Στην έκθεση της Φρανκφούρτης η γερμανική φίρμα παρουσίασε την ολοκαίνουρια 911, κάνοντάς μας να… τρίβουμε τα μάτια μας.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
H Porsche, παρουσίασε ήδη στη Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης, ένα μοντέλο που θα αγοράσουν ελάχιστοι Έλληνες οδηγοί. Ο λόγος για την ολοκαίνουρια 911, μια ωδή στην αυτοκίνηση που εξοπλίζεται με την τελευταία τεχνολογία και ξεχειλίζει από οδηγοκεντρικό προσανατολισμό. Και πάμε κατ’ ευθείαν στο ψητό. Διαθέτει νέους υπετροφοδοτούμενους κινητήρες, με αυξημένη ισχύ κατά 20 ίππους, χωρίς να ανέβουν η κατανάλωση και οι ρύποι. Η ολοκαίνουργια γενιά κινητήρων bi-turbo εντείνει ακόμα περισσότερο τη συναρπαστική απόλαυση που νιώθει κανείς οδηγώντας την 911 Carrera: 370 ίπποι στο πίσω μέρος της 911, ενώ ο κινητήρας της 911 Carrera S αποδίδει πλέον 420 ίππους.
Και στις δύο περιπτώσεις, η ισχύς είναι αυξημένη κατά 20 ίππους, ενώ αμφότεροι οι κινητήρες είναι τρίλιτροι. Η μεγαλύτερη ισχύς της 911 Carrera S προκύπτει από τους υπερσυμπιεστές καυσαερίων με τροποποιημένους συμπιεστές, ένα ειδικό σύστημα εξαγωγής καυσαερίων και το ειδικά ρυθμισμένο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα.
Οι νέοι κινητήρες της Porsche ξεχωρίζουν για τη σημαντικά αυξημένη τους ροπή (κατά 6 χλγμ. σε κάθε περίπτωση), η μέγιστη τιμή της οποίας αγγίζει τα 45.2 χλγμ. και τα 50,8 χλγμ. αντίστοιχα και παρέχεται ήδη από τις 1.700 σ.α.λ. μέχρι και τις 5.000 σ.α.λ. και στους δύο κινητήρες, γεγονός που εξασφαλίζει άριστες οδηγικές επιδόσεις.
Ταυτόχρονα, καθώς οι μέγιστες στροφές ανά λεπτό φτάνουν τις 7.500, η νέα γενιά κινητήρων υπερέχει ξεκάθαρα σε ό,τι αφορά την τελική ταχύτητα των συμβατικών κινητήρων τούρμπο – πράγμα που υπογραμμίζεται και από τον χαρακτηριστικό βαθύ, μπάσο ήχο τους.
Κάθε νέα γενιά 911 έχει να επιδείξει αναβαθμισμένες επιδόσεις και αποδοτικότητα σε σχέση με την προηγούμενη. Για παράδειγμα, ανάλογα με την έκδοση μοντέλου, οι κινητήρες της νέας γενιάς είναι σχεδόν 12% πιο αποδοτικοί: η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί έως και κατά 1 λίτρο ανά 100 χλμ. Η 911 Carrera με το κιβώτιο ταχυτήτων PDK καταναλώνει πλέον μόλις 7,4 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. (μείωση 0,8 λ./100 χλμ.), ενώ η 911 Carrera S με το PDK καταναλώνει 7,7 λ./100 χλμ. (1,0 λ. λιγότερο ανά 100 χλμ.).
Η νέα 911 έχει, επίσης, να επιδείξει εντυπωσιακές επιδόσεις: η 911 Carrera Coupé με το κιβώτιο ταχυτήτων Porsche-Doppelkupplung (PDK) και το πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 4,2 δευτερόλεπτα – τιμή που την καθιστά κατά δύο δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερη από την προκάτοχό της. Η 911 Carrera S με το κιβώτιο PDK και το πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono έχει την ίδια επίδοση μόλις σε 3,9 δευτερόλεπτα (επίσης ταχύτερη κατά 0.2 δευτερόλεπτα). Αυτό σημαίνει ότι είναι η πρώτη 911 της οικογένειας Carrera που σπάει το φράγμα των τεσσάρων δευτερολέπτων. Αλλά και σε ό,τι αφορά την τελική τους ταχύτητα, και τα δύο μοντέλα εμφανίζονται βελτιωμένα: η 911 Carrera πλέον έχει τελική ταχύτητα 295 χλμ./ώρα (αυξημένη κατά 6 χλμ./ώρα), ενώ η 911 Carrera S πλέον αγγίζει ακόμα και τα 308 χλμ./ώρα (αύξηση 4 χλμ./ώρα).
Σε συνδυασμό με το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono, η 911 Carrera διαθέτει πλέον για πρώτη φορά ένα διακόπτη επιλογής στο τιμόνι, ο οποίος προέρχεται από τον αντίστοιχο της 918 Spyder. Ο διακόπτης αυτός διαθέτει έναν περιστροφικό δακτύλιο με τέσσερις θέσεις για τα προγράμματα οδήγησης "Normal", "Sport", "Sport Plus" και "Individual".