Μια παραίτηση δεν σώζει την VW

Την παραίτησή του υπέβαλε ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Μάρτιν Βίντερκορν στον απόηχο του σκανδάλου παραποίησης των μετρήσεων σε οχήματα ντίζελ της εταιρείας.
Μια παραίτηση δεν σώζει την VW
του Σπύρου Ρέκκα

O διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, Μάρτιν Βίντερκορν, δεν άντεξε την πίεση που του ασκήθηκε και παραιτήθηκε. Ο εμπνευστής της νέας εποχής της VW, είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος μάνατζερ στο χώρο του αυτοκινήτου. Κάθε χρόνο ο λογαριασμός του αυξάνεται κατά 16 εκατ. ευρώ και δεν του αρέσει να του λένε όχι όταν ζητάει την υπέρβαση από τους υπαλλήλους του.

Τον είδα, πριν από λίγες ημέρες στην Έκθεση της Φρανκφούρτης και διέκρινα στο πρόσωπο του μια έντονη ανησυχία. Προφανώς, γνώριζε ότι οι Αμερικάνοι του έχουν ετοιμάσει ένα στενό κουστούμι. Έχει τα κιλάκια του, μάλλον πίνει παραπάνω μπύρες και τρώει πολλά λουκάνικα, αλλά τώρα ξεκινά μια διαφορετική περίοδος της ζωής του.

Στη Φρανκφούρτη, έκανε πάλι τα ίδια κόλπα. Με μια κουστωδία μηχανικών και διευθυντών, έψαχνε εξονυχιστικά όλα τα νέα μοντέλα και οι γραμματείς σημείωναν τις παρατηρήσεις του. Δεν μπορείτε να φαντασθείτε πόσο σχολαστικός είναι. Μέχρι και την λειτουργία του ντεμπραγιάζ ελέγχει. Εντοπίζει αμέσως τα ανταγωνιστικά μοντέλα, δίνει εντολές στα στελέχη του για την τακτική που θα ακολουθήσουν και δεν το βάζει κάτω. Όπως απέδειξε, ξέρει καλά την δουλειά του. Σιγουρά είναι ένα μεγάλο αστέρι της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το όνειρο του είναι τα μοντέλα του γκρουπ VW να είναι τα καλυτέρα. Καλύτερα, ακόμη, και όταν ελέγχονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες για τους ρύπους. Η κομπίνα που είχε στήσει – διατυμπανίζει ότι δεν την γνώριζε την ιστορία, προσωπικά δεν τον πιστεύω, γιατί μιλάμε για μια δουλειά που ξεκίνησε το 2009 - ήταν ιδιαίτερα κερδοφόρος για την VW. Πάνω από 11 εκατ. ρυπογόνα ντίζελ αυτοκίνητα του γκρουπ, διαθέτουν το πονηρό λογισμικό, που μόλις διαπιστώσει ότι πας να ελέγξεις τα καυσαέρια, μπαίνει σε φάση απόκρυψης στοιχείων. ‘’Εξαφανίζουν’’ τις εκπομπές CO2. Για την ακρίβεια τις μειώνουν μέχρι και 40 φορές! Έξυπνο κόλπο, που τώρα θα κοστίσει μερικές δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου.

Στην VW ασκούν πίεση η Γαλλία, η Νότια Κορέα και οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Έχουν μια μεγάλη ευκαιρία, να πλήξουν τον γερμανικό όμιλο και να κερδίσουν μερίδιο από την διεθνή αγορά.

Αύριο, μετά τη νέα συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, αναμένεται να καθορισθεί ο νέος διευθύνων σύμβουλος. Η επιλογή θα γίνει μάλλον μεταξύ του διευθύνοντος σύμβουλου της Porsche, Ματίας Μίλερ και του νέου στελέχους που ήρθε από την BMW Χέρμπερτ Ντίες, ο οποίος προορίζεται για υψηλές θέσεις.

Εκτιμώ, ότι μια παραίτηση δεν σώζει την VW. Απαιτούνται παραιτήσεις και αλλαγές σε πολλά επίπεδα. Οι 600.000 εργαζόμενοι έχουν δικαίωμα να κοπιάζουν για έναν όμιλο που σέβεται τις αρχές του και έχει αφήσει πίσω όσα έκαναν οι προηγούμενοι υπεύθυνοι του ομίλου, με τους δυστυχισμένους αιχμάλωτους του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ας μην ανοίξουμε αυτές τις σελίδες της ιστορίας.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v