Η γερμανική φίρμα δέχεται απανωτά χτυπήματα, και οφείλει να σεβαστεί πλέον τους απλούς πολίτες που εμπιστεύθηκαν τα προϊόντα της.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Τα τελευταία χρόνια έχουμε δεχθεί τόνους λάσπης και αναρίθμητες συκοφαντίες από τους Γερμανούς, για τις πιο πολλές ενέργειες μας. Τα περισσότερα επιτεύγματα μας, τα θεωρούν λανθασμένες ενέργειες. Ανάλογη ήταν η συμπεριφορά τους και σε άλλους λαούς.
Τώρα όμως που αποκαλύφθηκε το μεγάλο σκάνδαλο της VW, εκτιμώ ότι πρέπει να αναθεωρήσουν και να ζητήσουν συγνώμη από όλους όσους αδίκησαν και εξαπάτησαν. Ίσως δεν θα μας ζητήσουν συγνώμη για τα σκάνδαλα που έκαναν με ελληνικές εταιρείες και το ελληνικό δημόσιο, αλλά τουλάχιστον ας σεβαστούν τους απλούς πολίτες που εμπιστευθήκαν τα προϊόντα τους και πληρώνουν απίστευτα ποσά σε φόρους και χαράτσια.
Η αγέρωχη VW, η μάρκα που τα έβαλε με όλους και τους κέρδισε. Η κινητήρια δύναμη του γερμανικού κολοσσού, ρίχτηκε στα σχοινιά του ρινγκ και δέχεται απανωτά χτυπήματα από όλα σχεδόν τα κράτη.
Προσωπικά θεωρώ την VW μια από τις καλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες και τα επίσημα στοιχεία των πωλήσεων δείχνουν ότι, είναι πρώτη στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων το πρώτο εξάμηνο του 2015. Ξεπέρασε την Toyota και δημιούργησε πανικό στην Ιαπωνία.
Το αξίζει, γιατί είναι μια φίρμα με αξιόπιστα και αξιόλογα προϊόντα. Όμως έχει στενή σχέση με τους πολιτικούς και μην ξεχνάμε την στενή σχέση που έχει με την Κάτω Σαξονία. Διαβάζοντας τις ανταποκρίσεις από τα διεθνή μέσα ενημέρωσης και μιλώντας με στελέχη άλλων εταιρειών καταλήγω στο συμπέρασμα ότι πολλά κράτη ‘’την έχουν στη μπούκα γιατί είχε πάρει ψηλά τον αμανέ’’. Η τελευταία είδηση που κάνει τον γύρο του κόσμου έχει σχέση με την απόφαση άλλων τριών κρατών να ψάξουν το θέμα και να διερευνήσουν αν οι πολίτες τους έπεσαν θύματα της VW.
Σε σημερινή ανακοίνωση της η νορβηγική αστυνομία, επισημαίνει ότι αρχίζει άμεσα έρευνα στα αυτοκίνητα που φέρουν τα σήματα της VW. Θέλει να βρει αν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και οι μάρκες που έχει στο χαρτοφυλάκιο της (Audi, Skoda και Seat), πούλησαν στη Νορβηγία μοντέλα με το ‘’πονηρό’’ σύστημα, το οποίο μόλις αντιληφθεί ότι γίνεται έλεγχος των καυσαερίων, δίνει ψεύτικα στοιχεία για να παραπλανήσει τις αρχές.
Στο ίδιο μοτίβο κινείται και η Ινδία, όπου η κυβέρνηση έδωσε εντολή στην ειδική υπηρεσία ARAI, να κάνει εκτεταμένους ελέγχους.
Έλεγχοι ξεκίνησαν και στην Αυστραλία, όπου η κυβέρνηση φαίνεται αποφασισμένη να απαγορεύσει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων με πονηρό λογισμικό. Εντύπωση μου προκαλεί η στάση της ελληνικής κυβέρνησης. Ελπίζω, το θέμα με την VW, να μην έχει τεθεί στο τραπέζι των προτεραιοτήτων της νέας κυβέρνησης, γιατί ακόμη καλά- καλά δεν έχουν αναλάβει τα καθήκοντα τους οι υπουργοί. Έχω εμπιστοσύνη στην Kosmocar, αντιπροσωπεία της VW και της Audi καθως και στην Τεχνοκάρ, αντιπροσωπεία της Seat, αλλά εκτιμώ ότι πρέπει να δράσουν, γιατί οι σκιές τους βλάπτουν ανεπανόρθωτα.
Μετά από όλα αυτά, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι, η VW έχει πλέον μόνο μια επιλογή. Να δώσει σε όλα τα κράτη τα στοιχεία των αυτοκινήτων με το πονηρό λογισμικό και να ζητήσει ταπεινά συγγνώμη. Είναι μονόδρομος και όσο αργεί, θα βυθίζεται όλο και περισσότερο.