Audi Q7: Ανεση με σφραγίδα πολυτελείας

Μια από τις αξιολογότερες προτάσεις στην κατηγορία των SUV το Q7 της Audi αφήνει πίσω του αρκετούς ανταγωνιστές, αφού οι ωφέλιμοι χώροι του των περίπου τριών μέτρων δίνουν με το παραπάνω την άνεση που απαιτείται από ένα αυτοκίνητο αυτού του τύπου. Τα δύο κινητήρια σύνολα 3,0 και 4,2 λίτρων κινούν το αμάξωμα για την ποιότητα και την κομψότητα του οποίου εγγυάται η γερμανική φίρμα.

”Πολυαναμενόμενο” και ελαφρώς αργοπορημένο, το νέο όχημα πολλαπλής χρηστικότητας της Audi που ακούει στο όνομα Q7 διεκδικεί με αξιώσεις μια θέση στη δύσκολη κατηγορία των SUV, ”φωνάζοντας” από μακριά την καταγωγή του.

Αναμφίβολα το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κάποιος είναι το μέγεθος του οχήματος, αφού με μήκος 5 μέτρα και πλάτος περίπου 2 μέτρα, το Q7 μπορεί να υπερηφανεύεται ότι αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προτάσεις στην κατηγορία.

Οι μεγάλες διαστάσεις του μεταφράζονται όχι μόνο σε ένα ωφέλιμο χώρο περίπου 3 μέτρων για τους επιβάτες αλλά και σε συνολικά 7 θέσεις, στοιχείο που το φέρνει ένα βήμα πιο μπροστά από τους περισσότερους των ανταγωνιστών, εφόσον οι χώροι είναι το ζητούμενο.

Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από τα 330 λίτρα, στη συνηθισμένη διάταξη των καθισμάτων αλλά μπορεί να υπερβεί τα 2.000lt αν επιβαίνουν μόνο ο οδηγός και ο συνοδηγός.

Μπορεί οι διαστάσεις του να παραπέμπουν σε όχημα της άλλης πλευράς του ατλαντικού, όμως τόσο οι μάσκα μπροστά όσο και η ποιότητα του εσωτερικού δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για γονίδια του Q7.

Τα υλικά στο τελευταίο είναι-τυπικά για Audi- υπεράνω κριτικής, ενώ ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος.

Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η γνώριμη από άλλα μοντέλα της φίρμας οθόνη πολλαπλών λειτουργικών MMI (Μulti Media Interface), που ελέγχει πλήθος λειτουργιών όπως τον κλιματισμό, τον ήχο και την λειτουργία της αερανάρτησης. Εντυπωσιακό είναι και το προαιρετικό ηχοσύστημα της BOSE με την αυτόματη ρύθμιση ήχου, αλλά και το τετραζωνικό κλιματιστικό σύστημα.

Το Q7 εξοπλίζεται για την ώρα με δύο κινητήρια σύνολα, 3,0 (ντίζελ) και 4,2 λίτρων. Mε τον κινητήρα των 4,2 κ. εκ. και 350 ίππων, που παρουσιάζει μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον για τη χώρα μας, επιταχύνει έως τα πρώτα 100 χ.α.ω. σε περίπου 7,5 sec., ενώ η τελική ταχύτητα πλησιάζει τα 250 χ.α.ω.

Ανεξαρτήτως κινητήρα το Q7, διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση και 6τάχυτο τύπου tiptronic κιβώτιο.

Αξίζει ακόμα να αναφέρουμε την αερανάρτηση με τις 5 διαφορετικές ρυθμίσεις της, την ύπαρξη συστήματος συγκράτησης σε ανηφόρες και κατηφόρες.

Η κατανάλωση ανέρχεται στα 13,6 λίτρα/100km αλλά αν οδηγός αποφασίσει να παίξει με το γκάζι τότε ανεβαίνει σαφώς υψηλότερα.

Ερώτημα παραμένουν οι off road ικανότητες όμως, στην συγκεκριμένη κατηγορία και ιδιαίτερα σε upper class μοντέλα, αφού η μάχη με τη λάσπη και η διάβαση υδάτινων κολλημάτων τείνει να έρχεται σε τουλάχιστον δεύτερη μοίρα.

Το Audi Q7 κοστίζει 84.500 ευρώ με τον κινητήρα των 4,2lt και 64.900 ευρώ με τον κινητήρα των 3.000 κ. εκ. και διατίθεται ήδη στη χώρα μας.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το Volvo XC 90 4,4 V8 Summum (που επίσης είναι επταθέσιο) κοστίζει περί τα 84.200 ευρώ.

Αρης Δαμουλάκης

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v