάρια το 1993 και – προφανώς – έπρεπε να έχετε δύο τέτοιες για να επικοινωνήσετε. Ήταν έγχρωμη, με οθόνη LCD 3.3 ιντσών και δούλευε με τις συμβατικές γραμμές τηλεφώνου. Ελάχιστες τέτοιες συσκευές πουλήθηκαν στην Αμερική, όμως η τεχνολογική τους καινοτομία χρησιμοποιήθηκε για τις σημερινές συσκευές που υποστηρίζουν βιντεοκλήσεις.

MSN TV

Ήταν η πρώτη προσπάθεια να συνδυαστεί η τηλεόραση και το Ίντερνετ πολύ πιο πριν τις «έξυπνες» τηλεοράσης, το Wi-Fi και το broadband. Λανσαρίστηκε το 1996 και προσέφερε… τηλεοπτική παρακολούθηση των e-mails και πλοήγηση στο διαδίκτυο μέσω της κανονικής τηλεφωνικής γραμμής. Το σκεπτικό πίσω από τη συσκευή ήταν ότι η τηλεόραση – μαζί με το ασύρματο keyboard που συμπεριλαμβανόταν στο πακέτο – θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως «κέντρο ελέγχου» για όλες τις δραστηριότητες.

Coleco Electronic Quarterback

Μπορεί να σας φανεί πρωτόγονο σε σχέση με τα σημερινά video games, όμως σκεφτείτε ότι κυκλοφόρησε το 1978, μια δεκαετία πριν το Game Boy της Nintendo. Το Electronic Quarterback είχε μικρές γραμμούλες που αντιπροσώπευαν τους παίκτες σε μια μικρή οθόνη. Τις κινούσατε δεξιά, αριστερά, πάνω και κάτω και μπορούσατε να διαμορφώσετε τη δυσκολία του παιχνιδιού σε «1» και «2». Μπορούσατε επίσης να επιλέξετε «σουτ» ή «πάσα» και… αυτά. Ακόμα όμως και με τόσο απλές λειτουργίες, η συσκευή συνεισέφερε στο να γεννηθεί ένα αρχικό κοινό για το gaming, το οποίο αργότερα θα γινόταν μερικά εκατομμύρια παίκτες.

Dragon Speech Recognition

Δεκαπέντε χρόνια πριν το Siri, κυκλοφόρησε αυτό το πρόγραμμα. Η διαφορά τους; Το Dragon απαιτούσε από τον χρήστη να το «εκπαιδεύσει» ώστε να αναγνωρίσει πώς πρόφερε τις λέξεις. Ο χρόνος που απαιτούταν από τους χρήστες σε συνδυασμό με τους αρκετά αργούς επεξεργαστές εκείνης της εποχής, δεν βοήθησε ιδιαίτερα στο να διαδοθεί. Μέσα από μια σειρά βελτιώσεων όμως, η αυθεντική τεχνολογία επέζησε και οδήγησε χρόνο με το χρόνο στο λανσάρισμα του Siri και αντίστοιχων υπηρεσιών αναγνώρισης φωνής.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v